AirHorse: új magyar légitársaság vagy valami más?

Fura cikk jelent meg a mai Metropol újságban, arról szól, hogy új magyar légitársaság indul AirHorse néven, első járatait Burgaszba és Krétára indítja. Mielőtt rohanna jegyet venni, azért olvassa végig cikkünket!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az írás - amelynek jobb felső sarkában kis betűvel, ámde jól látható módon az olvasható, hogy Promóció –szerint az AirHorse már megvásárolta első gépét egy ukrán légitársaságtól – közölte a vállalkozás képviselője egy sajtóreggelin a ferihegyi SkyCourt közelében –, októbertől pedig a tervek szerint utasokat is szállít.

Fura felütéssel indul a promószöveg második bekezdése: „Az AirHorse a magyar lovas hagyományokat testesíti meg. Ahogy elődeink is kalandoztak Európában, úgy fogjuk mi is bejárni a kontinenst, természetesen nem fosztogatva. Első számú desztinációnk Burgasz lesz, de fontolgatjuk Krétát és más, turisták által kedvelt helyek kiszolgálását is” – jegyezte meg újságírói kérdésre a légitársaság vezetője.

Gyanúnk erősödik az új magyar légitársaság valódiságát illetően, mivel látjuk, hogy a közlemény nem nevezi meg a légitársaság vezetőjét. És kevés a tényszerű információ a későbbiekben is: A gép átvétele már megtörtént, sőt a tesztrepülésre is sor került. A hatósági engedélyek hamarosan megérkezhetnek a légitársaság új irodáiba, amelyeket Budapesten és Mátészalkán rendeztek be. A fuvarozónak egyetlen gépe van, ám e számot őszre akár meg is duplázhatja, viszont a végső cél egy 10-180 gépes flotta felépítése. A társaság finanszírozását független pénzügyi befektetők biztosítják, az általuk rendelkezésre bocsátott tőke akár hosszabb időre is elegendő lehet. Tíz-180 gépes flotta? Nő bennünk a kétely, hogy itt valami nincs rendjén!

A sajtótájékoztatón bemutatták a légitársaság arculatát és a menedzsmentcsapatot is, amelynek minden tagja – bizonyos területeken – rendelkezik tapasztalatokkal. „Az arculatunkban dominál a ló, amely gyors, kitartó, hűséges és növényevő állat. Tulajdonságai közül csak ez utóbbi nem az induló légitársaság sajátja. Szeretem a repülést, mert kiskoromtól azon gondolkodtam, hogy lehet pénzt csinálni a levegőből” – ironizált a szokatlan hangvételű sajtóeseményen a társaság vezérigazgatója. Bár a légi közlekedésben ismeretlenek, informátoraink szerint más üzletágakban nagyon is aktívak a cég mögött álló befektetői csoportok, legyen szó az állatifehérje-feldolgozásról vagy éppen a vendéglátásról. Iparági forrásaink szerint az első lényeges megmérettetés a szükséges engedélyek beszerzése lesz, ugyanis üzembentartási, működési és műszaki alkalmassági engedélyek nélkül a légitársaság nem kezdheti meg működését. Ehhez pedig elengedhetetlen a megfelelő felkészültségű szakembergárda, amely jelentős bérterheket ró egy induló vállalkozásra.

A ló nem repül! Ez itt egy sitcom hoax

Mindezek után pedig lássuk, mi a valóság? Értesüléseink szerint egy médiahackről van szó, egy hamarosan induló tévéfilmsorozat reklámját olvashattuk az ingyenes napilapban. A 2 x 24 részes sitcom 26 perces epizódokból áll, a Liszt Ferenc repülőtéren forgatták, és tematikájában visszaköszön a Sólyom Airlines tavalyi története. Így aztán végképp nem véletlen a két cégnév: Air Horse – Sólyom Airlines hasonlósága.

Időközben az Indexen megjelent, hogy a médiahack vélhetően az ősszel induló, Fapad című magyar sorozat promóciója, melynek főszereplője Anger Zsolt, és amely egy szerencsétlenkedő diszkont légitársaságról fog szólni. A Fapad című sorozathoz már előzetes is készült:

{youtube|id=WaEAN1GFNLo}


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.