Budapest, Hévíz és Hajdúszoboszló volt a legnépszerűbb

Mely települések voltak a legnépszerűbbek a belföldi és a külföldi turisták körében? - ezt vizsgálja a Központi Statisztikai Hivatal kereskedelmi szálláshelyek 2012. évi előzetes statisztikái alapján a Magyar Turizmus Zrt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A KSH előzetes adatai alapján 2012-ben a vendégek 55,2%-át (4 584 850 főt), illetve a vendégéjszakák 57,0%-át (12 318 865 éjszakát) a tíz legnépszerűbb város kereskedelmi szálláshelyein regisztrálták, a lista élén szereplő húsz település pedig az összes vendégéjszaka 67,1%-át adta.

A legnagyobb növekedést a dél-alföldi fürdőváros érte el 2012-ben

A kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszaka-száma alapján megállapított sorrendben 2011-hez képest újdonság, hogy Zalakaros a 9. helyről a 8. helyre került, valamint Győr bekerült a „toplista” 10. helyére. Az összes vendégéjszaka-szám Győrben 25,8%-kal, Budapesten 10,6%-kal, Balatonfüreden 8,4%-kal, Siófokon 7,8%-kal, Hévízen 1,4%-kal, Sárváron 0,5%-kal nőtt 2011-hez viszonyítva. 

 A legnépszerűbb 20 magyarországi város 2012-ben
ö
sszes vendégforgalom  
  Város Vendégéjszakák száma  2011/ 2010
1. Budapest 7 300 022 10,60%
2. Hévíz 1 005 231 1,40%
3. Hajdúszoboszló 715 732 -1,50%
4. Bük 635 046 -3,20%
5. Siófok 581 712 7,80%
6. Balatonfüred 483 777 8,40%
7. Sárvár 447 432 0,50%
8. Zalakaros 431 150 -1,20%
9. Sopron 360 982 -17,80%
10. Gyõr 357 781 25,80%
11. Eger 302 805 -1,60%
12. Gyula 300 799 26,00%
13. Debrecen 251 017 0,40%
14. Szeged 250 921 6,00%
15. Miskolc 236 784 10,60%
16. Pécs 200 678 2,70%
17. Visegrád 181 729 12,00%
18. Harkány 163 928 5,00%
19. Balatonszemes 148 534 11,80%
20. Keszthely 140 756 -17,90%

A belföldi turizmus területén is tapasztalható „mozgás”: Zalakaros a 6. helyről az 5. helyre, Gyula pedig a 9. helyről a 6. helyre lépett előre a 2011-es sorrendhez képest. A vendégéjszakák számának bővülése a tíz, belföldiek körében legnépszerűbb város közül Gyula (+20,1%) és Siófok (+16,6%) esetében volt a legjelentősebb.

 A legnépszerűbb 20 magyarországi város 2012-ben 
belföldi vendégforgalom
  
  Város Vendégéjszakák száma  2011/ 2010
1. Budapest 876 714 -3,60%
2. Hajdúszoboszló 464 073 -2,50%
3. Siófok 409 502 16,60%
4. Hévíz 334 760 -3,00%
5. Zalakaros 291 331 -11,00%
6. Gyula 268 096 20,10%
7. Sopron 267 115 -23,20%
8. Bük 266 963 -2,50%
9. Balatonfüred 254 950 4,70%
10. Eger 213 610 -3,80%
11. Miskolc 185 962 13,10%
12. Sárvár 178 025 2,50%
13. Debrecen 164 260 -2,20%
14. Szeged 162 114 4,80%
15. Visegrád 160 255 9,40%
16. Gyõr 157 429 14,80%
17. Pécs 147 653 7,70%
18. Egerszalók 127 155 26,60%
19. Gyöngyös 117 015 27,50%
20. Balatonszemes 112 424 11,30%

A kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő külföldiek körében a 2011-es sorrendhez képest Győr a 8. helyről a 7. helyre lépett előre. A vendégéjszakák száma a tíz, külföldiek körében legnépszerűbb város közül Győr (+36,0%), Zalakaros (+28,3%), Budapest (+12,9%) és Balatonfüred (+12,8%) esetében nőtt számottevő mértékben az előző évhez képest.

A legnépszerűbb 20 magyarországi város 2012-ben 
külföldi vendégforgalom  
  Város Vendégéjszakák száma  2011/ 2010
1. Budapest 6 423 308 12,90%
2. Hévíz 670 471 3,80%
3. Bük 368 083 -3,60%
4. Sárvár 269 407 -0,70%
5. Hajdúszoboszló 251 659 0,30%
6. Balatonfüred 228 827 12,80%
7. Gyõr 200 352 36,00%
8. Siófok 172 210 -8,60%
9. Zalakaros 139 819 28,30%
10. Sopron 93 867 2,80%
11. Eger 89 195 4,00%
12. Szeged 88 807 8,40%
13. Debrecen 86 757 5,80%
14. Kecskemét 76 984 -15,20%
15. Mosonmagyaróvár 73 449 4,20%
16. Hegykõ 71 144 -0,90%
17. Harkány 58 223 -2,40%
18. Vecsés 56 437 3,30%
19. Révfülöp 53 594 6,20%
20. Pécs 53 025 -9,10%

A táblázatból látható, a főváros mellett a fürdővárosok, a Balaton parti települések, Eger és néhány nyugat-dunántúli város a legkedveltebb.

A legnépszerűbb városok fő küldőországai

A külföldi vendégéjszakák száma alapján legnépszerűbb tíz település elsődleges küldőországa – Sárvár kivételével, ahol a csehek és az osztrákok szálltak meg legnagyobb arányban – Németország volt a KSH 2012. évi előzetes adatai szerint. A fővárosban az Egyesült Királyság és Olaszország, a fürdővárosokban és a Nyugat-Dunántúlon a szomszédos és közeli országok, elsősorban Ausztria és mellette Csehország, Lengyelország, Oroszország, Románia és Ukrajna lakói fordultak meg legnagyobb arányban.

A külföldi vendégforgalom alapján legnépszerűbb városok TOP 3 küldőpiaca, 2012

    1. 2. 3.
1. Budapest Németország (619 269) Egyesült Királyság (528 257) Olaszország (520 239)
2. Hévíz Németország (258 012) Oroszország (181 232) Ausztria (96 647)
3. Bük Németország (113 129) Csehország (110 859) Ausztria (100 856)
4. Sárvár Csehország (97 026) Ausztria (96 285) Németország (31 569)
5. Hajdúszoboszló Németország (66 642) Lengyelország (61 760) Románia (50 084)
6. Balatonfüred Németország (89 145) Hollandia (31 577) Dánia (30 282)
7. Gyõr Németország (93 382) Románia (14 107) Ausztria (10 433)
8. Siófok Németország (69 802) Ausztria (16 984) Csehország (11 606)
9. Zalakaros Németország (66 203) Ausztria (26 919) Csehország (15 326)
10. Sopron Németország (24 204) Ausztria (19 635) Ukrajna (16 185)

Új szereplők az élmezőnyben

A válság előtti utolsó év, 2007 rangsorához képest az első három helyen nem történt változás: az összes vendégéjszaka-számot tekintve 2007-ben is Budapest, Hévíz és Hajdúszoboszló állt az élen, és a kereskedelmi szálláshelyek belföldi vendégei körében Budapest, Hajdúszoboszló és Siófok, a külföldiek körében Budapest, Hévíz és Bük volt a legkedveltebb. 2007-hez képest újdonságot jelent Sárvár és Győr megjelenése a tíz legjelentősebb vendégforgalommal büszkélkedő város között, míg a belföldiek körében Gyula, a külföldiek körében pedig Sopron lépett annyi helyet előre, hogy bekerülhetett a tízes élmezőnybe.

A magyarországi turisztikai régiókat népszerűsítő marketingtevékenység

A Magyar Turizmus Zrt. központi kampányai mellett a társaság Regionális Marketing Igazgatóságai is szerteágazó tevékenységet folytattak tavaly a magyarországi turisztikai régiók népszerűsítése érdekében mind belföldön, mind pedig külföldön. Részletes információ a Magyar Turizmus Zrt. 2012. évi marketingtevékenységéről a társaság éves beszámolójában

A Magyar Turizmus Zrt. 2013. évi tevékenységéről a linkre kattintva elérhető nemzeti turisztikai marketingtervből lehet részletesen tájékozódni.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.