Megállapodott a Fürdőszövetség és a Magyar Turizmus Zrt.

A Magyar Fürdőszövetség őszi közgyűlése alkalmából írt alá stratégiai együttműködési megállapodást Czeglédi Gyula, a Magyar Fürdőszövetség elnöke és dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója november 26-án, Harkányban. A két szervezet szorosabb együttműködésben kíván dolgozni a magyarországi egészségturizmus élénkítésén és a fürdőszolgáltatást nyújtó létesítmények külföldi és belföldi vendégforgalmának növelésén. Az eddigi eredmények biztatóak: évről évre dinamikusan nő a belföldi és külföldi turisták egészségturisztikai célú költése hazánkban.

A megállapodás aláírása alkalmából dr. Faragó Péter kifejtette: Az egészségturizmus régóta a nemzeti turisztikai marketingtevékenység kiemelt terméke, hiszen Magyarország olyan termálvízkinccsel rendelkezik, ami nemcsak mennyiségében, de minőségében is kiemelkedőnek számít világviszonylatban. A hazai vizek hatásukat tekintve is egyedülállóak, sehol máshol nem található ilyen magas hőmérsékletű és egyben ennyi különböző betegség kezelésére, megelőzésére alkalmas kiváló minőségű termál- és gyógyvíz. Az ezeken alapuló attrakcióink ikonikus vonzerők. Az egészségturisztikai kínálat tehát jó alapot biztosít Magyarország imázsának építésére, amelynek során a hagyományos és a modern értékeinket ötvözzük, így minden korosztály és célcsoport számára vonzóan mutathatjuk be Magyarországot mint úti célt.

A magyarországi fürdők ebben az értelemben is kiválóan ötvözik mindazt, amit a mai turista keres: hagyományt, innovativitást, kreativitást, minőségi szolgáltatásokat és élményt – tette hozzá a vezérigazgató.



Többet költenek tavalyhoz képest a belföldiek

Mindez nem csak a külföldi, hanem a belföldi vendégekre is igaz: az egészségmegőrzés céljából több napra belföldön utazók 2014-ben már 25,5 milliárd forintot költöttek utazásuk során. Az összes, több napra utazó belföldi turista gyógyászatra közel 2,3 milliárd forintot költött 2014-ben, ami 62%-kal haladja meg az előző évi adatot.

A külföldi turisták esetében természetesen nagyobb költésről beszélhetünk. A KSH adatai szerint tavaly minden eddiginél többen, közel 2,7 millióan érkeztek Magyarországra egészségturisztikai céllal. Egy évvel korábban még kétmillió alatt volt ez a szám. Ezzel együtt nőtt a külföldi turisták gyógyászati célú költése is: míg ez 2013-ban 126,5 milliárd forintot, egy évvel később már 180,5 milliárdot tett ki.

A két szervezet céljai tehát közösek: sokat tehetnek együtt azért, hogy a fürdőszolgáltatást nyújtó létesítményekbe még több hazai és külföldi vendég érkezzen, és ezáltal tovább javítsák a magyar turizmus kiváló eredményeit. Ehhez a magyarországi egészségturisztikai szolgáltatások és fürdőkultúra még intenzívebb népszerűsítse, a belföldi célcsoport szélesítése és a fiatalabb korosztályok felé való nyitás is szükséges.

Az intenzívebb promóciót nagymértékben fogja segíteni a GINOP európai uniós projekt keretében országmarketingre fordítható forrás megszerzése. Ennek felhasználása során is kiemelt hangsúlyt kap majd a magyar egészségturisztikai szolgáltatások népszerűsítése.

Mindennek érdekében összehangolják marketing- és sajtókommunikációs tevékenységüket, egyeztetik üzeneteinket és közös akciókat is szerveznek. Továbbra is együttműködnek a külföldi újságírókat és utazási szakembereket célzó sikeres tanulmányutak megszervezésében, továbbá az egészségturizmusra fókuszált rendezvények, workshopok, konferenciák lebonyolításában. Egyeztetik egymással egészségturisztikai stratégiai terveiket, különösen az éves marketingkommunikációs célkitűzéseiket, valamint megosztják egymással piackutatási eredményeiket is az utazási szokásokkal, utazási motivációkkal, fürdőlátogatottsággal és fürdőszolgáltatások igénybevételével kapcsolatban. A Magyar Turizmus Zrt. továbbra is biztosítja a Magyar Fürdőszövetség általa gondozott szakmai minősítő védjegy népszerűsítését a saját eszközeivel és felületein keresztül. A Fürdőszövetség pedig rendszeresen az MT Zrt. rendelkezésére bocsátja a tagjai által képviselt fürdők vízminőségére, összetételére, a javallt és ellenjavallt betegségtípusok megnevezésére vonatkozó adatállományát, hogy a magyarországi fürdőket népszerűsítő kiadványokban és online felületeken ezeket felhasználhassák.

A magyar turizmus rekorderedményeiben nagy szerepe van a fürdőknek és az általuk kínált világszínvonalú szolgáltatásoknak is. A Magyar Turizmus Zrt. által idén novemberben immár 10. alkalommal elindított Budapest Winter Invitation kampány is több fürdő szolgáltatásaira is épít.


Augusztusban Szabadság Szigete

Augusztusban Szabadság Szigete 

Az idei Sziget Fesztivál minden eddiginél fenntarthatóbb és higiénikusabb lesz – ígérte a szervezőcsapat a csütörtöki sajtótájékoztatón.
Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás

Hamarosan Európa Fesztivál - 20 éves az EU-s csatlakozás  

A Helló Európa! Fesztivál programjai a szabadság, az európaiság és a sokszínűség jegyében keltik életre Budapest ikonikus helyszíneit, köztereit és épületeit.
Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot

Szegeden rendezik a Hőlégballon Világbajnokságot 

A sportág legrangosabb versenyére a világ több mint 30 országából várnak résztvevőket.
Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?