Közel 20 ezer utast szolgált ki 2012-ben a Hévíz-Balaton Airport

Terv felett teljesítette a tavalyi évet a Hévíz-Balaton Airport.   

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt év alapján készült zárszámadás végleges formában májusra készül el, azonban már most elmondható, hogy a 2012. évi várakozásokat a reptér teljesítette, az üzleti tervben vállaltaknak nemcsak eleget tett, de sikerült azokat a vártnál jobban is teljesíteni, közölte a repülőteret üzemeltető kft. tulajdonosa, a hévízi önkormányzat.

A Hévíz-Balaton repülőtéren a 2012. évben 14957 kereskedelmi utas fordult meg, melyhez hozzájön még a sport és üzleti célú repüléseket végrehajtó személyzetek száma, kiknek döntő többsége 1-2 napos itt tartózkodása során tovább növelte a repülőtér vonzáskörzetének forgalmát. Ezen személyzetekkel együtt 2012-ben összesen 18831 fő fordult meg a repülőtéren. Ebből 126 járaton 13713 fő az utazási irodák által üzemeltetett charter járatokon utazott.

A Hévíz-Balaton repülőtér második féléves működése során már lényegesen kedvezőbb forgalmat tudott lebonyolítani, mint az első félévben. A légitársaságok, utazási irodák, látva, hogy a repülőtér, köszönhetően a támogatásnak, folyamatosan és megbízhatóan működik, elkezdtek egyre intenzívebben érdeklődni a repülőtér iránt, és ez az általuk szállított utasok létszámában, a járatok telítettségében is megmutatkozott. A repülőtér folyamatos üzeme ugyanakkor a charter járatokat üzemeltető kereskedelmi légitársaságok és irodák mellett a sportrepülés valamint az üzletemberek szállítását végző kisebb magán légi üzemeltetők figyelmét is felhívta magára; ismét megjelentek az üzleti repülés valamint a sportrepülés résztvevői.

Ebben az évben komoly lehetőségek és kihívások előtt áll a reptér. Minden eddiginél mozgalmasabban indult az élet, s az eddig megkötött szerződések szerint az elkövetkező hónapok is nagyobb forgalmat generálnak a reptéren, mint az az előző években tapasztalható volt.

Év elején a pravoszláv karácsonyhoz kötődően öt moszkvai chartert fogadott a repülőtér A szezon is jól indult, hiszen a már megszokott áprilisi kezdés helyett márciusban landolt az első Lufthansa gép a Hévíz-Balaton Airport reptéren. Az elő turnus kéthetes volt, ezt követően azonban mostantól, tehát április 13-tól szombatonként heti rendszerességgel érkeznek az LH charterek a négy nagy német városból: Berlinből, Düsseldorfból, Frankfurtból, Hamburgból.

A járatokkal a Mutsch Reisen és PA-Touristik szervezésében érkeznek vendégek a nyugat–dunántúli fürdőhelyekre, Hévíz, Zalakaros, Kehidakustány, Sárvár, Bük gyógy- és wellness szállodáiba. Az utazásszervezők tavaly először kínáltak repülős érkezéssel balatoni üdüléseket. 2013 újdonságként a Mutsch Reisen szervezésében Düsseldorfból már nem csak német, hanem belga vendégek is érkeznek a Hévíz-Balaton Airportra.

Komoly jelentőségű a repülőtér életében annak a szerződésnek az életbe lépése, melyet március 14-én Moszkvában írt alá Papp Gábor polgármester egy moszkvai légi járatokat indító társasággal, közölte a város. Ennek eredményeként április 14-én charter légijárat-lánc első gépe landolt Sármelléken, ugyanezen a napon az esti órákban egy másik utazási iroda charter gépe is leszáll itt. Az orosz charterek októberig heti rendszerességgel érkeznek, a tárgyalások azonban arra engednek következtetni, hogy az év további hónapjaiban is landolnak a gépek a reptéren.

Az év kiemelt eredménye, hogy 2013. május 4-én a lettországi légitársaság, az airBaltic új járatot indít Rigából Magyarországra a Hévíz-Balaton Airport repülőtérre. Az airBaltic új járata kényelmes utazást biztosít Hévízre Rigából, valamint a Baltikum, Skandinávia, Oroszország és a FÁK országok területéről. Az airBaltic Rigából hetente egyszer – szombatonként repül majd.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.