Kiosztotta szakmai díjait a Magyar Turizmus Zrt.

A 24. Turisztikai Díjátadó Gálán és Évadnyitó Fogadáson a Magyar Turizmus Zrt. szakmai díjait is átadták február 1-jén, a Budapesti Kongresszusi Központban.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az év turisztikai újságírója díjat 2006-ban alapította a Magyar Turizmus Zrt. azzal a céllal, hogy a turisztikai ügyekben jártas újságírói kör működését és bővítését segítse. Olyan nagyközönségi újságírók szakmai munkásságát ismeri el, akik rendszeres, objektív tájékoztatást adnak a magyar turizmus aktuális kérdéseiről, pozitív írásaikkal, tudósításaikkal hozzájárulnak a téma társadalmi presztízsének növeléséhez, a turizmus megszerettetéséhez, továbbá a Magyarországról kialakult pozitív kép erősítéséhez. Az általuk közvetített hírek, tudósítások pedig amellett, hogy segítik a magyar lakosság tájékozódását, ösztönzik a belföldi utazásokat is.

Az év turisztikai újságírója és Az év turisztikai szerkesztő-riportere

A 2015. év turisztikai újságírója díjat Gerencsér Dóra, a Világjáró Magazin szerkesztője, újságírója érdemelte ki.

Az év Tourinform iroda fenntartója

Az év Tourinform iroda fenntartója címet 2007-ben alapította a Magyar Turizmus Zrt. azzal a céllal, hogy hangsúlyozza a bel- és külföldi turisták számára nélkülözhetetlen személyes információnyújtás fontosságát és a szakmai háttérmunka jelentőségét. A címre a Tourinform Szövetség és az MT Zrt. regionális marketing igazgatóságai tettek javaslatot. A díjazott ajándéka az elismerő oklevélen túl a fenntartó által működtetett Tourinform iroda marketing tevékenységére költhető 1 millió Ft.

A tíz jelölt 2015-ben a bajai, győri, gyulai, hajdúböszörményi, hévízi, kaposvári, miskolci, tatai, tokaji és váci Tourinform iroda fenntartója volt. A döntést a díj kiírója, a Magyar Turizmus Zrt. hozta meg, a próbavásárlás és a jelölési kritériumok alapján.

Az év Tourinform iroda fenntartója díjat 2015-ben a Tourinform Hajdúböszörmény fenntartója, a Szabadhajdú Közművelődési Média és Rendezvényszervező Nonprofit Kft. nyerte el.

A Szabadhajdú Közművelődési és Rendezvényszervező Nonprofit Kft. elkötelezett a turizmus iránt: a hajdúböszörményi Tourinform iroda az elmúlt években minősített státuszt szerzett kiváló munkájának köszönhetően. Az alapfeladatok mellett fontosnak tartják az intézménypótló funkciók folyamatos ellátását (színházi előadások, kiállítások, konferenciák szervezése stb.). Évről évre egyre több szórakoztató, hagyományt felelevenítő rendezvényt tartanak (Hajdúsági Disznótor, Gyermeknap, Hajdúhét, Város Napja, Szüreti mulatság). A Kft. a Tourinform-iroda mellett több, Hajdúböszörmény életét meghatározó szervezetet működtet: a Városi Televíziót, a Szabadhajdú hetilap szerkesztőségét, a hajdúböszörményi tájházakat, a Fürdőkerti Ifjúsági és Szabadidőközpontot. A Hajdúböszörményi Tájház folyamatosan fejlődik, évről évre több látogatót fogad. Nemcsak a korabeli életmód és a népi építészet bemutatóhelye, számos rendezvény helyszínéül is szolgál. Az elmúlt évek egyik legnagyobb volumenű fejlesztése a Fürdőkerti Ifjúsági Szálló fejújítása volt: a megújult környezetben összesen 54 vendéget tudnak fogadni.

Az év TDM szervezete és Az év TDM menedzsere

Az év TDM szervezete és Az év TDM menedzsere díjakat a Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben alapította. Az Év TDM szervezete díj nyertese nettó egymillió forintos, marketingre felhasználható támogatásban, Az Év TDM menedzsere pedig tárgyi ajándékban részesül. A díjra a Magyar Turizmus Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságainak vezetői jelölnek régiójukból egy TDM menedzsert, valamint egy TDM szervezetet. A döntést a díjak kiírója, a Magyar Turizmus Zrt. hozza meg.

Az év TDM szervezete díj jelölési és elbírálási kritériumai:

• NGM által regisztrált vagy nyertes szervezet,
• tagsági kör reprezentativitása, folyamatos bővítése,
• tervezett szakmai programok és azok megvalósítása,
• vendégéjszaka-szám tekintetében növekedést tudott felmutatni a megalakulása óta,
• nincsenek elszámolási problémái vagy tartozása a Miniszterelnökség vagy az irányító hatóságok felé.
Az elbírálásnál előnyt élveznek azok a TDM szervezetek, amelyek Tourinform irodát tartanak fenn.

Az év TDM menedzsere díj jelölési és elbírálási kritériumai:

• szakmai munkája magas szintű,
• turisztikai desztinációját hitelesen képviseli,
• munkája a saját szervezete és régiója szerint is hatékony.

Az év TDM szervezete 2015-ben a Hévízi Turisztikai Desztinációs Menedzsment Egyesület lett.

A TDM Egyesület fő tevékenységei közé tartozik többek között a helyi kiadványok, térképek, információs füzetek szerkesztése és kiadása; a vendégek komfortérzetét biztosító szolgáltatások megteremtése, például a Tourinform Iroda üzemeltetése vagy a Touch Info pultok működtetése is, valamint a turisztikai fejlesztések elősegítése pályázati források bevonásával. Az Egyesület üzemelteti a városközpontban lévő Tourinform Irodát és aktív támogató szerepe volt a HeBi - Hévíz város közösségi kerékpáros rendszerének kialakításában. A gyógyfürdő 220 éves évfordulója kapcsán az év 220. napján: 2015. augusztus 8-án az egyesület, a Hévízi Tófürdő, a Szent András Reumakórház és Hotel Spa Hévíz közös rendezvényekkel várta vendégeit.

Hévíz a Balaton turisztikai régió leglátogatottabb települése. 2014-ben itt töltötték el a régió vendégéjszakáinak mintegy 20 %-át, a régió külföldi vendégkörének több mint a negyede (97 ezer fő) itt foglalt szállást. A mind belföldi, mind külföldi vendégek körében népszerű település legfőbb vonzereje természetesen maga a Hévízi-tó, az arra épülő fürdő és az ehhez kapcsolódó gyógy-, és egészségturisztikai szolgáltatások. Hévíz turisztikai kínálatába szervesen beépültek az aktív lehetőségek, a bor és gasztronómia, valamint a környék kulturális programlehetőségei is.

Az elmúlt időszakban a fejlesztéseknek és a minőségi szolgáltatásoknak köszönhetően a város és a szolgáltatói egyaránt számos elismerésben részesültek. A Hungarikum Bizottság döntése alapján a Magyar Nemzeti Értéktár része lett a Hévízi-tó és az ottani hagyományos gyógyászat; kerékpárosbarát település díjat nyert a város; szálláshelyei többek között "Év Szállodája 2014", „Magyar Brands díj 2014” és „Magyar Turizmus Minőségi díj 2014” elismerésekkel gazdagodtak.

2015. májusában a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai megállapodást kötött Hévízzel. A stratégiai együttműködés célja a külföldi, elsősorban gyógyvendégek számának növelése Hévízen és térségében. A megállapodás keretében Hévíz és a Magyar Turizmus Zrt. ebben az évben közösen mintegy 160 millió forintot fordít a német, az orosz és az osztrák piacon végzett munkára.

A Hévízi TDM Egyesület számos Magyar Turizmus Zrt. által szervezett kitelepüléshez, rendezvényhez és kampányhoz csatlakozott, emellett a Balatoni Regionális Marketing Igazgatóság akcióiban is aktívan részt vesz.

Az év TDM menedzsere 2015-ben Máyerné Bocska Ágnes, a Kaposvár és a Zselic vidéke TDM Egyesület TDM menedzsere lett.

A Kaposvár és a Zselic vidéke TDM Egyesület eredményei és Máyerné Bocska Ágnes, TDM menedzser munkássága összefonódnak egymással, aki az egyesület munkaszervezetében, a Tourinform Irodában látja el az irodavezetői feladatokat.

1984-től folyamatosan a turizmusban tevékenykedik, az értékesítés minden területén kipróbálta már magát. A kezdetektől aktív idegenvezető, rendszeresen tart tematikus helyi idegenvezetést, és várostörténeti előadásokat – a kaposváriaknak is. 2005 óta látja el az irodavezetői feladatokat a kaposvári Tourinform irodában. Vezetése alatt a kaposvári iroda 2005-2015. között minden évben kiváló minősítést ért el, 2007-ben elnyerte az Év Tourinform irodája díjat is, fenntartója pedig az Év Tourinform iroda fenntartója lett ugyanebben az évben. A városvezetéssel napi szintű, termékeny együttműködést alakított ki, a Dél-Dunántúli RMI által szervezett akciókban aktívan részt vesz. Elkötelezettsége és kitartó, fáradhatatlan munkája eredményeként 2013-ban Kaposvár EDEN nyertes lett akadálymentes turizmusban.

Országosan egyedülálló az egyesület akadálymentes turizmus programja. 2009-től foglalkoznak a segítséggel élők turizmusba bevonásával. A vakok számára biztosítanak Braille-írásos Kaposvár-kiadványt, tapintható térképet, elektronikus idegenvezetést. A hallássérülteknek jelelős, feliratos Kaposvár turisztikai kisfilmet készítettek. Máyerné Bocska Ágnes munkájának eredményeként a kaposvári Tourinform iroda teljes körűen akadálymentes. Rendeztek Érzékenyítő Konferenciát, szinte minden szolgáltatást elérhetővé tudnak tenni a segítséggel élőknek.

Máyerné Bocska Ágnes korábbi kitüntetései:
- 2008. Év Tourinformátora
- 2014. „Kaposvár Szolgálatáért”


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart problémáit 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.