Sokat fesztiválozunk, de keveset költünk

Az emberek kétharmada látogat fesztiválokat, belépőjegyekre azonban keveset költenek: a fesztivállátogatók több mint fele legfeljebb 5000 Ft-ot költ el egy évben azért, hogy bejusson egy eseményre – többek között ez derült ki a Szallas.hu felméréséből.

A könnyűzenei programok a legnépszerűbbek a fesztiválok között, a 18-49 éves internetezők 41 százaléka látogat el hasonló rendezvényekre – állapította meg a Szallas.hu kutatása. Elsősorban a 18-29 év közötti korosztályra és a felsőfokú végzettséggel rendelkezőkre jellemző ez a típusú szórakozás.

Szintén népszerűek a megkérdezettek körében a gasztronómiai és a kézműves fesztiválok (33, illetve 22%). Az emberek harmada viszont nem látogat fesztiválokat, elsősorban az alacsonyabb iskolai végzettséggel rendelkezők, illetve a falusi lakosság marad távol az ilyen eseményektől.

„Érdekesség, hogy a felmérés szerint a nők szívesebben járnak el fesztiválokra, és a könnyűzenei, gasztronómiai, művészeti és kézműves programokon egyaránt többen vesznek részt. A férfiak kizárólag az olyan egyéb eseményeken vannak többségben, mint például egy veteránautós találkozó vagy egy lovas rendezvény” – mondta Rácz István, a Szallas.hu Csoport marketingvezetője.

A fesztiválokat látogatók fele egy évben csupán 1-2 napot tölt el ilyen típusú rendezvényeken, harmaduk pedig megelégszik 3-5 nappal. Jellemzően nem is költenek sokat, már ami a szállást és a belépőjegyeket illeti. A nem lakóhelyen zajló rendezvények esetében az igénybe vett szálláshelyek között népszerűbbek a kedvezőbb árú kategóriák, így a legkeresettebbek a kempingek (28%), az apartmanok (25%) és a panziók (18%). A belépőjegyek esetében szintén meghúzzák a derékszíjat: 55 százalék legfeljebb 5000 Ft-ot költ el ilyen célra egy évben, és további 25 százalék is csupán 5000 Ft-tal toldja meg ezt a keretet.

A fesztiválozási szokásokat vizsgáló adatok a Szallas.hu 2012. június 7. és június 14. között végzett online kérdőíves kutatásából származnak. Az 549 fő részvételével lebonyolított kutatás a 18-49 éves, heti rendszerességgel internetezőkre nem, kor, iskola és településtípus tekintetében reprezentatív.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?