Budapest a tíz legkedveltebb európai bevásárlóváros között

A nemzetközi bevásárolóturizmus szempontjából Budapest egyike Európa 10 legközkedveltebb városának – derült ki a The Economist magazin kutatórészlegének felméréséből.

Az Economist Intelligence Unit (EIU) által készített legújabb kutatás, a Globe Shopper City Index – Europe felmérést a nemzetközi vásárlás elismert szakértője, a Global Blue szponzorálta. Budapest az összesítést tekintve a 10. helyen áll az index szerint, kevéssel megelőzve a 11. helyre sorolt Milánót. Budapest az „árszínvonal” kategóriájában érte el az egyik legjobb eredményt, a vizsgált városok közül 6. lett.

A magyar főváros kiemelkedő helyezését megalapozta, hogy az „árszínvonal” kategóriában vizsgált szempontok közül a négycsillagos szállodai szobák árának rangsorában a lista harmadik helyére került. Az „árszínvonal” kategóriában a város annak is köszönheti magas pontszámát, hogy Budapesten kedvező az ételek és italok árfekvése, a magyar főváros itt az első öt város között szerepel. Budapest annak ellenére szerezte meg a 6. helyet az „árszínvonal” kategóriában, hogy a forint nemzetközi valutapiacokon jellemző volatilitása erősen lefelé húzta az eredményt.

A „szállodák és a közlekedés” kategóriájában Budapest Prágával osztozik a 11. helyen. Budapest itt nagyrészt a jó minőségű szállodai helyeknek köszönheti jó eredményét; az elérhető szálláshelyek szerinti rangsorban a város a 4. helyre került. Ugyanebben a kategóriában Budapest több mint tucatnyi más várossal együtt a 6. helyen áll a tömegközlekedés minőségét tekintve.

Budapest összesített pozícióját rontotta a „kényelem” kategóriában elért gyenge eredmény. Itt a 33 vizsgált helyszín közül a 21. helyen áll. Ebben a kategóriában a főváros alacsony pontszámot kapott az idegen nyelv használhatósága szempontjából, mivel a világnyelveket (angol, francia, orosz, kínai, arab, spanyol) beszélő látogatók valószínűleg nehezen tudnak kommunikálni a budapesti üzletek és szállodák személyzetével. A gyenge eredményhez az is hozzájárul, hogy a városban található üzletek viszonylag rövid ideig tartanak nyitva hétköznap.

Az EIU Globe Shopper City Index – Europe felmérés 33 európai nagyváros vonzerejét méri a nemzetközi bevásárlóturizmust vizsgálva. Minden várost 5 kategória – üzletek, árszínvonal, kényelem, szállodák és közlekedés, illetve kultúra és klíma – 38 szempontja szerint rangsorol. „A Globe Shopper City Index – Europe felmérés megmutatja, hogy melyik európai város alkalmas arra, hogy előnyt kovácsoljon a kontinens nemzetközi vásárlói körében megalapozott hírnevéből” – mondta el a kutatásról Alasdair Ross, az Economist Intelligence Unit globális termékigazgatója. „Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy a nemzetközi bevásárlóturizmus szempontjából elengedhetetlen, hogy meglegyen a kényelem, az elérhetőség és az ár megfelelő egyensúlya" – tette hozzá Ross.

A felmérés eredményei

Az alábbiakban találhatók a felmérésben résztvevő 33 város eredményei. Az öt kategória teljes és részletes listája a http://globeshopperindex.eiu.com/ weboldalon érhető el. A pontszámok 0-tól 100-ig terjednek, ahol a 100 pont jelenti a legjobb vásárlási környezetet.

A legnépszerűbb bevásárló célpontok toplistája Európában


1

London

67,3

 

12

Bécs

59,1

 

23

Pozsony

52,3

=2

Madrid

67,1

13

Isztambul

58,4

=24

Szófia

52,2

=2

Barcelona

67,1

14

Dublin

57,6

=24

Bukarest

52,2

4

Párizs

65,5

15

Brüsszel

56,8

26

Edinburgh

51,5

5

Róma

62,9

16

Athén

56,2

27

Kijev

51,4

6

Berlin

62,3

17

München

55,5

28

Varsó

50,9

7

Lisszabon

61,6

18

Koppenhága

54,1

29

Szentpétervár

49,1

8

Amszterdam

61,3

19

Moszkva

53,9

30

Helsinki

48,2

9

Prága

59,7

=20

Stockholm

53,4

31

Belgrád

43,6

10

Budapest

59,6

=20

Hamburg

53,4

32

Oslo

43,1

11

Milánó

59,3

22

Lyon

53,3

33

Genf

41



Melyik európai város számomra a legalkalmasabb?

A mai naptól a vásárlók bármikor felfedezhetik, hogy melyik az egyéni igényeiknek leginkább megfelelő, ideális európai bevásárlóváros. A http://globeshopperindex.eiu.com/ weboldalon áttekinthető a Globe Shopper City Index felmérésből készített lista.

A weboldal készítői megalkottak néhány tipikus bevásárló személyiségtípust, legyen szó a Felfedezőkről (Explorers), Gondos tervezőkről (Perfect Planners) vagy Trendvadászokról (Cool Hunters), a Globe Shopper City Index mindenkinek személyre szabottan mutatja meg, hol keressék a számukra legalkalmasabb vásárlási lehetőségeket.

A felmérés módszertana

Az EIU Globe Shopper City Index – Europe felmérés 33 európai nagyváros vonzerejét méri a nemzetközi bevásárlóturizmus szempontjából. Minden várost 38 szempont szerint rangsoroltak, ezeket 5 kategóriába rendszerezték: üzletek, árszínvonal, kényelem, szállodák és közlekedés, illetve kultúra és klíma.

A kritériumokat többek között olyan kvantitatív módszerekkel értékelték, mint az utasszállító repülőgépek éves száma, az elemzésben helyet kaptak olyan kvalitatív mutatók is, mint a sikeres alkura való lehetőség a különböző üzletekben.

A rangsorolt városokat látogatószám és gazdasági jelentőség alapján választották ki, de ügyeltek a földrajzi sokszínűségre is. A városokat 50 milliárd eurónál nagyobb GDP-vel rendelkező országokból választották, a nagyobb gazdaságokat pedig egynél több város képviselte.

A Global Blue-ról

A Global Blue olyan pénzügyi szolgáltató vállalat, amely egyszerűbbé és mindenki számára előnyösebbé kívánja tenni a kereskedők és külföldi vevőik közötti tranzakciókat. A Global Blue harminc éve alkotta meg a Tax Free Shopping koncepcióját, amelyre alapozva mára szolgáltatások széles körét kínálja.

A Global Blue több mint 270 000 közkedvelt kiskereskedővel, bolti márkával és szállodával működik együtt a világ több mint 40 országában, és naponta 60 000 utazót szolgál ki.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.