Kihívások és drámai változások a szállodai marketing területén

Napjainkban a szállodaipar számos – elsősorban az online értékesítés előretörésével és a közösségi oldalak népszerűségének növekedésével kapcsolatba hozható – kihívással szembesül. A jövő egyik legizgalmasabb kérdése abban áll, hogyan lehetséges ezen trendeket lehetőséggé átfordítani és a vevői elvárások megismerésére és előrejelzésére használni.

„Új Marketing Tudomány” azaz New Marketing Science (NMS) név alatt jelölik a szakértők azt az irányt, amelyet a gyakorló hotelmenedzsereknek el kell sajátítani, és amely a vevők és különösen a vevői élmény alaposabb ismeretére helyezi a hangsúlyt. Zaltman és szerzőtársai, Toward a New Marketing Science for Hospitality Managers címmel, 2015-ben a neves szállodaipai képzőintézmény, a Cornell Egyetem folyóiratában, a Cornell Hospitality Quarterly-ben megjelenő cikkben a vendégek elvárásainak megfelelő, a vendéggel közösen megtervezett élmények kialakításában látják a jövő legjelentősebb feladatait a szállodaiparban, amelyhez az internet és a technológia megfelelő hátteret biztosít.

A vevői élmények tervezésén túl a legfrissebb kommunikációs csatornák kutatása és kezelése is elengedhetetlen, amelyek körében a hangsúly napjainkban a big data elemzésére, a mobil-marketingre, a közösségi marketingre és a kontextuális (azaz adott pillanatnyi elvárásra azonnal reagáló, közösségi információkra is építhető) marketingre helyeződik. Mindezen irányokhoz nyújt hatékonyan elsajátítható tudást a nemzetközi szállodaipar legelismertebb oktatási intézménye, a Cornell Egyetem online képzése, amely az alábbi három témában érhető el kedvezményes áron a Corvinus Egyetemmel kötött együttműködés keretében:

· Hotel Revenue Management (Szállodai hozammenedzsment): a program keretében a profitmaximalizálás kiemelten fontos témái kerülnek oktatásra, például az előrejelzés és foglalások menedzsmentje, ár- és elosztási csatorna menedzsment, csoportos foglalások és túlfoglalás menedzsmentje, a szállodai hozammenedzsment nem tradicionális menedzsmentje, továbbá az online marketing és a keresőmarketing.

· Hospitality Marketing (Szállodai marketing): a program központi elemét az adatokra építő, a stratégiai döntéshozatalt támogató elemzési szemlélet adja. A programban kiemelt hangsúlyt kap továbbá a közösségi- és a mobilmarketing, valamint a keresőoptimalizálás.

· Hospitality Management (Szálloda menedzsment): a szállodamenedzsment legfontosabb területei közé a pénzügyi menedzsment, a marketingtervezés, a hozammenedzsment és vendéglátó szolgáltatások menedzsmentje tartozik.

Az eCornell Online Certificate adta lehetőségeket, illetve a Corvinuson keresztül történő jelentkezés feltételeit és előnyeit megismerheti eCornell Nyílt Napunkon 2016. december 8-án, 17.00 órától a Corvinus főépületének 3001-es termében. A Nyílt Napon Dr. Niklai Ákos, a Cornell Egyetem végzett hallgatója a szállodaipari trendeket és a Cornell Egyetem jelentőségét ismerteti. A tájékoztató keretében Pintér-Szabó Lívia kolléganőnk az eCornell Online Certificate képzés kedvezményes áron elérhető lehetőségeit mutatja be. Az eseményt kerekasztal-beszélgetés zárja, amely során Dr. Niklai Ákos, Dr. Walkó Miklós és Szécsényi Judit, volt Cornell, illetve eCornell hallgatók, valamint Siket Zsolt, a Continental Group képviseletében értékeli a szállodaipari képzések fontosságát és ebben a Cornell Egyetem jelentőségét.

A képzés várhatóan 2017 márciusában indul, 2016. december 12-i jelentkezési és 2017. január 12-i fizetési határidővel. A képzések részletes tájékoztatói és bővebb információ a marketing.uni-corvinus.hu/index.php linken érhető el.

A Nyílt Napra regisztrálni a https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeNQK0vdkAp3o7UujrVz8BIjKKNZOHpsxsSiDmy0_-w9LNTyw/viewform oldalon lehet.


Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.
Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.