Kiemelt szerepet kap jövőre a határnyitás 25. évfordulója

900 fő részvételével, szakmai nyílt nap keretében mutatta be a Magyar Turizmus Zrt. jövő évi marketingtervét, a Budapest Kongresszusi Központban, november 26-án.

Az immár negyedik alkalommal megszervezett, egész napos rendezvényen az érdeklődők nem csupán a 2014-es turisztikai marketingtervet ismerhették meg, hanem sor került a következő tíz évre szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepció szakmai vitájára is.

Ezen kívül több, a turizmus teljes ágazatát érintő kérdésről folytattak kerekasztal-beszélgetést, a párhuzamosan zajló panelbeszélgetéseken pedig személyes konzultációra nyílt lehetőség a kampányok szervezőivel és kivitelezőivel.

A Nyílt Nap alkalmából került sor a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködési megállapodásának ünnepélyes aláírására is.

Denéné Tóth Marianna, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója közel kilencszáz fős közönség előtt nyitotta meg a szakmai nyílt napot, amelynek keretében a nemzeti turisztikai marketingszervezet vezetői és munkatársai ismertették a társaság jövő évi terveit. A vezérigazgató felhívta a figyelmet a szemléletváltás jegyében 2010 óta zajló folyamat eredményeire, amelynek egyik lépéseként az elmúlt év közepe óta az Agrármarketing Centrum csapatával kiegészülve folytatja tevékenységét a megújult szervezet.

Kiemelt szerep a távoli piacoknak

A társaság turisztikai marketingtervét Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes mutatta be, prezentációja – a nagy érdeklődésre való tekintettel – élő web-közvetítésen keresztül is követhető volt.

Beszédében kiemelte: noha turizmusunk a válságból kilábalt, még hosszú évek munkája és fejlesztései szükségesek ahhoz, hogy a vendégszám növekedésével a turisztikai bevételek bővülése is elérje a szolgáltatók nyereséges működéséhez kívánatos szintet. A koncepció bevezetőjében a piaci változások rugalmas és gyors követését jelölte meg fő célkitűzésként, amelynek záloga az újabb célcsoportok megszólítása, ezáltal új piacok meghódítása. A jövő évi marketingtervben kiemelt szerepet szánnak a távoli, feltörekvő küldőpiacokon: az Arab-térség országaiban, Brazíliában és Indiában, valamint a déli szomszédos országokban folytatott marketingaktivitásoknak.

Új célcsoportok

Mindez természetesen nem jelenti azt, hogy a szervezet csökkenő intenzitású tevékenységet folytatna meglévő piacain. A kulcsfontosságú küldőországokban is törekednek azonban új célcsoportok megszólítására, többek között úgy, hogy az – elsősorban az idősebb korosztály körében – ismert turisztikai attrakciók, a városlátogatások és az egészségturisztikai lehetőségek mellett a fiatalabb korosztály figyelmét irányítják Budapest új arcára, trendi imázsára, pezsgő életére. A társaság kutatásaiból egyértelműen kiderül: a külföldről hazánkba érkező vendégek általános véleménye, hogy magyarországi látogatásuk sokkal több kellemes élményt nyújtott nekik, mint amire számítottak.

Központi üzenet

Ebből adódik a „Think Hungary – More than expected” (Magyarország – több, mint amit várt) szlogen, amely a külföldi promóció központi üzenetévé vált. Erre a koncepcióra épül Magyarország nemrégiben bemutatott új imázsfilmje is, ebben szintén a hagyományos és a trendi Magyarország-kép szintézisére törekedtek az alkotók. Míg a 2013-as marketingterv prioritása Magyarország mint turisztikai márka önálló arculatának megteremtése volt, addig 2014-ben az elkészült új arculatot kívánják minél szélesebb körben népszerűsíteni. „Szeretnénk elérni, hogy arculatunkban a jövőben ne csak a Magyar Turizmus Zrt. arculatát lássák, hanem tekintsék a sajátjuknak és használják olyan védjegyként, amely Magyarországot mint márkát hivatott felismertetni, megismertetni és elismertetni itthon és a nagyvilágban.” – hangsúlyozta Horváth Gergely.

Háromszintű kommunikáció

A jövő évi külföldi kommunikáció a korábbiakhoz hasonlóan háromszintű lesz, azaz központi imázskampányból, központi termékkampányokból (pl. Budapest Winter Invitation), valamint piac-specifikus kampányokból fog állni. A fenti célkitűzésnek megfelelően jövőre nagy hangsúlyt fektetnek azonban Magyarország nemzetközi imázskampányára, amellyel elsősorban a fogyasztókat igyekeznek megszólítani. A hatékony marketingtevékenység végzéséhez, az állami forrásból rendelkezésre álló költségvetés mellett külső forrásokat is bevon a társaság. Ennek eszköze a turisztikai szakma szereplőivel való szoros együttműködés, közös akciók és kampányok végzése a költségek megosztásával, a közös érdekek mentén. Az MT Zrt. 2014-ben is számos akcióhoz kínál csatlakozási lehetőséget partnerei számára.

Csatlakozás központi témákhoz

A szakmai együttműködés kulcsszerephez jut a külföldre irányuló kommunikációs tevékenységek során is: az MT Zrt. 2014-ben is csatlakozik azokhoz a központi témákhoz, amelyek üzenete turisztikai szempontból erősíti hazánk pozitív imázsát. A közös, hatékonyabb fellépés jegyében a társaság 2014-ben kiemelten kezeli például a határnyitás 25. évfordulóját, melyhez kapcsolódóan az illetékes magyar szervezetekkel (Külügyminisztérium, Balassi Intézet és érintett nagykövetségek) közös akciókat szerveznek a német nyelvterületeken.

Budapest, a kulturális főváros

A kormányzati szándékkal összhangban Budapest mint kulturális főváros külföldi kommunikációjában is több szervezet működik együtt. Összehangolt tevékenységük célja, hogy Budapest egyre bővülő, nemzetközi érdeklődésre is számot tartó kulturális programkínálatára hívják fel a figyelmet. Az újra megnyílt Zeneakadémia és Erkel Színház, a megújult Budapesti Tavaszi Fesztivál, a nemrég átadott Budapest Music Center, az Operaház, a MÜPA és számos múzeumunk programjai olyan értékteremtő kínálatot jelentenek, amiért távolabbról is érdemes a fővárosba utazni.

Hangsúly az e-marketingen

A belföldi lakossági kommunikációban a korábbi koncepciót megtartva szintén központi, a belföldi turizmust népszerűsítő kampányt, központi szezonális kampányokat és regionális informatív, programajánló és szolgáltatói kampányokat valósít meg a társaság, valamint továbbra is jelentős szerepet szánnak a Széchenyi Pihenőkártya népszerűsítésének. Kommunikációja során tudatosan, de a fokozatosság elvét szem előtt tartva, helyezi át a hangsúlyt a társaság a modern e-marketing eszközökre.

Szerződéskötés

A Nyílt Nap alkalmából került sor a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködési megállapodásának ünnepélyes aláírására, amelynek célja az egységes, egy irányba mutató marketingtevékenység kialakítása, amely a nemzeti turisztikai marketingszervezet és az MNV Zrt. közvetlen tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó, többségi állami tulajdonú gazdasági társaságok turizmushoz kapcsolódó, illetve turisztikai tevékenységének összehangolását szolgálja.

Kerekasztal-beszélgetések

A marketingterv bemutatója után zajlottak az ágazat aktuális kérdéseire választ kereső kerekasztal-beszélgetések. Elsőként Dr. Horváth Viktória, az NGM turizmusért felelős helyettes államtitkára ismertette és bocsátotta vitára a 2014-24-es időszakra szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepciót. Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes vezetésével került sor a turizmust érintő aktuális fejlesztésekről, beruházásokról szóló beszélgetésre, amelyen részt vett Csepreghy Nándor, a Miniszterelnöki Hivatal fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkára, Puskás András, Belváros-Lipótváros Önkormányzatának alpolgármestere, valamint Nyúl Erika, a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem társadalmi kapcsolatokért felelős vezetője is. A témafelvetések között szerepelt még a helyi és regionális termékek szerepe a gasztronómiában és a turisztikai szolgáltatásokban, valamint „How to sell Hungary címmel tartottak a kérdés továbbgondolását célzó B2B desztinációs prezentációt. A kerekasztal-beszélgetésekkel párhuzamosan megtartott panelbeszélgetéseken az MT Zrt. külképviselői, regionális marketingigazgatói és a marketingtervben érintett munkatársai mutatták be jövő évi terveiket. A panelbeszélgetések hivatásturizmus, egészségturizmus, kulturális turizmus és csúcsgasztronómia témában zajlottak. A kiállítások, workshopok, prémium napok, tanulmányutak vonatkozásában konkrét információkkal segítették a szolgáltatókat a tervezésben, hogy eldönthessék, melyik akcióhoz csatlakoznak. A Pátria teremben kiállított önálló lounge-részen délután informális környezetben is találkozhattak a szolgáltatók és az MT Zrt. munkatársai. A Nyílt Nap további újdonságaként az MT Zrt. agrármarketing vezérigazgatósága (AMC) által szervezett beszerzői workshopra is sor került.

Az MT Zrt. 2014. évi marketingtervének valamennyi eleme letölthető a www.itthon.hu honlap szakmai oldalairól.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?