Másik irodával is elutazhatnak a Best Reisen károsultjai

Már csaknem minden utas hazaérkezett a Best Reisen utazási iroda károsultjai közül. A QBE biztosítóhoz eddig 480 kárbejelentés érkezett azoktól, akik már nem tudtak elutazni, és még mintegy 250 bejelentésre számítanak - mondta el Dénes Attila, a QBE Magyarországi Fióktelepének vezérigazgatója hétfőn az MTI-nek.

A végső összesítés szerint mintegy 780 utas maradt külföldön, miután a Best Reisen augusztus 16-án felfüggesztette utazásszervezői tevékenységét, közülük több mint 700 már hazaérkezett - közölte a vezérigazgató. Hozzátette: azok vannak még kint, akik hosszabb nyaralásra fizettek be, illetve az egyéni utazók, de ezek a visszautak minden esetben rendben vannak, gond nélkül haza tudnak majd jönni az utasok.

A biztosítóhoz eddig mintegy 480 kárbejelentés érkezett azoktól, akik már nem tudtak elutazni, ez körülbelül 1300 embert érint. A QBE még mintegy 250 kárbejelentésre számít - mondta el Dénes Attila.

A vezérigazgató kitért arra is: a biztosító próbál segíteni azoknak, akik mégis szeretnének elutazni. A QBE eddig három utazási irodával - az Ibusszal, a Neckermannal és a Taurus Reisennel - állapodott meg. Ezek kínálatából választhatnak a Best Reisen pórul járt utasai, az irodák pedig közvetlenül a biztosítóval számolnak majd el.

Azt jelenleg még nem lehet pontosan tudni, hogy végül hányan választanak utazást, hányan nyújtanak majd be kártérítési igényt a biztosítóhoz, illetve hányan vannak, akik bankkártyával fizettek, így közvetlenül a bankjukhoz fordulhatnak - hangsúlyozta Dénes Attila.

A kárigények feldolgozása folyamatban van, várhatóan szeptemberben megkezdődhetnek a kifizetések - közölte a vezérigazgató.

A biztosító igazolásával foglalhatnak új utazást a pórul járt ügyfélnek az irodák

Dr. Horváth Péter a QBE Atlasz utasbiztosítás-értékesítési igazgatója kérdésünkre elmondta, hogy olyan tour-operátorokkal igyekeztek elsősorban megállapodni, akik a Best Reisen által kínált úti célokkal foglalkoznak. Az IBUSZ, a Neckermann és a Taurus Reisen mellett ma sor kerülhet a megállapodásra a Kartago Tours-szal is – tette hozzá Horváth Péter. Elsősorban a Best Reisennél direktben foglaló utasok számára kínálnak utakat a megállapodást aláíró utazásszervezők, ugyanakkor a viszonteladó irodákat sem hagyták ki az utasok kárpótlásából. Az ő esetükben a biztosító először ellenőrzi, hogy a viszonteladó valóban átutalta-e részvételi díjat (vagy annak egy részét) a Best Reisennek, és ha ez így volt, akkor a biztosító igazolásával foglalhatnak az irodák új utazást a pórul járt ügyfélnek. Horváth Péter szerint eddig csupán 15 fő élt ezzel a lehetőséggel.

Azoknak a károsultaknak, akik nem kívánnak mással, esetleg máshová utazni, a szakember szerint néhány hét múlva, szeptember végén, október elején kezdik majd el kifizetni a kárigényeket. A dolgok állása szerint az iroda vagyoni biztosítéka teljes mértékben elegendő lesz ehhez. Ez 2000 utast jelent összesen, mivel egy-egy foglalás több személyt takar.

Egyiptomból a múlt hét végén az összes magyar charterutas hazaérkezett – mondta el Horváth Péter, aki hozzátette, hogy jóformán kiürültek a Vörös-tenger partján fekvő üdülőhelyek, bár menetrendszerinti járatokkal még kis számban érkeznek külföldi turisták. A nyaralószállodákban alig lehet érezni valamit a belpolitikai válságból, este azonban a kijárási tilalom miatt nem lehet elhagyni a hoteleket. Horváth Péter emlékeztetett arra is, hogy nem minden utasbiztosítás érvénytelen automatikusan az 1-es, kiemelt veszélyességű üdülőterületeken. A QBE Atlasz biztosítása például a terrorcselekményekből, utcai zavargásokból származó károkat nem téríti meg, de ha vakbélgyulladás miatt valaki kórházba kerülne, akkor számíthat a biztosító segítségére. Ezek a feltételek a biztosító szabályzatában egyértelműen le vannak írva. 

Forrás: MTI/TurizmusOnline


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.