Görög buszügy: az utazási irodások kiállnak a Grand Tours mellett

Több hazai médium is közölte a hírt a minap, miszerint 18 óra helyett több mint 32 óráig tartott, amíg Görögországból hazaért egy utazási iroda turistabusza. A utazási szakemberek kiállnak a utazásszervező mellett, amely szerintük mindent megtett az utasok érdekében.

A TV2 Tények című műsorában így számoltak be az eseményekről: „A sofőröket rendőrök vitték el Szerbiában, mert nem tartották be a pihenőidőt, ezért a magára hagyott utasoknak 6 órán keresztül egy benzinkút melletti réten kellett várakozniuk. Amikor végre újra elindultak, másfél óra múlva megint meg kellett állniuk, mert lejárt a sofőrök munkaideje. A buszon több mint nyolcvanan utaztak, köztük sok gyerek és idős ember" - hangzott a hírekben, melyet utasok felvételei és kommentárjai is kísértek.

A műsor idézte az utazási iroda közleményét is, többek között azt a részt, hogy meg fogják keresni az utasokat, hogy a kellemetlenséget "tompítsák". A műsorban egy jogászt is megkérdeztek, aki elmondta: "A tompítás szó az úgy gondolom, jelen esetben azt jelenti, ha jogilag le lehet fordítani, hogy törvényileg kötelessége ilyenkor a részvételi díjat leszállítani az utazásszervező, azaz a korábban befizetett részvételi díjból köteles valamilyen összeget visszatéríteni."

Reagált az utazási iroda

A szóban forgó utazási iroda, az egyik legjelentősebbb görögországi utaztatónak számító, debreceni székhelyű Grand Tours reagált az eseményekre, és a következő közleményt tette közzé:

„Kedves Utasaink! Szeretnénk megosztani a Grand Tours Utazási Iroda ügyvezető igazgatójának közleményét:

Tisztelt Utasaink, Kommentelők, Bérkommentelők!

Szeretnék Önöknek tájékoztatást adni a július 1-én kb. 8-9 órás késéssel hazaérkező Grand-2-es észak-görögországi járatunkról, mert sokan sokféle hülyeséget (inforádió: Szerbiában ragadt 84 turista! stb.) összehordanak. Nehéz indulat nélkül beszélni az olyan kommentek miatt, mint >>mocskos Grand>>, >>az utasokkal fizettetik ki a büntetést<< stb . Megpróbálom.

Hivatalosan: Utazási szerződésünk 8-as pontja szerint irodánknak joga van – különböző okok miatt –, hogy belföldön 6, külföldön 12 órán belül kártérítés nélkül oldja meg a saját hibás problémákat javítással vagy pótlással. Punktum.

Nem hivatalosan: nem vagyunk hülyék, nem vagyunk rosszindulatúak, nem nyerészkedünk azon, hogy egy ilyen problémát mennyi idő alatt oldunk meg. Ennyi idő alatt lehetett döntéseket hozni és azokat megvalósítani Szegedtől 500 km-re. Aki ismer bennünket, látja, másképpen dolgozunk, más erkölcsökkel, mint más utazási iroda – 25 éve! Tudja, hogy meg fogunk oldani minden felmerülő problémát és (utasaink - a SZERK.) soha nem fognak sehol <
Elmondom a folyamatot, és ítéljen mindenki belátása szerint. Hajnalban hívtak a fiúk és mondták, kaptak egy közúti ellenőrzést és be kell menniük mindkét sofőrnek a rendőrségre, mert a digitális tachográf kártyájuk kiolvasásakor szabálytalanságot találtak. Szerintük lehetetlen, de nem vitatkoznak, én is azt mondtam, intézzék, fizessenek, hamarabb szabadulnak. Majd itthonról, lefordítva a jegyzőkönyvet tudok reklamálni, ha pedig igazuk van, elvisszük a >>balhét<<.

Mindkét gépkocsivezetőnél állapítottak meg hibát visszamenőleg – nem ezen az úton – pl. az egyik 4 perccel kevesebb pihenőt tartott, mint a kötelező 9 óra, szerintük. Mindegyik megállapítás ilyen kaliberű volt. Emiatt kb. olyan eljárást alkalmaztak, mintha komoly bűncselekményt követtünk volna el. Még itthon nem ellenőriztem a jegyzőkönyvet, nem tudom, kinek van igaza. Mindenesetre beleszaladtunk abba, hogy az eljárás nagyobb büntetés volt, mint a fizetett kb 500 euró. Ehhez kértek a sofőrök az utasoktól kb.100 eurót kölcsön, mert nem volt náluk ennyi készpénz. (Kölcsön, nem velük fizettették ki!) Tény, ez a procedúra kb. 6 óráig tartott a busz és a rendőrség távolsága, kevés pénz, pénzváltás, banki befizetés, befizetés bemutatása stb. miatt. Itt nem lehetett gyorsítani. Aki akar, magyarázhat bele politikát, határkerítést, de szerintem nem erről van szó, itt így működnek a dolgok. Mikor láttuk az alagút végét, tudtam, le fog járni a munkaidejük 13 órakor, mert 16 órakor indultak Sartiból. Szerveztem másik gépkocsivezető kijutását. Az autóbusz által megtehető távolság 13 óráig fele volt kb., mint onnan Debrecenig, ráadásul a 47-es út felében végig bontva. Természetesen a nagy igyekezetben az új sofőrt szállító kocsi még Szabadka környékén belefutott egy traffipaxba, ami szintén tolta az időt, mert vissza kellett menniük Szabadkára a rendőrségre. Hogy ne kelljen az új sofőrnek az ügyintézést megvárnia, taxival küldtem tovább. Este 9 körül léptek határt.

Ez egy ilyen nap volt. Tiszta lelkiismerettel állítom, mindent megtettem az iránt, hogy minél kevesebb kellemetlensége legyen bárkinek is. Ha valaki jobban tudta volna – és nem utólag –, minden tiszteletem az övé. Kérem, helyezzék át magukat a mi nézőpontunkba is, mert könnyű annak a kisgyereknek a helyében lenni, aki csak az anyja szoknyáját rángatja: akarom!

További adalék:
A múlt héten a szerb Barcíno Tours emeletes busza felborult ezen a környéken – halálos áldozattal –, szerintem ezért van a pillanatnyi szigorú és keménykedő fellépés.

28-án, vasárnap hajnalban a Korfus Grand 6-os busszal játszották el, hogy június 2-án szerintük 12 perces probléma volt, 200 euró! Ennek nem lett ekkora visszhangja, mert fele ennyi idő sem volt. Ezt az esetet már itthon a saját szoftverünkkel kielemeztettem és mi nem találtunk hibát!

A fentiektől függetlenül – az okokkal nem foglalkozva – meg fogjuk keresni utasainkat, hogy az önhibánkból vagy önhibánkon kívüli kellemetlenséget tompítsuk – saját értékrendünkből kifolyólag.

Nagy Sándor
ügyvezető
Grand Tours Utazási Iroda”

Az utazási irodások a Grand Tours mellett állnak

Utazási irodai körökben nagy felháborodást keltett a hír különböző médiumokban való tálalása, szerintük az utazási irodák „ekézéséről” van szó, ami a nyári szezonban különösen felkapott téma. Egy, a turisztikával foglalkozók Facebook-csoportjában a hozzászólók szerint a Grand Tours egy korrekt iroda jó szakértelemmel, más szerint az egyik legmegbízhatóbb iroda, akik a legjobb autóbuszparkkal rendelkeznek, sok utas évek óta velük utazik. Van, aki azt állítja a szakmabeliek közül: ennek egy pozitív hírnek kellett volna lennie, miszerint a hatósági packázás ellenére az iroda azonnal és rugalmasan intézkedett, a szerződéses feltételei alapján még kártérítési felelőssége sincs, és mégis az utasok kárpótlásán gondolkoznak. Hozzátették, a jogász valószínűleg úgy nyilatkozott kártérítési kérdésekről, hogy nem látta az utazási szerződést.

A debreceni Grand Tours utazási iroda már 24 éve jelen van - és közismert - a turisztikai piacon. Tavaly nyáron arról számoltunk be, hogy az utazásszervező 2014. augusztus 4-én egyéni rekordot állított fel, ekkor szállították ugyanis egy időben Észak-Görögországba a legtöbb utasukat fennállásunk óta: 11 busszal összesen 818 főt. Erről videót is készítettek egy drón segítségével, melyet itt lehet megtekinteni:

{youtube|id=eNJ16ZQgCGA}


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?