Közel 20 százalékkal bővült a Danubius Hotels harmadik negyedévi nyeresége

A Danubius Hotels Nyrt. az idei harmadik negyedévben 4,156 milliárd forint adózott nyereséget ért el, ami 19 százalékkal magasabb a tavalyi harmadik negyedévinél, az első kilenc hónapban pedig 4,362 milliárd forint volt a nyeresége, ami 59 százalékos növekedés a tavaly októberig elért 2,742 milliárd forinthoz képest. A CP Holdings Ltd. kivásárlási ajánlata sikeres volt, a Danubiust kivezették a tőzsdéről. 

A Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján hétfőn közölt konszolidált, a nemzetközi számviteli standard (IAS 34) alapján készült jelentés szerint a cégcsoport konszolidált bevétele 2015 első kilenc hónapjában 42,15 milliárd forint volt, 4 százalékkal magasabb 2014 ugyanazon időszakához képest, miután a cseh szegmensben elszenvedett visszaesést a többi - elsősorban a magyar és román - bevételei kompenzálták. Euróban kifejezve az árbevétel szintén 4 százalékkal bővült egy év alatt. A csoportban az átlagos foglaltság a tavalyi első három negyedévi 67,4-ról 71,8 százalékra nőtt.

A kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) az árbevétel javulásának és a működési hatékonyság javulásának köszönhetően 1,075 milliárd forinttal, 13 százalékkal javult az első kilenc hónapban az előző év azonos időszakához képest.

A csoport működési eredménye 20 százalékkal javult, a nyereség 5,5 milliárd forintra növekedett a 2014 első három negyedévi 4,58 milliárd forintról.

A pénzügyi eredmény 2015 első három negyedévében 446 millió forint veszteség volt, szemben a 2014 első három negyedévi 1,4 milliárd forint veszteséggel, elsősorban a nem realizált árfolyamváltozásoknak köszönhetően.

A cégcsoport átlagos létszáma 4293-ra csökkent a tavalyi első három negyedévi 4398-ról.

A magyarországi hotelek bevétele 24,2 milliárd forintra emelkedett a 2014 első három negyedévi 22,2 milliárd forintról annak köszönhetően, hogy a szállodák foglaltsága 65,2-ről 71,4 százalékra nőtt, és kis mértékben emelkedett az euró átlagára. A magyar szegmens a 2014 első három negyedévi 1,51 milliárd forintos működési nyereség után az idén 2,83 milliárd forintra emelkedett.

A cseh szállodák bevételei 11 százalékkal mérséklődtek elsősorban az átlagár 10 százalékos csökkenése miatt, miután a kieső orosz vendégeket a hazai és német vendégekkel csak részben sikerült pótolni. A tavalyi év első három negyedévében elszámolt 1,81 milliárd forintos működési nyereség 1,09 milliárd forintra csökkent.

A szlovák hotelek árbevétele 4 százalékkal nőtt, a 2014 első kilenc hónapjában 946 millió forintos működési nyereség 998 millió forintra nőtt.

A romániai szállodák bevétele 22 százalékkal emelkedve 2,08 millió forintot tett ki, ami abból adódik, hogy az előző év első öt hónapjában még zajlottak a Hotel Bradet felújításával kapcsolatos munkálatok.

A jelentés kitér arra is, hogy sikeres volt a CP Holdings Ltd. kivásárlási ajánlata, a 8000 forintos ajánlati árat széles körben elfogadták, aminek eredményeként befolyásának mértéke 84,14-ről 98,20 százalékra növekedett. A CP Holdings élt kiszorítási jogával - aminek következtében a fennmaradó kisebbségi tulajdonosoknál lévő részvények érvénytelenítésre kerültek - és a BÉT szeptember 25-én törölte a Danubius Hotels törzsrészvényeit a terméklistáról.

A Danubius részvényeit a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában jegyzik. A papír utolsó záróára szeptember 16-án 7910 forint volt, az elmúlt egy évben a legmagasabb árfolyama 7966, a legalacsonyabb pedig 4606 forint volt.

Forrás: MTI


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?