A 2012. évi marketingmunkára hangolnak az RMI-k

Az MT Zrt. regionális marketing igazgatóságai (RMI-k) megkezdték a jövő évi marketingterv előkészítését.

Ennek a munkának a keretében kerül sor minden régióban szakmai egyeztetésre az RMI-k és a TDM-ek (Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek) között.

A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága már 2011 februárjában létrehozott Facebook felületen egy zártkörű régiós TDM csoportot, szakmai közösséget, melynek tagjai térségi és helyi TDM menedzserek. A régióban 9 helyi és 2 térségi TDM nyert már támogatást és további 4-5 TDM kialakítása realizálható. Az Észak-magyarországi RMI a TDM-ekkel aktív munkakapcsolatban igyekszik a régió turizmusát fejleszteni, a marketingtevékenységeket katalizálni és a marketingmunkát összehangolni a Magyar Turizmus Zrt. országos tevékenységével. Az RMI már a Facebook TDM közösségében, interaktív felületen el is kezdte a jövő évi marketingtervvel kapcsolatos proaktivitást, előkészítő párbeszédet annak érdekében, hogy a 2012. évi marketingakciók és kampányok összehangoltabbak és hatékonyabbak lehessenek. Az online egyeztetések mellett a személyes konzultációk is megkezdődtek június 23-ával. Az egyeztetések a következő hetekben folytatódnak, melyek tapasztalatait egy régiós workshop keretében ismertetik és összegzik majd.

Egyeztetés a Nyugat-Dunántúlon is

2011. június 30-án tartották a nyugat-dunántúli régió központi helyén lévő Sárváron a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságának szervezésében azt az egyeztető fórumot, amelynek témája a turisztikai régió 2012. évi marketingterve volt. Az eseményen a régió jelenlegi és alakulóban lévő TDM-szervezetei, Tourinform irodáinak szakemberei képviseltették magukat.

A résztvevőket Dr. Vancsura Miklós, a sárvári fürdő igazgatója köszöntötte, bevezető előadásában többek között felhívta a közönség figyelmét a turisztikai és gazdasági folyamatok elemzésének fontosságára. A rendezvényen Tama István igazgató előadásában bemutatásra került a Nyugat-dunántúli RMI 2011. évi tevékenysége, kampányai, valamint a jövő évi tervek is. A rendezvény sikeréhez a résztvevők építő jellegű hozzászólásai is nagyban hozzájárultak. Az MT Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága készülő marketingtervéhez július 31-ig várja írásban a javaslatokat, észrevételeket a tama@itthon.hu címen. Az RMI tervei közt szerepel, hogy a javaslatok összesítése után a régió turisztikai szereplőinek szélesebb köre előtt is megvitassa a marketingterv főbb pontjait.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?