Egyre szívesebben utazunk belföldön

Újabb közel 10 százalékos bővüléssel zárta az elmúlt negyedévet a belföldi turizmus, a SZÉP-kártyák pedig 12 százalékkal gyakrabban kerültek elő a tavalyi év hasonló időszakához képest – derült ki a Szallas.hu statisztikáiból. Az átlagos foglalási érték 40 százalékkal nőtt az elmúlt 3 hónapban, a nyári időszakban a legtöbbet egy éjszakáért Siófokon, Hajdúszoboszlón és Balatonfüreden kérik majd el a vendégektől.

A Szallas.hu becslése szerint az előző negyedévben ismét bővült a belföldi turizmus, hozzávetőleg majdnem 10 százalékkal. „Folytatódik az a trend, hogy honfitársaink egyre szívesebben töltik szabadidejüket hazai környezetben, akár egyetlen hétvégére is gyakrabban utazunk el, ilyenkor pedig igenis számít, milyen távol van az úti cél. Emellett pedig mostanában sokan kevésbé mernek olyan – korábban nagyon népszerű – külföldi nyaralóhelyekre elutazni, ahol a szubjektív biztonságérzetük alacsonyabb” – magyarázta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője. Ezt mutatja az is, hogy a tavaszi kirándulások helyszínéül is előszeretettel választottuk inkább Lengyelországot, Romániát és Csehországot. A nyári pihenések alkalmával is a biztonságosabbnak ítélt, környező tengerparti országokra voksolunk. A következő negyedévben a külföldi foglalások tekintetében egyértelmű Horvátország fölénye: a top 10-es településlistán 7 helyet dél-keleti szomszédunk tengerparti nyaralóhelyei foglalnak el, a legnépszerűbb úti cél Vir az üdülők körében.

Drágul a hazai nyaralás

Az idei második negyedévben a legnépszerűbb település Budapest helyett Siófok volt, míg a dobogó 3. helyén Hajdúszoboszló végzett. Siófok a nyári szállásfoglalások alapján az elkövetkezendő hónapokban is megtartja első helyét, míg a 2. és 3. helyre Hajdúszoboszló és Balatonfüred érkezik meg. A legnépszerűbb nyaralóhelyeken az átlagárak is ennek megfelelően alakulnak. Bármely szálláshely-kategóriáról is beszélünk, egy-egy éjszakáért a legtöbbet sorrendben Siófokon, Hajdúszoboszlón, Balatonfüreden, Zamárdiban, majd Balatonlellén kell fizetni a vendégeknek. „Az évek óta folyamatosan bővülő turisztikai piac kapcsán az év elején még 4-5 százalékos áremelkedést vártunk, de a foglalások értéke ennél nagyobb mértékben nőtt. Részben a piacbővülés miatt, részben pedig a hotelek népszerűségének növekedése okán az átlagos foglalási érték jelentősen, több mint 40 százalékkal nőtt 2016 második negyedévében, így meghaladta az 50 ezer forintot is” – tette hozzá a Szallas.hu vezetője.

Az igénybe vett szálláshelytípusok tekintetében az előző három hónap egyértelmű nyertesei az apartmanok, minden 4. foglalás ide szólt. Ha azonban a bővülés szempontjából vizsgáljuk a kérdést, akkor a hotelek népszerűsége nőtt a legnagyobb mértékben az előző év hasonló időszakához képest. Közülük is leginkább a 2 csillagos, illetve a 4-5 csillagos szállodák örülhettek, előbbi megduplázta, míg utóbbi kategória 11 százalékkal növelte vendégei számát. A fentieknek is köszönhető, hogy a kisebb értékű, 50 ezer forint alatti foglalások 10 százalékot estek vissza, míg minden más árkategóriában bővülést mértek a Szallas.hu szakemberei. Akadt példa extrém számlákra is: a legdrágább foglalás végére három nullával több került, mint a legolcsóbbnál. A legmagasabb összeg esetében közel 1,4 millióról szólt a számla, míg a legolcsóbb cech kifizetésekor 1420 forintot kellett a recepción hagyni.

A SZÉP-kártya a belföldi turizmus motorja

A megelőző 3 hónapban minden 5. belföldi szállást SZÉP-kártyával fizettek ki a magyarok, ami a tavalyi negyedévhez képest 12 százalékos növekedést jelent. Nemcsak a darabszám, de az átlagár is nőtt, mintegy 2,3 százalékkal, amely így elérte az 58 337 forintot. „A SZÉP-kártya turizmusra gyakorolt pozitív hatása egyre jobban érződik, ezért is tartanak a szállásadók annyira annak megszűnésétől. Nemcsak az utazási kedv növelésében van jelentős szerepe, a szálláshely költségét SZÉP-kártyával kiegyenlítők átlagosan több mint 15 százalékkal költöttek többet” – emelte ki Szigetvári József.

A belföldi kirándulási szokások átalakulását jelzi, hogy az előző negyedévben további 5 százalékkal bővült az 1 éjszakás kiruccanások aránya. A leggyakoribbak azonban még mindig a hosszú hétvégi pihenések, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az elmúlt negyedév legtelítettebb napja a pünkösdi hosszú hétvége első éjszakája volt a szálláshelyeken.

A 10 legnépszerűbb hazai település a második negyedévben
(Zárójelben a tavalyi év azonos időszakának helyezései)

1. Siófok (2.)
2. Budapest (1.)
3. Hajdúszoboszló (6.)
4. Eger (3.)
5. Balatonfüred (4.)
6. Gyula (8.)
7. Szeged (7.)
8. Balatonlelle (-)
9. Pécs (5.)
10. Miskolctapolca (10.)

A 10 legnépszerűbb külföldi település a második negyedévben

1. Krakkó (Lengyelország)
2. Szováta (Románia)
3. Zakopane (Lengyelország)
4. Torockó (Románia)
5. Parajd (Románia)
6. Crikvenica (Horvátország)
7. Kolozsvár (Románia)
8. Prága (Csehország)
9. Medulin (Horvátország)
10. Gyergyószentmiklós (Románia)

Az előfoglalások alapján a következő 3 hónap 10 legnépszerűbb külföldi települése

1. Vir (Horvátország)
2. Medulin (Horvátország)
3. Crikvenica (Horvátország)
4. Szováta (Románia)
5. Zadar (Horvátország)
6. Rab (Horvátország)
7. Omiš (Horvátország)
8. Pula (Horvátország)
9. Parajd (Románia)
10. Zakopane (Lengyelország)

Forrás: Szallas.hu


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.