Az európai gazdaság motorja lesz 2012-ben a turizmus

Az Európai Unió megbízásából készült legfrissebb, "Attitudes of Europeans Towards Tourism” című Eurobarometer kutatás az európai lakosság turizmussal kapcsolatos attitűdjeit, preferenciáit és utazási szokásait vizsgálta.

Az eredmények szerint 2011-ben az Unió állampolgárainak 72%-a vett részt utazáson,
2012-ben pedig 80% tervez hosszabb-rövidebb utazást. A kutatás arra is rávilágított, hogy
2011-ben a korábbinál többen maradtak Európán belül, és még ennél is többen jelezték,
hogy 2012-ben a kontinensen belül terveznek utazást.

Az Európai Bizottság alelnöke, Antonio Tajani biztos szerint: „Kontinensünk kulturális és
természeti gazdagsága és hagyományos vendégszeretete továbbra is közel áll az európaiak
szívéhez. A turizmus jól teljesít Európában, 2011-ben bővült, 2012-ben pedig előrejelzéseink
szerint további növekedés várható. Mindez alátámasztja, hogy a turizmus az európai gazdaság egyik erős motorja.”

Hogyan utaznak az európaiak?

2011-ben az Európai Unió polgárainak 72%-a vett részt a turizmusban, körülbelül ugyanannyian, mint egy évvel korábban. Az európai utazók többsége belföldön utazott
(Görögország: 80%, Olaszország: 74%, Horvátország: 73%), vagy legalábbis az EU-n
belül maradt. A legnépszerőbb desztináció Spanyolország volt (11%), amit Olaszország (9%), Franciaország (8%), Németország (5%), Ausztria (5%) és Görögország (4%) követett.

Az Európai Unió lakosai tapasztalt, magabiztos utazók, akik szeretik maguk megszervezni utazásukat: a válaszadók 53%-a az interneten keresztül szervezte meg utazását, és az utazók 49%-a az utazás különbözı elemeit maga állította össze, nem csomagként vásárolta meg. Ennek ellenére továbbra is sokat számít a barátok és ismerősök véleménye. A „szájreklámot” az utazók 52%-a vette figyelembe, többen, mint az internetes oldalakat
(40%).

Jellemzően autóval vagy motorral utaznak. 2011-ben az egy évvel korábbi 44%-ról 78%-ra nőtt az ezen közlekedési eszközökkel utazók aránya. Eközben a légi közlekedés aránya is nőtt: 39%-ról 46%-ra emelkedett.

A legtöbben szállodában vagy bérelt szálláshelyen szállnak meg. Az utazás hosszától
függetlenül a fizetős szálláshelyek a népszerőbbek: a rövid utazások esetében 54%, a
hosszabb utazások esetében 60% választotta ezeket a szállástípusokat.

Az európai utazók pihenésre és kikapcsolódásra vágynak: az utazók 48%-a ezért kelt útra 2011-ben (2010: 36%). Gyakori motiváció a „napfény és tengerpart”, valamint a rokonok, barátok felkeresése is.

Az európaiak nagyra értékelik a természet szépségét és a jó szolgáltatásokat: a válaszadók 50%-a szívesen tér vissza a szép természeti környezetben fekvő desztinációkba. A megkérdezettek több mint 90%-a elégedett volt az úti céllal összességében és az igénybe vett szálláshely színvonalával is.

2012-ben is népszerő lesz a turizmus: a válság ellenére a válaszadók 73%-a nem mond le az utazásról, bár 33% kénytelen változtatni eredeti elképzelésein. A 2012-ben utazó válaszadók 41%-a hosszabb, 4–13 éjszakás utazást tervez, 27% ennél rövidebbet.

Elsősorban belföldi (52%9, illetve Európai Unión belüli (37%) úti célt választanak. 2012-ben is Spanyolország számíthat a legtöbb turistára Európából (10%), illetve Olaszország (7%), Franciaország (6%), Görögország (4%), valamint Ausztria, az Egyesült Királyság és Németország (3-3%).

Az Eurostat adatai szerint az Európai Unió államaiban a turizmus kiemelkedő eredményeket ért el 2011-ben, meghaladva a válság előtti szintet. A külföldiek által szállodában és szállodatípusú szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma több mint 7%-kal emelkedett, miközben a belföldi vendégéjszakák száma 1,2%-kal nőtt. A külföldi vendégéjszakák száma Spanyolországban emelkedett a legnagyobb mértékben, amit Olaszország követett. A belföldi vendégéjszakák száma Litvániában, Bulgáriában és Romániában emelkedett leginkább.

Nézzen bele a teljes tanulmányba!

Attitudes of Europeans Towards Tourism-Summary


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?