Bréking! Eladták a Sanomát

Eladták a Sanoma Media Budapest médiacéget. Az új tulajdonos a Central-Group nevű hazai pénzügyi cég.

Néhány hete azt írtuk, a Central-Fund veheti meg a magyarországi Sanoma vállaltcsoportot. Valóban így lett. csütörtökön délután a Sanoma nemzetközi oldalára felkerült közlemény szerint a Sanoma magyarországi cégcsoport új tulajdonosa a Centrál Group pénzügyi cég.

A Sanoma által küldött közleményben az áll, a Sanoma magyarországi médiavállalkozásainak nettó árbevétele tavaly mintegy 60 millió euró volt. A Sanoma számításai szerint a folyamat végén a csoport közel 11 millió euró tőkenyereséget realizál majd. Az értékesítés illeszkedik a finn anyavállalat átalakítási stratégiájához. A csoport átalakítja portfólióját, valamint optimalizálja költségstruktúráját.

Heike Rosener, a csoport Közép-Kelet-Európáért és Oroszországért felelős vezérigazgatója szerint a Sanoma Media Budapest tovább növekedhet a jövőben. „Meg vagyunk győződve a magyar cég növekedési potenciáljáról, amit éppen a stabil portfólió tehet lehetővé. Sok sikert kívánunk a kollégáinknak és az új tulajdonosnak” – mondta Heike Rosener.

„A magyar leányvállalat több mint húsz éve működik sikeresen, vezető nyomtatott- és digitális portfólióval” – mondta a Sanoma Media Budapest Zrt. vezérigazgatója. Szabó György hozzátette: „Köszönöm kollégáimnak az elkötelezettségüket és a kemény munkájukat, mert ezek tették lehetővé a sikereinket.”

Az új tulajdonos szerint a vállalat eddigi teljesítménye megalapozhatja a hosszú távon is sikeres működést. – "A Sanoma Media Budapest komoly múlttal rendelkező vállalat, amely értékes befektetést jelent nekünk hosszú távon. Hiszünk a Sanoma portfólióhoz tartozó erős brandekben, és hiszünk a munkatársakban, akik ezeket felépítették. A célunk az, hogy Magyarország második legnagyobb médiavállalkozását megújítsuk és hosszú távon tovább üzemeltessük" - mondta Varga Zoltán, a Centrál Csoport alapítója és vezérigazgatója.

Bedobott nevek

Az eladási szándékról 2013 tavasza óta beszélnek szakmai körökben, mivel a cég külföldi tulajdonosának kell a pénz a televíziós terjeszkedései miatt (a Pro7Sat1-től megvásárolták az SBS-t). Hamarosan kiderült az is, hogy a folyamat levezénylésével a Deloitte könyvvizsgáló-, tanácsadócéget bízták meg.

Az elmúlt fél évben nagyon sok cég neve felmerült. Ilyen volt a Magyar Telekom, a Central European Media and Publishing (CEMP), és olyan cégek is, mint a Hearst, a román piacon a Sanomát felvásárló Burda International. Volt olyan meglepő verzió is, hogy valamilyen módon a Wizzair tulajdonosa, Váradi József szállna be az üzletbe, a Figyelő pedig több cikkben is foglalkozott az ajánlatokkal, olyan neveket is bedobva, mint az RTL Klub, a Lapcom, a korábban is tudott Origo, valamint a Telenor, a finn Alma Media és az Axel Springerhez köthető StepStone. Természetesen az is felmerült, hogy a Sanoma is az egyre terebélyesebb Fidesz-közeli médiabirodalomba kerül, de ennek ellenkezőjéről is sok pletyka keringett.

Egy darabig ment a találgatás, hogy a portfóliót egyben vagy külön-külön is értékesíti-e a finn tulajdonos, mert a szemezgetésre sok jelentkező lett volna, egyben viszont már nehezebben ment a vevőkeresgélés. Mivel a finn tulajdonos egyértelművé tette, hogy egyben kíván megválni a cégtől alaposan megcsappant az érdeklődők száma.

 

 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?