Ez mind-mind Pécsi kártya

Pécs turizmásának fellendítésén segítene a tavasszal debütáló Pécs-kártya.

Legutóbbi közgyűlésén döntött Pécs város önkormányzata, hogy a TDM-szervezet, Pécs Turisztikai Nonprofit Kft. a város turizmusának fellendítésére elnyert ötven milliós pályázati forrás önrészét, kilenc millió forintot állja. A kétéves projekt elsődleges célkitűzése, hogy a legkorszerűbb technikai eszközök által kínált lehetőségeket minél inkább kiaknázva próbálják meg összefogni az érdekelt szereplőket Pécs turisztikai  vonzerejének növelése érdekében. A március közepén induló program  2014-ben zárul.

A program egyik fő eleme egy teljesen új koncepción alapuló, Pécs-kártya létrehozása, amely nem  csak a turistáknak adandó tíz százalékos kedvezményeket tartalmazza majd. A tárgyalások jelenleg is folynak, valamint több érintettel már a szerződés megkötése is napokon belül megtörténik. 

A turistáknak számos  kedvezményt nyújtó – a vendégforgalomban várhatóan növekedést hozó - kártya tavasszal  kerül forgalomba, amelyhez a városba érkező hazai és külföldi  turisták a TDM-mel kapcsolatban álló szálláshelyeken ingyenesen juthatnak hozzá.  Használatával  térítésmentesen, valamint kedvezményes áron tekinthetik meg a város nevezetességeit, vehetik igénybe a vendéglátóhelyek szolgáltatásait.

A kártya segítségével mérhető a turisták száma; érdeklődési körük és szokásaik is feltérképezhetővé válik, amely alapja lehet az elkövetkezendő időszak turisztikai fejlesztéseinek.

A város és térsége ismertségének növelésétől nemcsak a turistaforgalom növekedését, a gazdaság fejlődését várják, hanem a „pécsiség”, a városhoz kötődés és az itt lakók identitástudatának erősítését is. Ennek eléréséhez a tervek között szerepel az okos-telefonokra letölthető Pécs-alkalmazás bevezetése, e mellett nagy hangsúlyt fektetnek az online a marketingre internetes kampányokon és közösségi oldalakon keresztül. A turisták pedig korszerű touch info készülékeken juthatnak a jövőben bővebb információkhoz a város nevezetességeiről, az aktuális programokról.  

A projekt részét képezi az információs táblarendszer továbbfejlesztése, valamint bérelhető fapavilonok beszerzése is, amelyeket a városi rendezvények alkalmával bérelhetnek a kiállítók, vállalkozók. 

A kiadványok sora is új darabokkal bővül. Az elképzelések között szerepel egyebek mellett egy Pécset bemutató  imázs-kiadvány, valamint egy  Irány Pécs! turisztikai kalauz megjelentetése is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?