Új hazai gyümölcslémárka indul

Új, ízletes gyümölcslevek egy egészség- és környezettudatos magyar vállalattól. Egy dinamikus fiatal vállakozó Dulai János, a Garden Csoport tulajdonosa áll az ízletes, teljes egészében magyar gyártású, 100%-os gyümölcslevek és a kiskőrösi régióban tervezett integrált zöldberuházás mögött.

A Garden Csoport (társvállalkozása a Körös-KerTÉSZ Zrt.) már hosszú évek óta Magyarországon megtermelt zöldségeket és gyümölcsöket értékesít mind a hazai piacon, mind külföldön. A megtermelt gyümölcsökből az elmúlt pár évben a cégcsoport elkezdett préselt gyümölcsleveket is előállítani. Az eddig kizárólag 3 és 5 literes dobozos csomagolásban kapható gyümölcslevek már eddig is népszerűek voltak az egészségtudatos vásárlók körében, hiszen ezekben az italokban nincsen se tartósítószer, se mesterséges színezék, se ízfokozó, sem pedig hozzáadott cukor. A Garden gyümölcslevekben semmi más nem található, mint a gyümölcsök kipréselt leve.

Az eljárás, amivel ezeket a gyümölcsleveket készítik egyszerűnek tűnik, hiszen a présgép segítségével a minőségileg átválogatott gyümölcsökből kipréselik a levet, majd egy rövid pasztőrizálás után a lé a dobozokba kerül. A látszólagos egyszerűséget és az egészséges gyümölcsleveket azonban egy hosszú gépsornak köszönhetjük, amelyet Kiskőrösön üzemeltet a vállalat. Itt magyar gyümölcsökből, magyar munkaerő segítségével állítják elő a termékeket, amelyeket egyelőre hétféle ízben - alma, meggy, körte, barack, piros ribiszke, homoktövis - lehet kapni. Időszakosan, például karácsony környékén, kapható limitált kiadású almalé fahéjjal és vaníliával ízesítve, máskor pedig szőlőlé is.

Nagyon fontos, hogy csak olyan magyar termelőktől vegyünk gyümölcsöt, akik jó minőségű árut termesztenek és szigorúan betartják a növényvédelmi előírásokat. Ennek ellenőrzése érdekében saját ellenőrző labort fogunk felállítani a közeljövőben. - mondta el Dulai János, a Garden Csoport tulajdonosa.
A vállalat felismerte azt a problémát, hogy a 3 és 5 literes kiszerelés sok fogyasztónak - például, akik egyedül élnek vagy a gyermekük uzsonnászacskójába szeretnék betenni a gyümölcslevet - nagyon nagy és nehezen hordozható. Ennek a problémának a megoldása érdekében idén márciustól három új kiszerelést vezetett be a cégcsoport, a gyümölcsleveket mostantól 0.33 literes, félliteres és egyliteres PET palackokban is meg lehet vásárolni. Így aki figyel a saját és a családja egészségére most már könnyen magával viheti és egész nap ihatja kedvenc gyümölcslevét.
A PET palackos kiszerelések először az Auchanban, a Tescoban, a Metroban, a benzinkutakon és pár hónapon belül pedig a többi nagy élelmiszerláncban is kaphatóak lesznek.
A fentiek mellett a Garden Csoport továbbra is értékesíti az általa megtermelt zöldségeket és gyümölcsöket. Annak érdekében, hogy minél jobb minőségű és olcsó termékekhez jussanak a régióban élők, az úgynevezett Garden Pontokból hamarosan többet is elindítanak. A Garden Pontok olyan friss zöldségeket és gyümölcsöket értékesítő zöldségesek lesznek, amelyek közvetlenül a Garden Csoporttól, illetve a helyi termesztőktől szerzik be az árut és ezáltal legtöbbször olcsóbb árakat tudnak kínálni a vásárlóknak, mint a versenytársaik, profi és vásárlóbarát kiszolgálás mellett.

A Garden Csoport innovatív szemléletét azonban nem csak a gyümölcslevek folyamatos termékfejlesztése - az új kiszerelések, illetve új ízek bevezetése- , a Garden Pontok kialakítása és a már tervbe vett zöldségekből, gyümölcsökből készülő befőttek, krémek előállítása, hanem a cégcsoport azon célja is jól mutatja, mely szerint egy Magyarországon és a régióban egyedülálló, kizárólag zöldenergiával működő gazdaságot szeretne létrehozni.

A környékről begyűjtött mezőgazdasági hulladék egy része a bioenergiaüzem fűtőművébe kerül és melegvizet termel, amit a melegházak fűtésére használ majd fel a vállalat. A mezőgazdasági hulladék másik felének segítségével pedig biogázt termelnek, amely gázmotorokban elégetve elektromos áramot termel majd. Ennek a két technológiának a segítségével létrejön majd egy zöldenergiával működő gazdaság a következő két évben. Ez a beruházás 60-70 munkahelyet teremt majd a régióban, ami még egy komoly pozitívum a környezetbarát termelési technológia mellett.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?