Drakulával hódítana keleten Románia

Drakulát állítja a marketing középpontjába, és Indiában és Kínában nyit turisztikai képviseletet Románia.

Drakula legendájával népszerűsítik Romániát azokon a területeken, amelyeket nem érintett a gazdasági válság, és magas turisztikai potenciállal rendelkeznek, mint például Kína, India és a Közép-Kelet – jelentette be Cristian Bărhălescu, a turisztikai minisztérium államtitkára.

Szerinte Románia vízumot ad majd azoknak a „valódi turistáknak”, akik ezekből az országokból érkeznek - írja a manna.ro a mediafaxra hivatkozva.

Romániát Drakulával, Erdéllyel, kulturális programokkal, a Duna-Deltával és gyógyfürdőhelyekkel reklámozzák majd Ázsiában. „Kínában és Indiában is nyitunk turisztikai irodákat. Azt kell reklámoznunk, amink van. Az utóbbi 20 évben megpróbálták Drakula legendáját elrejteni, de még mindig működik a mítosz. Ha azt mondod valakinek, hogy Romániából vagy, akkor csak néznek és nem értik. Ha viszont azt mondod, hogy Erdélyből vagy, akkor Drakula miatt mindenki be tudja azonosítani a helyet” – fogalmazott Bărhălescu.

Mindez azért is különös, mert amint azt korábban megírtuk, a legfontosabb küldőpiac Románia számára Magyarország. A 2010-es gyenge visszaesés után 2011-ben bővült a beutazó forgalom, a magyarok továbbra is az első helyen állnak.

Hiába áll Románia rendelkezésére 2013-ig 75 millió euró uniós forrás a turizmus népszerűsítésére, 2010-ben a beutazók száma mindössze 7,49 millió volt, egy százalékkal kevesebb, mint 2009-ben.

A vendégek 60 százaléka az uniós tagállamokból érkezett, ezen belül a legtöbben Magyarországról (39%) és Bulgáriából (17%), őket követi az olaszok (8,5%) és a németek (7,6%).

Mindezek fényében végképp különös, hogy 2010-ben Románia – több más európai nagyváros mellett - Budapesten is bezárta turisztikai képviseletét. A magyarországi turisztikai marketingért azóta - elvben - a bécsi képviselet felelős. 

A bezárási hullám Budapestenen kívül 2010-ben érintette a kisinyovi, a tel-avivi, a berlini, a tokiói, stockholmi és a brüsszeli turisztikai képviseletet. Összesen 13 főt bocsátottak el a leépítés során, melynek eredményeként Münchenben és Bécsben csupán egyfős irodák működnek. A lépés oka a román költségvetés tragikus helyzete volt. Emlékezetes, hogy a román kormány a közalkalmazottak bérét 25 százalékkal, a nyugdíjakat 15-tel kívánta csökkenteni. 

Forrás: manna.ro / turizmusonline.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?