Egy korszak lezárul

2012-ben összesen öt szálloda megnyitása várható Budapesten, ebbol hármat egyetlen társaság, a Mellow Mood Hotels üzemeltet majd. A beruházások zászlóshajója a Buddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace, amely a cég elso ötcsillagos háza. A Mellow Mood Hotels elso bécsi szállodája is hamarosan nyit, ezzel az extenzív fejlodés idoszaka is lezárul. Ebbol az alkalomból beszélgettünk a társaság két ügyvezeto igazgatójával, Sameer Hamdannal és Zuhair Awaddal.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A két jordániai származású, Budapestre eredetileg tanulni érkezett üzletember 1997-ben alapította youth hosteleket üzemelteto vállalkozását, amelybol mára Magyarország egyik vezeto szállodavállalata notte ki magát. A hátizsákos turisták igényeinek kiszolgálása mellett határozott stratégiát követve növelték kínálatuk színvonalát az évek folyamán, egyre erosebb portfoliót alakítva ki a négycsillagos szegmensben. Jelenleg 10 szállodát és ifjúsági szállást üzemeltetnek Budapesten. Az idei nyitások révén pedig az ötcsillagos kategóriában és külföldön is megvetik a lábukat. Büszkék arra, hogy a válság idején is új munkahelyeket teremtenek, sot júliustól már összesen 600 fot foglalkoztatnak. A május elején megnyíló Buddha-Bar Hotel Budapest Klotild Palace lesz a Mellow Mood Hotels elso ötcsillagos szállodája, amelynek várhatóan csodájára járnak majd a világ minden részébol. Az eredetileg 2010-ben megnyitni tervezett, teljesen egyedi stílusú hotelt a Klotild-palota történelmi épületében alakítják ki. Ez komoly kihívást is jelent, hiszen a felújítás során figyelni kellett a muemlékvédelmi eloírásokra. A szigorú keret adja azonban az extra meglepetést. A 102 szobás, köztük 27 luxuslakosztályt is kínáló ötcsillagos budapesti szálloda kortárs, modern ázsiai-koloniál belsoépítészeti megoldásokat vonultat majd fel, Kelet és Nyugat találkozásának lehetünk tanúi. Az egyedi tervezésu bútorokkal berendezett szobák az épület adottságai miatt különbözo méretuek és elrendezésuek lesznek.

 

A szobákban interaktív multimédiás LED tévé magas felbontású IP TV rendszerrel, beépített médiacsatlakozó központ, vezeték nélküli internet- hozzáférés és intelligens vendég-információs rendszer kap helyet. Esoerdozuhany, dupla fiókos minibár tartozik minden szobához, egyes fürdoszobákban pedig óriás méretu négyzet alakú fürdokád és dupla mosdó szolgálja a vendégek kényelmét. A szállodában három szekcionálható terem, illetve a –1. szinten többfunkciós különterem szolgálja ki a rendezvényeket, a pihenést pedig a több mint 200 négyzetméteres Buddhattitude Spa biztosítja. A hotel éttermét egy óriási Buddha-szobor díszíti, a kínálatban pedig a pán-ázsiai konyhára jellemzo különleges hozzávalók és fuszerek ötvözete jelenik meg egy cseppnyi nyugati befolyással. Egyedülálló élményt nyújt a Buddha-Bar étterem és lobbibár, a reggelizoként is funkcionáló Siddharta Café, valamint az exkluzív Klotild Bar & Lounge. A szállodához a Kígyó utcában egy nagy terasz is tartozik majd. Igazi különlegesség a 450 m 2-es VIP lakosztály, külön lifttel, saját konyhával, saját 150 m2-es irodával.

A minden biztonsági eloírásnak megfelelo lakosztályt magas rangú diplomatáknak, igazi VIPvendégeknek ajánlják. A repülotérrol a szállodába limuzinnal érkezo vendégeket már a személygépkocsiban is Buddha-Bar-zene fogadja.

A társaság másik, szintén májusban nyitó szállodája a négycsillagos Estilo Fashion Hotel lesz a Váci u. 83.-ban. A vidám színekben pompázó házban étterem is muködik majd.

Júniusban nyit a lánc harmadik idén elkészülo háza, a Mirage Fashion Hotel a Hosök terénél, a Dózsa György úton, ez is négycsillagos dizájnhotel lesz, egyedi kávézóval, terasszal a Hosök tere felé.

– Sok turistacsoport jár arrafelé, és eddig nem nagyon volt ilyen hely a környéken. Elso körben 80 férohelyes teraszt alakítunk ki, de ez a telken belül bovítheto – mondja Zuhair Awad, majd rögtön hozzáteszi: – Ezzel befejezzük a fejlesztéseket, ezután kicsit türelmesebbek leszünk. A Malév csodje után ugyanis drasztikusan lecsökkent a forgalom. Jóformán üres a város! A turisztikai ágazatnak most segítségre van szüksége, hogy a terhei enyhüljenek.

– Pedig a mi szállodáink és más ingatlanjaink jó helyen vannak: a Vörösmarty tér 5. szám alatti irodaközponttól kezdve, majd végig a Váci utcán a La Cucina, a Promenade City Hotel és a La Prima Fashion Hotel, a Taormina étterem, a Váci utca 34. a Buddha-Bar, a Váci 77. alatt a Cosmo Fashion Hotel és a Rézangyal étterem, a Váci u. 83. szám alatt pedig az Estilo Fashion Hotel. Ha van turista, elsonek ide fog jönni – veszi át a szót Sameer Hamdan.

A páros 2010-ben megkapta az „Év turisztikai befektetoje” díjat is, fontos számukra, hogy ezzel elismerték munkájukat. Kevesen tudják, hogy a megnyitása után nem sokkal a CEU-nak értékesített, és így funkciót váltott Alta Moda Fashion Hotelt a világ 24., Európa 14. legtrendibb hoteljének választották. Bár 1996 óta újítanak fel régi épületeket, egyetlen fillér pályázati támogatást nem kértek és nem is kaptak.

– Mielott elkezdtük volna az 1968-ban épült Expo Congress Hotel felújítását, az épület már hostelnek sem volt igazán megfelelo színvonalú. Aztán jött a Mellow Mood Hotels, és mert félig már magyarnak érezzük magunkat, felújítottuk, 4 csillag, superior kategóriájú hotelt csináltunk belole, amelyre büszkék vagyunk. Fontosnak tartanánk, hogy az állam segítse a vállalkozókat. Egy ilyen nehéz idoszakban sokat jelentene valamilyen támogatás a fizetésekre, a foglalkoztatásra, vagy akár az áfát és az ifát lehetne és kellene csökkenteni. A 18% áfa, plusz 4% ifa meg a többi adóféle és a válság miatt eleve alacsonyabb bevétel majdnem 60%-a elmegy az adóterhekre. Javasoljuk a szakmának, hogy kezdeményezzen tárgyalást az állammal egy gazdasági mentoöv kidolgozásáért! – mondja Sameer Hamdan. - Voltak olyan idoszakok, amikor a szakma képes volt komoly eredményeket elérni: évekkel ezelott sikerült például a szállásdíj áfáját 25% helyett 18%-ban meghatározni. Pedig akkor nem ment tönkre a Malév, nem volt ilyen nehéz a gazdasági helyzet, mint mostanában. Most kellene egy komoly lépés, például a szállodai áfát le kellene vinni 10%-ra! – javasolja Zuhair Awad.

Ezek után adódik a kérdés, mitol ilyen bátor a Mellow Mood, hogy a válság közepén nyit ennyi szállodát?

– Szálloda nélkül nincsen turizmus. Budapest gyönyöru város, bízunk benne, hogy turisztikai szempontból tud versenyezni a versenytársakkal. Az jó, hogy vannak olyan különlegességek, mint a Nobu étterem vagy a Buddha-Bar Hotel, ezek vonzerot jelentenek messze földön. Ugyanakkor hiányolom a programokat, több koncert, fesztivál kellene. A Magyar Turizmus Zrt.-hez fiatal, dinami kus emberek kerültek, ott látom a fejlodést, de sajnálom, hogy kicsi a marketingkeretük.

Ugyanakkor köszönet illeti oket, hogy nyitottak a Közel-Kelet felé. Már érezzük is, hogy kezdenek jönni onnan az érdeklodok. A Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft. 48 millió forintos támogatási kerete viszont nagyon alacsony! Pedig sokkal jobban megéri a turizmusba befektetni, mint más ágazatba – mondja Sameer Hamdan, aki hozzáteszi, hogy ok az egyik legjobb eladói a Budapest Kártyának.

Úgy tunik, a dizájn fashionjellegu hotelekkel megtalálta a saját szegmensét a Mellow Mood Hotels, amely június elsején megnyitja elso külföldi egységét Ausztriában. A bécsi ház hasonló stílusú, mint a budapesti La Prima. A késobbiekben Prágában, Pozsonyban, Krakkóban és Bukarestben terveznek nyitni egy-egy szállodát. A terjeszkedést a jövoben elsosorban menedzsment- és franchiseszerzodésekkel képzelik el, magyar vidéki házak üzemeltetésérol is tárgyalnak.

– Nálunk három külföldi alkalmazott van összesen, a Buddha-Bar Hotel igazgatója, Daniel Penet, a hotel executive séfje, Osama Kutaini és sou-séfje, Siroe Shódzsi. Egyébként 15 éve végig kizárólag magyar vállalkozókkal, beszállítókkal dolgozunk, pedig nagyon sok ajánlatot kaptunk a fejlesztések miatt Kínától Indonéziáig. De mi ragaszkodtunk ahhoz, hogy itt forogjon a pénz, ráadásul a magyarok nagyon ügyesek, tehetségesek. Ezért rendeltük meg például az üvegfalakat a Buddha-Bar Hotel szobáiba Franciaország helyett Orosházáról. Az orosháziak munkája olyan jól sikerült, hogy a párizsi Buddha-Bar Hotel is tolük rendelt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.