Stratégiai megállapodás Budapest népszerűsítésére

Stratégiai megállapodást írtak alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetői a Széchenyi Gyógyfürdőben található Márvány-teremben. A hiánypótló megegyezés értelmében a jövőben minden olyan tevékenységet közösen vagy összehangoltan végeznek, ami elősegíti Budapest népszerűsítését bel- és külföldön egyaránt.

Ma már szerencsére közhelyszámba megy az a gondolat, hogy milyen sokat fejlődött az utóbbi években a turizmus nemcsak Magyarországon, hanem a fővárosban is – emelte ki nyitó gondolataiban Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes. Ugyanakkor ez felelősséget is ró ránk – nemcsak a városvezetésre, hanem az intézményekre is. Sokak számára azért vagyunk vonzó célpont, mert mérsékeltek az áraink. Számunkra azonban kívánatos lenne, ha még nagyobb számban érnénk el azokat a magasabb költési hajlandóságú turistákat, akik meglátják országunkban az egyedi, különleges lehetőségeket akár a gyógy- és konferenciaturizmus, akár a kultúra és a gasztronómia területén.

Régi restanciánkat teljesítjük azzal, hogy aláírjuk ezt az együttműködési megállapodást – mondta Dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Kijelenthetjük, hogy Magyarország turizmusa Budapest-központú, hiszen a külföldi vendégek 65 százaléka érkezik a fővárosba és a szállásdíj-bevételek 70 százalékát szintén Budapest adja. A szorosabb szakmai együttműködéstől azt a fenntartható növekedést várjuk, ami az elmúlt évekre is jellemző volt, és az intézmények együttes munkája megsokszorozhatja erőforrásainkat a közös, még hatékonyabb marketing érdekében.

Hamarosan elkövetkezik az a pillanat, amit már régen vártunk, hiszen mind az Mt. Zrt., mind pedig a BFTK egy közös cél érdekében van jelen – hangsúlyozta Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezető igazgatója. A hivatalos forma fontos, hiszen meghatározza azokat a stratégiai pontokat, azt a célt és utat, amelyen haladnunk kell, hogy még inkább fejlett és vendégbarát legyen Budapest. A két szervezet egy olyan minősítési rendszert próbál kialakítani a jövőben, amelyben helyet és támogatást kapnak a szolgáltatók és kisvállalkozások, elősegítve, hogy még több minőségi, költő turista érkezzen Budapestre. A szerződés aláírásával elindulunk egy olyan úton, amelyben közösen, egymást segítve és támogatva a turizmus fejlesztését vagyunk hivatottak betölteni.

Nincs a világon még egy olyan főváros, ahol ennyi világszínvonalú fürdő lenne – folytatta a gondolatot Czinege Szilvia, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. marketing igazgatója. Amit elődeink építettek, arra nagyon kell vigyáznunk, de ki is kell használnunk a lehetőségeket. 2010 óta a turisták száma a fürdőkben is jelentősen megnőtt. Ezt a bizalmat, amit a hozzánk látogatók megszavaznak nekünk, ápolni és gondozni kell, ezért a teljes nyereségünket visszafordítjuk fürdőfejlesztésekre. Ennek egyik látható és kézzelfogható bizonyítéka például a megújult Rudas fürdő. Nagy megtiszteltetés, hogy ez a megállapodás itt, nálunk kerül aláírásra. Úgy érzem, hogy mi, fürdők, az egyik nagy nyertesei vagyunk ennek az együttműködésnek.


A reptér legjobb oldala: megnyílt a legújabb magyar TRIBE szálloda

A reptér legjobb oldala: megnyílt a legújabb magyar TRIBE szálloda  

Megnyitott a TRIBE Budapest Airport Hotel, a márka második szállodája az országban. A szálloda a WING fejlesztésében valósult meg.
Rendezvényboom és rekordbevétel ennél a hazai alapítású cégcsoportnál

Rendezvényboom és rekordbevétel ennél a hazai alapítású cégcsoportnál 

Az áttörés éve volt a tavalyi a hazai alapítású cégcsoportnál.
Közeleg az ország legnagyobb kultúrális rendezvénye

Közeleg az ország legnagyobb kultúrális rendezvénye 

A nyári napfordulóhoz legközelebb eső hétvégén, június 21-én újra életre kel minden a Múzeumok Éjszakáján.
Rejtélyes frigyláda Győrben

Rejtélyes frigyláda Győrben 

A rejtélyes múlt kulcsfigurája egy szökevény katona, akit bigámiával vádoltak, és aki végül a jezsuiták templomában keresett menedéket.
Kérdőjelek a hévízi Tófürdő körül

Kérdőjelek a hévízi Tófürdő körül 

Egyelőre senki nem tud semmit biztosat.
Gyógyvizek birodalma – Hogyan újulhat meg a magyar termálturizmus?

Gyógyvizek birodalma – Hogyan újulhat meg a magyar termálturizmus? 

A gyógy- és termálturizmus egyre fontosabb szerepet tölt be, ugyanakkor számos kihívással is szembesül, mint a fenntarthatóság, a piaci elvárások, az orvosi validáció, a vendégigények és a nemzetközi versenyhelyzet.
Jön a VéNégy Fesztivál

Jön a VéNégy Fesztivál 

Július első napjaiban, Nagymarosnál.
Javult a természetes fürdővizeink minősége

Javult a természetes fürdővizeink minősége 

A 2024-ben 288 természetes fürdővizet tartottak nyilván Magyarországon. Ezek közül 193 kiváló, 58 jó és 4 tűrhető minősítést kapott.
Itt a friss TKI index

Itt a friss TKI index 

2025. májusban a turisztikai cégek 70 százalék szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan az előző év azonos időszakához mérten.
Határon átívelő turisztikai egyesület született

Határon átívelő turisztikai egyesület született 

Megalakult a Fernenet – új határon átnyúló turisztikai egyesület a Fertő-tó térségében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.