Egyre több a magyar vendég a Francia Riviérán

Egyre több a magyar vendég a Francia Riviérán, derül ki a Côte d’Azur Regionális Idegenforgalmi Hivatal Touriscope adataiból. Az Azúr-partra 2012-ben 30 ezer magyar vendég érkezett, közülük 12 ezren szállodában szálltak meg, közölte lapunkkal a Francia Idegenforgalmi Hivatal. 

Habár az 1999-es aranykorhoz képest, amikor még a magyarországi vendégek 70%-a 4 vagy 5 csillagos szállodákban lakott, mostanára alacsonyabb ennek a szálláskategóriának a részaránya, de a 2012-es 17%-os részesedés még mindig jónak mondható. Az elmúlt 10 évben folyamatosan nő a 2-3 csillagos kategória népszerűsége és az egészen alacsony besorolású szálláshelyek iránti érdeklődés is.

A magyarok szállásai eléggé koncentráltan találhatók meg a régióban: gyakran szállnak meg Nizzában (37,7%), Cannesban (25%), a part keleti szakaszán (12%), Antibesban (10%) és Monacóban (6%). Kedvelt a Nyugati part szakasza (4,3%), Mandelieu (2,7%), Vence (1,2%), Grasse (1,0%) és a hegyek (0,3%) is. A tavalyi évben valamelyest változott a piac 2009-2010-hez képest, tavaly Nizzában, Monacóban és Vence környékén csökkent, Antibes és Cannesban jelentősen nőtt a magyar vendégek száma.

A magyar vendégek jellemzően márciustól októberig utaznak Francia Riviérára. A csúcsidőszak július (19,4%) és augusztus (20,1%), az összes vendég 61%-a június és szeptember között nyaral a riviérán. Utazási motivációik között a shoppingolás (41%), a múzeumlátogatás (43%), a strandolás (41%), kaszinózás (9%) szerepel.

Közvetlen légi összeköttetés híján mindössze a magyar utasok 10%-a érkezik repülővel, a repülős utasok tartózkodási ideje viszont magas, közel 10 éjszaka, napi átlagos költésük 63 euró. A magyar beutazók 39%-a átlagosan 4-6 éjszakát tölt el az Azúr-parton, 41%-uk pedig több mint egy hónapig marad.

Jellemzően fiatalok körében népszerű a Côte d’Azur: az átlagos életkor 34 év. A vendégek 23%-át a 30-39 évesek adják. Jellemzően egyedül (40%) vagy párban (42%) érkeznek ide, kevés az olyan pár (3%), amely gyerekkel érkezik. Sok a magyar diák (21%) is.

Habár a 2013-as évnek még nincs vége, az idei első nyolc havi statisztikai adatok intenzív növekedést mutatnak a Francia Riviérán. A magyarországi vendégek száma 49%-kal, a vendégéjszakák száma 40%-kal nőtt a szállodákban, apartmanokban az idei augusztusig.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.