Újra piacvezető a Travelport Magyarországon

2013 augusztusára 6%-kal növelte piaci részesedését a foglalt szegmensek alapján a Travelport az előző év hasonló időszakához képest , ezzel újra piacvezetővé vált a Galileo és Worldspan globális disztribúciós rendszereket egyesítő társaság Magyarországon. TripGate nevű új termékükkel az üzleti utazókat célozzák meg.

Biró Balázs ügyvezető lapunknak elmondta, hogy több új ügyfelet – Tensi, OTP Travel, Lupus-Travel, Cartour - sikerült megszerezniük az elmúlt két évben, ezzel 50% feletti immár a piaci részesedésük a magyar piacon. Az új ügyfelek akvizíciója során idén egyértelműen az üzleti utaztatókra fókuszálnak, a termékfejlesztés terén is erre helyezik a hangsúlyt. Ennek jegyében immár nálunk is elérhető az üzleti utazók számára kidolgozott új termékük. A Travelport újgenerációs utazási foglalási eszköze a termék oroszországi és lengyelországi sikeres bevezetését követően mától a magyar piacon is elérhető. A vállalatok és az üzleti utaztató irodák számára fejlesztett új on-line vállalati foglalási eszköz (Corporate Booking Tool) a TripGate nevet viseli.

A termék, melyet a vezető lengyel utazási technológiai cég, a TravelTech fejlesztett, egy sor új foglalási képességet biztosít a magyar utazási iparnak. A TripGate-et kifejezetten úgy alakították ki, hogy egy egyszerű, gyors és megbízható megoldást ajánljon fel azon kis-és középvállalkozások számára, amelyeknek a múltban még nem volt lehetőségük, hogy részesüljenek a vállalati foglalási eszközök nyújtotta előnyökből. Az online CBT többek között magyar nyelven érhető el, helyi és globális tartalommal és a Travelport globális üzleti utazás szakértelemének támogatását is élvezi. „Felismertük, hogy határozott szükség van egy olyan vállalati foglalási eszközre, amelyet bármilyen méretű, de különösen a kis- és középvállalkozások használhatnak” mondta Marcin Pilarski, a Travelport kelet-európai ügyvezető igazgatója. "Biztosak vagyunk abban, hogy a magyar vállalatok nagy lehetőséget fognak látni ebben a termékben arra, hogy jobban kézben tarthassák az utazások foglalási folyamatát, optimalizálják az utazási költségvetésüket és fokozzák utazóik felhasználói élményét." Pilarski lapunknak hangsúlyozta, hogy ma már az üzleti utazók 23-26%-a globálisan az úgynevezett Y Generáció tagja, vagyis 35 év alatti, a legmodernebb technológia megoldásokat napi szinten használó személy. Számukra könnyíti meg az üzleti utak megtervezését, a repülőjegy-foglalást, a jegykiállítást – mindezt a vállalati előírások maximális betartása mellett – a TripGate. A Travelporttal kötött új együttműködését kommentálva Marcin Lis, a TravelTech elnöke a következőket nyilatkozta: „Biztosak vagyunk benne, hogy az online eszközökben szerzett szakértelmünk és a Travelport globális tartalmának egyesítése révén a TripGate igen kedvező hatást gyakorol majd a magyar piacra.”

A Travelportról

A Travelport a globális utazási ipar vezető disztribúciós és elektronikus kereskedelmi szolgáltatója. Több mint 170 országban van jelen és mintegy 3500 alkalmazottat foglalkoztat. 2012-es nettó árbevétele több mint 2 milliárd dollár, a Travelport magában foglalja a Galileo és a Worldspan márkákat, az Airline IT Solutions üzletet és az eNett közös vállalati tulajdont. A Travelport egy magántulajdonban lévő cég, székhelye az Egyesült Államokbeli Atlantában, Georgia államban található.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoport kapcsán, amiről ritkán esik szó

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoport kapcsán, amiről ritkán esik szó 

Bár egész Európában piacvezető a szállodai és kiskereskedői textilpiacon - így Magyarországon is a német alapítású JAB Anstoetz KG, mégis, van néhány olyan téma, amelyről ritkán esik szó a cég kapcsán.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?