Kínaiakat utaztat be a Demján Csoport

Április 2-án írták alá azt a szerződést, melynek értelmében a Demján-Csoport többségi, 70%-os tulajdonosává vált az Atlasz World Travel Kft-nek. A magyar tulajdonú utazási vállalkozás 10 éve dolgozik együtt Kína legnagyobb turisztikai holdingjával, az egész Kínát lefedő CITS, China International Travel Service-szel.

Az Atlasz évek óta a CITS legnagyobb hazai partnere. A több éves kínai kapcsolatok révén egy hazánk turizmusában lényeges méretű szeletet hasítana ki abból az 1 milliós tortából, mely az EU-ba látogató kínaiak száma. Kedd este elhangzott: ebből a jelentős számból hazánkba a vízumkiadás adatai szerint tavaly mintegy 8 ezren vetődtek el - összesen. A turisták száma 5000 körül mozgott.

Az 1954-ben alapított CITS az utaztatás mellett Kína legnagyobb vámmentes bolthálózat üzemeltetője. Elsőként szervezett kiutakat kínaiak számára. Tavalyi éves forgalma 2 milliárd euró volt. Ebből 130 millió eurót tett ki a turizmusból származó bevétel. Hat európai országban 8 vállalatot működtet a CITS.

Egyedül nem ment

Dr. Bottyán Éva, az Atlasz ügyvezetője tájékoztatott: az Atlasz 2001 óta rendelkezik kínai kapcsolatokkal, de kezdetben a beutaztatás feltételei nem voltak adottak, ezért maradt a kiutaztatás lehetősége. Két éve merült fel a beutaztatás. Az Atlasz azonban tőkeerő hiányában nem lett volna képes a nagy volumenű beutaztatást megvalósítani, partnert keresett.

Demján Sándor elmondta: már a Hainan közvetlen járatának megszűnte előtt felmerült a CITS részéről a turisztikai együttműködés. Az együttműködés két vállalat közvetlen kontaktusa zavaró tényezők nélkül - hangsúlyozta Demján Sándor elnök.

Elhangzott: a világ gazdasági motorja Ázsia, melyben a vezető szerep Kínáé. A pénz ott koncentrálódik, utazni pedig az fog, akinek pénze van. De eddig Magyarország elment az idegenforgalmi lehetőségek kiaknázása mellett, ezen változtatni lehet - tette hozzá Bartha Ferenc, a Demján Csoport alelnöke. Változtatni kell viszont a vízum kiadási gyakorlaton. Schengen gyakorlata jelentősen korlátozhatja a beutazást. Egyes országok kiszervezik a vízukiadást, mely gyorsítja és kulturálttá teszi a folyamatot, megnöveli vízumkiadási számot. Magyarországnak is ezt kellene követni. Tekinttel különösen arra, hogy 2015-re Kína a világ vezető küldőországa kíván lenni - ismertette Bartha.

Közvetlenül jobban menne

A CITS alelnöke, Chen Lu javaslatot tett Demjánnak a hazánk és Kína közti közvetlen légi járat visszaállítára is. Az ügyben jövő héten tárgyalásokat kezdenek Kínában a felek.
A kedd esti sajtótájékoztatón kiderült, a közvetlen légi kapcsolat alapvető pillére és feltétele lenne a turistaforgalom remélt mértékű növekedésének. Sajnálatos, hogy a Hainan visszalépése miatt nem sikerült az új Malévet létrehozni, az így keletkezett vákuumban a Hainan is kivonult - idézte a közelmúltat Bartha Ferenc, a Demján Csoport alelnöke.

„Tíz óra helyett 16-ot repültem Budapestig” - illusztrálta Chen Lu a közvetlen járat hiányát. „Nagyon gyorsan meg kell oldani a problémát” - szólított fel.  Ugyan egy Malév-utód lehetősége konkrétan nem merült fel a kedd esti eseményen, de Demján Sándor szóba hozta a Hainannal folytatott sikertelen tárgyalásokat. Ahogy az is elhangzott, a Ferihegynek úgy van értelme, ha - például a kínaiak számára is - átszállási lehetőségeket biztosít, Budapest nem végállomás.


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?