Geopolitikai okok miatt jött hozzánk kevesebb külföldi turista

Körülbelül három százalékkal csökkent a külföldi vendégéjszakák száma tavaly októberben és novemberben a magyarországi szálláshelyeken - mondta Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) elnöke az M1 aktuális csatornán vasárnap.

Az elnök hangsúlyozta: ugyanakkor a 11 hónapos adatok szerint a belföldi és a külföldi turizmus is nagyon jól teljesített 2015-ben.

Az utolsó hónapok adataiból viszont az derül ki, hogy a külföldi látogatók száma elmarad az előző évitől, aminek elsősorban geopolitikai okai lehetnek: a migránshelyzet, a párizsi merényletek és az ezekhez kapcsolódó terrorellenes intézkedések, például Brüsszelben.

"Az üzletemberek és a turisták is meggondolják, hogy ha nem érzik magukat biztonságban, akkor elhalasztják a külföldi útjukat" - hívta fel a figyelmet.

Rekordközeli forgalom az első háromnegyed évben

Niklai Ákos még kedden számolt be az M1 aktuális csatornán arról, hogy a tavalyi év első háromnegyed évében a magyarországi szállodák rekordközeli forgalmat értek el, jelentősen nőtt a vendégek és a vendégéjszakák száma, és a belföldi forgalom is élénkült.

Tájékoztatása szerint a hazai vendégek nemcsak nyáron, hanem egész évben több időt töltöttek el a szálláshelyeken, így közel 7 százalékkal nőtt a belföldi vendégéjszakák száma.

Kitért arra, hogy Budapest a külföldiek körében rendkívül népszerű, turisztikailag a világ egyik leglátogatottabb városa. Ennek okai között említette a vonzó árak mellett a jó légi összeköttetést, és azt, hogy a szállodai mellett az építészet, a gasztronómiai és a kulturális kínálat is vonzó. A fővárosi szállodák 70 százalék fölötti kihasználtságot értek el tavaly január-októberben.

Forrás: MTI


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?