A Danubiustól a Magyar Turizmus Zrt-hez

A nemzeti turisztikai marketingszervezet tevékenységének másfél éve zajló megújítása eredményeként a társaság szorosabbra fűzte együttműködését a turisztikai szakmával és útjára indított több kiemelt stratégiai projektet. Ezek eredményes végrehajtása érdekében szükségessé vált a vezérigazgató operatív munkáját támogató – stratégiai igazgatói – pozíció létrehozása.

2011. december 16-ától Maráczi Gábor tölti be a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai igazgatói pozícióját. A szakember elsődleges feladata a vezérigazgató munkájának közvetlen segítése, elsősorban a kiemelt stratégiai projektek megvalósításának irányításával.

A kiemelt projektek között említhető a 21. század kihívásainak megfelelő új nemzeti turisztikai portál fejlesztése, továbbá a Budapestre és a Balatonra vonatkozó átfogó turizmusstratégiák kidolgozásának elősegítése, illetve koordinálása a Magyar Turizmus Zrt. részéről, szorosan együttműködve az érintett minisztériumokkal, önkormányzatokkal és szakmai szövetségekkel.

Maráczi Gábor (45) 1989-ben szerzett vendéglátóipari üzemgazdász diplomát a Kereskedelmi és Vendéglátóipari Főiskola Vendéglátóipari szakán. Szállodai karrierjét 1984-ben kezdte a Pannonia Hotels Rt.-nél (később Accor Pannonia Hotels), amelynek szállodáiban végigjárta a ranglétra minden fokát. A szállodavállalattól 1998-ban „igazolt át” a Thermal Hotel Aquincum Kft. által üzemeltetett Corinthia Aquincum Hotelbe, ahol az értékesítési igazgatói pozíciót töltötte be 2001-ig. 2001. és 2002. között a Hilton Budapest Westend értékesítési igazgatója volt. 2002-től a Danubius Hotels Zrt. kötelékében folytatta felfelé ívelő karrierjét: négy éven át a Radisson SAS Béke Hotel értékesítési és marketingigazgatója, majd 2007-ig a szálloda igazgató-helyettese. 2007-től 2008-ig a DHSR Helia Hotel igazgatója, mostani kinevezéséig pedig a Danubius Hotel Astoria & Hotel Erzsébet szállodák igazgatója volt.

Szakmai tudását és kapcsolatait folyamatosan építette különböző szállodai továbbképzések és szakmai szövetségi tagságok segítségével. 2007 óta a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének alelnöke. Németül és angolul beszél.

Maráczi Gábor elérhetőségei: 488-8635; maraczi@itthon.hu


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?