Gálaesttel debütált az Express Travel International

Az Európa számos országában jól ismert, kiváló ár-érték arányú charteres utaztató, az Express Travel International (ETI) Frankfurt, Zürich, London, Bécs és Pozsony után 2014 elején budapesti központját is megnyitotta.

A magyar Express Travel International szerdán este egy nagyszabású rendezvényen mutatkozott be a szakmának a Gerbeuad Házban.

Az eseményt Andreas Hamorszky nyitotta meg, akit a bécsi központ a magyar képviselet valamint a főváros szívében lévő foglalási központ vezetésével bízott meg. Az ETI magyar ügyvezető igazgatójaként bemutatta a hazai turisztikai szakma jeles képviselőinek az ETI történetét illetve az Ausztriából és Magyarországról is elérhető utak és foglalható szállodák gazdag kínálatát. Ismertette, hogy az ETI-t 1998-ban Maja Jennifer Köhl és férje, Mohamed Samir alapították Frankfurt am Mainban. Kezdetben egyiptomi utak szervezésére specializálódtak, majd az évek során a közkedvelt úti célok egyre színesebb skáláját kínálták az utazni vágyóknak.

A magyar piacon is ismert és kedvelt, Hurghadán és Sharm-el Sheikh-en 4- és 5-csillagos szállodákkal rendelkező RED SEA HOTELS lánc, valamint a nílusi hajóflotta, a Grand Cruises is a családi vállalkozás része lett, amely az európai piacon elért siker záloga. 11 500 kolléga gondoskodik a helyszínen arról, hogy a vendégek a szabadságuk alatt a lehető legjobban érezzék magukat. Az ETI Ausztria évente 60 ezer főt utaztat a szomszédos országból Egyiptomba. Mindezek elismeréseként az ETI Németország és az ETI Ausztria a múlt héten megrendezésre kerülő berlini ITB vásáron elnyerte legmagasabb minőséget nyújtó utazásszervezőnek járó kitüntetést. Az ETI 2014. június 14-étől, a Nesma légitársasággal együttműködve egy Budapestről hetente közlekedő, hurghadai járatot indít, emellett a RED SEA HOTELS és Grand Cruises nílusi hajóutak teljes körű képviseletét is ellátja.

A NESMA Airbus 320-as típusú repülőgépe várhatóan szombat reggel 8-kor indul majd Ferihegyről Hurghadára, az utasok poggyászkerete a szokásosnál magasabb, 25 kilogramm. Andreas Hamorszky hangsúlyozta, hogy saját transzfercégük is van, így a tour-operációtól a szálloai tartózkodásig mindent egy kézben tartva minimálisra tudják csökkenteni a reklamációk számát.

Az ETI üdüléseinek különlegessége, hogy az érkező vendégek azonnal becsekkolhatnak a szállodába, és visszaindulásukig kiköltözniük sem kell, mi több, az utolsó pillanatig igénybe vehetik a hotel szolgáltatásait. Az sem utolsó szempont, hogy a szállóvendégeket a szobában várja a strandtörölköző, és a napágy, napernyő használata is ingyenes.

Árképzésük is az osztrák mintát követi: a teljes fizetendő részvételi díjat publikálják, és ebből jár a viszonteladóknak is a jutalék. Az iroda www.eti-utazas.hu magyar nyelvű honlapja már elkészült, ahol 360 fokos panorámafotókon lehet körbetekinteni a szálláshelyeken. A különböző foglalási rendszerekben (TOMA, Amadeus, stb.) is elérhető az árualap.

Az ETI egyébként további regionális terjeszkedés mellett kötelezte el magát – tudtuk meg Martin Hafnertől, az ETI Ausztria igazgatójától -, elsőként Szlovéniában nyitnak irodát, ahonnan szintén indítanak charterláncot Egyiptomba, az év második felében pedig várhatóan belépnek a cseh és a lengyel piacra. Mindenhol a klasszikus tour-operátor modellt követik, csak viszonteladókkal dolgoznak – hangsúlyozta az ügyvezető.

Az eseményt megtisztelte Öexc. Dr. Ashraf Mohsen, az Egyiptomi Arab Köztársaság Magyarországi Nagykövetségének rendkívüli és meghatalmazott nagykövete, aki beszédében hangsúlyozta a két ország közötti hosszú múltra visszatekintő, stabil turisztikai kapcsolatok jelentőségét.

Az estét a nemzetközi hírű sztárvendég, Omar Bashir, „a Lant Hercegének” exkluzív koncertje tette felejthetetlenné.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?