Megy a szekér az Orbisnak

Sikeres első negyedévet zár a kelet-európai Accor-szállodákat üzemetető Orbis Group, minden mutató növekedést mutat az egy évvel ezelőttihez képest. 

Kelet-Európa valamennyi országában, ahol az Orbis szállodákat üzemeltet, növekedtek az üzemeltetési eredmények - adta hírül a társaság. 

„A rendkívül sikeres 2015-ös év után, 2016 első negyedévében is komoly üzemeltetési és pénzügyi eredményeket értünk el. A pozitív eredmények a régióban tapasztalható kedvező gazdasági eredményekre adott Orbis stratégiai válasznak köszönhetők. A Csoport továbbra is három alapvető pillérre támaszkodik: Emberek – olyan szervezet építése, mely a munkatársak tehetségére épít és minden tevékenység középpontjába a vendéget helyezi; Teljesítmény – a működésünk és szolgáltatásaink minőségének a tökéletesítésére való törekvés; és Portfolió – a szállodahálózatunk további expanziója és eredményünk további optimalizálása” – nyilatkozta Gilles Clavie, az Orbis S.A. Elnök-vezérigazgatója.

Pénzügyi és üzemeltetési eredmények

Az Orbis árbevétele 56.8 millió euróig emelkedett, ami 7.9%-os növekedés az előző év időszakához képest. A Csoport EBITDAR 11.8 millió eurót ért el, míg a a üzemeltetési bevétel (EBITDA) 6.1 millió eurót tett ki, ami 1.9 millió eurós szignifikáns növekedést jelent az első negyedévben.

A 2016 első negyedévben az Orbis Csoport rendkívül kedvező üzemeltetési eredménye megmutatkozik a RevPAR 8.1%-os növekedésében, elérve a 26.2 eurót. Ez az eredmény főleg az átlagos szobaár (ARR) növekedésének köszönhető, mely 47 euró volt (4.1%-os növekedéssel 2016 első negyedévében). A kihasználtsági ráta 55.8%-ot mutatott, mely 2.1 százalékponttal növekedett a tavalyi eredményekhez képest.

Az üzemeltetési eredmények növekedése minden kelet-európai országban megfigyelhető volt, ahol az Orbis szállodákat üzemeltet.

Portfolió fejlesztés és eszközmenedzsment

2016 első negyedévében az Orbis Csoport rendkívül aktívan fejlesztette a hálózatát. A vállalat 5 új management szerződést írt alá új szállodákra (összesen 705 új szállodai szoba), emellett 2016-ban 7 új szálloda (összesen 702 szállodai szoba) csatlakozik a Csoporthoz már aláírt franchise szerződések keretében. A franchise és management szerződéseken keresztüli terjeszkedés mellett az Orbis saját fejlesztési terveit is folytatja, mint például a Mercure Kraków Old Town (200 szállodai szoba) és az ibis Gdansk (120 szállodai szoba), melyek 2016 második felében nyitnak meg.

Az eszközmenedzsment-terveknek megfelelően 2016 első negyedévében az Orbis lezárta a korábban bérleti szerződés keretében üzemeltetett két szállodájának, a Mercure Budapest City Centernek és az ibis Budapest Heroes Square-nek a megvásárlását. Ez a lépés lehetőséget teremt arra, hogy a bérleti költségeket csökkentsék és hatékonyabban üzemeltessék a szállodákat.

„Meggyőződésünk, hogy a Vállalat 2016 első negyedéves kiváló teljesítménye tovább folytatódik az év során és jelentős eredményeket érünk el, mely hozzáadott értékként jelenik meg a részvényeseink számára” – összegezte Gilles Claive.

Az Orbis Hotel Group a legnagyobb szállodahálózat Lengyelországban és Kelet-Európában. Az Orbis több mint 100 szállodából áll és az AccorHotels márkáinak a kizárólagos képviselője 16 országban, Bosznia-Hercegovinában, Bulgáriában, Horvátországban, Csehországban, Észtországban, Magyarországon, Lettországban, Litvániában, Macedóniában, Moldovában, Montenegróban, Lengyelországban, Romániában, Szerbiában, Szlovákiában és Szlovéniában. Több mint 19.000 szállodai szobával rendelkezik. A szállodák Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles és ibis budget márkanevek alatt üzemelnek. 


A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?