Gólyalábas hölgy és három erőemelő

2011. március 9-én 45. alkalommal nyitotta meg kapuit Berlinben a világ egyik legnagyobb turisztikai vására, az „Internationale Tourismus Börse” (ITB). Az ötnapos vásáron idén 160.000 négyzetméteren 188 ország több mint 11.000 kiállítója mutatja be turisztikai kínálatát. A magyar standon az egészségturizmus kapja a legfőbb hangsúlyt, tájékoztatta a TurizmusOnline-t a Magyar Turizmus Zrt.

A magyar nemzeti standon a Magyar Turizmus Zrt. mellett 27 társkiállító képviseli a hazai turisztikai kínálatot. Az érdeklődőket kürtőskalács illata vonzza a standra, ahol a látogatók a Balaton régió borait is megkóstolhatják. További attrakcióként – a turisztikai információk mellett – a Zsolnay ivókútból folyó visegrádi ásványvízzel is csillapíthatják szomjúságukat. Az egészségturizmust a figyelem középpontjába állító magyar stand arculati elemeit megelevenítő ruhában és kellékekkel egy hatalmas gólyalábon egyensúlyozó hölgy, valamint három erőemelő művész lenyűgöző produkciója is a magyarországi kínálatra irányítja a figyelmet.

Magyarország nagyszabású turisztikai megjelenésének alkalmából a turizmus állami irányításának több képviselője is részt vesz az ITB-n: Hadházy Sándor, az Országgyűlés Sport és turizmus bizottságának tagja, Dr. Horváth Endre, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért felelős helyettes államtitkára, valamint a Magyar Turizmus Zrt. tulajdonosi jogait gyakorló Magyar Fejlesztési Bank képviseletében Baranyay László elnök-vezérigazgató és Németh Lászlóné vezérigazgató-helyettes. Az ITB alkalmából Berlinbe utazott Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Dudás Krisztina, a társaság marketingigazgatója is. Mezősi Csilla, az MT Zrt. egészségturisztikai szakértője a német fővárosban csatlakozott a magyar delegációhoz. A vásári megjelenést és a kapcsolódó szakmai programokat a helyszínen Sztojanovits Kristóf, az MT Zrt. németországi igazgatója irányítja.

A Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete rendkívül jó kapcsolatokat ápol a Német Parlament Turisztikai Bizottságával is, ezért a bizottság delegációja idén is felkeresi a magyar standot. A magyar turisztikai szakemberek az ITB ideje alatt a standon fogadják továbbá Peter Belinskyt, a Szlovák Idegenforgalmi Hivatal vezérigazgatóját, Csehország küldöttségét, valamint találkoznak Petra Hedorferrel, a DZT (Német Turisztikai Központ) igazgatótanácsának elnökével is, aki 2010 óta az Európai Turisztikai Bizottság (ETC) elnöki pozícióját is betölti.

Hazánk aktív szerepét az ETC munkájában jelzi, hogy Magyarország az elmúlt években számos alkalommal adott otthont a szervezet üléseinek. Mint ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. lobbi-tevékenységének köszönhetően hazánk EU elnökségének időszaka alatt, 2011. április 20-án, Budapesten kerül sor az ETC soron következő igazgatósági ülésére és közgyűlésére is.

A turizmus állami irányításának képviselői és az MT Zrt. vezetői és munkatársai az ITB keretében tárgyalásokat folytatnak a turisztikai szakma – pl. PA Touristik, Lastminute, TUI, DERTOUR, Expedia, ADAC, REWE Touristik – és a média más meghatározó képviselőivel is.

A tour operátorok már a kiállítás első napján rendkívül pozitív tapasztalatokról számoltak be, és a foglalások tekintetében kétszámjegyű növekedést prognosztizálnak erre az évre. Március 9-én este Magyarország Szlovákiával és Romániával közösen fogadást szervez, amelynek során valamennyi ország meghívott vendégei felkeresik az egyes nemzeti standokat. A magyar standon Dr Czukor József nagykövet, Dr. Horváth Endre helyettes államtitkár, valamint Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója köszönti a várhatóan több mint 200 vendéget. A kiállítás második napján, március 10-én egészségturisztikai sajtókonferenciát rendeznek, amelynek során Magyarország is bemutatkozási lehetőséget kap.

Szintén március 10-én tartják az MT Zrt. kezdeményezésében megvalósuló ITB Duna Konferenciát, amelyet Magyarország soros EU elnökségének tiszteletére rendeznek. Az esemény – amelyen előad Horváth Endre helyettes államtitkár– célja a Duna mint turisztikai vonzerő és kultúrák összekötőjének bemutatása.

Németország továbbra is Magyarország legjelentősebb küldőpiaca. A KSH 2010. évi – előzetes – statisztikai adatai szerint tavaly 514.600 német vendég érkezett Magyarországra, akik 2.039.700 vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken. Az elmúlt hónapokban megállt a német vendégforgalom-csökkenés, sőt a KSH adatai szerint 2010. utolsó három hónapjában növekedett a német vendégéjszakák száma a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához képest.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?