Díjaztuk a legjobbakat

A Turizmus Trend szaklap főszerkesztőjétől, Szántó Zoltántól kedden délután a Mozsár Kávézóban rendezett díjátadón vehették át elismerő okleveleiket az Iránytű kommunikációs versenyen legjobbnak ítélt pályaművek.

Idén közel 50 pályamű került a Turizmus Trend szervezésében zajló Iránytű kommunikációs verseny zsűrije elé. A zsűrit Dudás Ildikó, a Kempinski Hotel Corvinus marketingmenedzsere, Román Balázs, a Kreatív online főszerkesztője, Garai Gábor grafikus, valamint Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője alkotta.

A zsűri szavazatainak összesítése után a következő pályázók lettek a kategóriák nyertesei:

Eseménymarketing és POS

Az eladáshelyi kommunikáció és az eseménymarketing kategóriák összevonása után a zsűri a Rush Reklámnak ítélte az elsőséget a Sofitel Hotel Budapest sokszínű és változatos lobbydekorációja miatt. Szintén magas pontszámmal, alig lemaradva az első helyezettől, második lett az ATRECTO Zrt. Horgászsport szakkiállítás és vásárra készített okostelefon-alkalmazása. Harmadik lett az Eurocom Kommunikációs kft-nek a miskolci Kocsonyafesztivállal kapcsolatos pályaműve.

Print

A kiadványok kategóriájában a legjobbnak minősítette a zsűri a Balaton élmények ízben és vízben/ Bor és welness 2012 füzetet, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionáis Marketing Igazgatósága készíttetett. Megosztott második helyezést ért el a Tensi Kft. Télen is a föld körül című katalógusa, illetve a Vista Gasztroutak című programfüzete. Megosztott harmadik helyet ítélt meg a bíráló bizottság a Hajdúszoboszlói Turisztikai Non-profit Kft. által nevezett Hajdúszoboszló: Érezd jól magad!, illetve a Felüdülés – Élménykínálat című kiadványoknak, a Chemol Travel 2012-es katalógusának, továbbá Miskolc város MiskolcOn című turisztikai magazinjának.

Reklám/kampány

Megosztott első helyet ítélt oda a zsűri a reklámkampányok közül a Tensi Kft. „A világ második legjobb állása / Balázs utazik” című kampányának, valamint a Willy Fog Bt. Busójárásra készített anyagának. Második helyezett lett a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal „Ciprus a szívedben” című óriásplakát-kampánya.

Web

Ebben a kategóriában kimagasló pontszámmal végzett az élen a Drycom kft. welovebudapest.com honlapja. Alig lemaradva tőle a megosztott második helyen a Hotel Garden Kft. Lotus Bölcsőde című facebook-kampánya, illetve a Bohem Art Hotel honlapja végzett a zsűri értékelése szerint. Harmadik helyezett lett szintén szoros versenyben a Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő Kft. Facebook-kmapánya, valamint a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. www.visitgyula.com weboldala.

Nagyközönségi eredmények

Az Utazás kiállítás ideje alatt a nagyközönség és a szakma is leadhatta szavazatait az általuk legjobbnak ítélt pályaművekre. A szavazatok összesítése után a következő pályázók munkái bizonyultak a legnépszerűbbnek a nagyközönség előtt:

Eseménymarketing és POS

1. Szatmár-Beregi Szilvanapok - Az új pálinka ünnepe

2. Sofitel Szálloda Budapest lobby dekoráció

Print

1. Télen is a föld körül – Tensi

2. Fehérvár Travel - kulturális körutazások

3. Hajdúszoboszló: Érezd jól magad!, Felüdülés - Élménykínálat

Reklám/kampány

1. "Ciprus a szívedben" óriásplakát-kampány

1. Willy Fog: Busójárás-kampány

2. A világ második legjobb állása/Balázs utazik

Web

1. Hajdúszoboszló weboldal

2. Zalakaros város weboldala

3. Lotus Bölcsőde


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.