Utazás kiállítás 2017 - fókuszban Oroszország és az Y-generáció

Az aktív turizmus és a fesztiválturizmus áll majd a 2017. március 2-a és 5-e között rendezendő Utazás kiállítás középpontjában. A HUNGEXPO egyik legsikeresebb kiállítása jövőre a hagyományos utazóközönség mellett az Y-generációt célozza meg.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A turizmus kiemelt szerepet tölt be a magyar gazdaságban, a KSH adatai szerint 2015-ben rekordévet zárt. A kereskedelmi szálláshelyeken a vendégéjszakák száma 5,4%-kal emelkedett az előző évhez viszonyítva. Jelentősen nőtt a vendégek száma - 10 millió 350 ezerre -, soha ennyi látogató nem volt Magyarországon. 2015-ben a magyar lakosság összesen 17,3 millió külföldi utazást tett, 5,7%-kal többet, mint egy évvel korábban. Ennek több mint a fele (9,7 millió) turistaút volt. Utóbbiakra 11,6%-kal többet, 507,3 milliárd forintot költöttünk.

Kalandra fel!

Az aktív turizmust szervezők nemzetközi szervezetének (Adventure Travel Trade Association) felmérése szerint 2009 és 2012 között az úgynevezett aktív turizmus piaca évente átlagosan 65%-kal növekedett. Ez az egyik leggyorsabban növekvő szegmens a turizmuson belül; az ágazat becsült értéke több mint 270 milliárd dollár. A HUNGEXPO ezért elérkezettnek látta az időt, hogy a 2017-es Utazás kiállításon belül is nagyobb figyelmet szenteljen az aktív turizmusnak. A kiállításon megjelennek Magyarország gyalogosan, kerékpárral és túrakenuval bejárható ismert vagy felfedezésre váró útvonalai.

A jövő utazói

Az utazók egyre nagyobb hányadát teszik ki az 1980 és 2000 között születettek, vagyis az Y-generáció. A világszerte több mint 600 ifjúsági, utazási és oktatási szervezetet tömörítő WYSE Travel Confederation adatai szerint ők azok, akik messzebbre utaznak, tovább maradnak, többet költenek más turistáknál, és szorosabb kapcsolatba kerülnek a helyi emberekkel és kultúrával. Ma már a nemzetközi turizmusban résztvevők 20%-a a 16-29 éves korosztályból kerül ki. 2014-ben a 227 millió ifjúsági turista költése csaknem 250 milliárd dollár volt. A szegmens következő 10 évre prognosztizált 59%-os növekedése egyértelmű üzenetet hordoz: a jövő az ifjúsági turizmusé.

Éppen ezért tartja fontosnak a HUNGEXPO is, hogy az Utazás kiállítás megújításával egyre több fiatalt és családot lásson vendégül a rendezvényen.

Csináljuk a fesztivált

A fesztiválok az országba irányuló turizmus 12 százalékát generálják a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint, és évente 100 milliárd forint bevételhez juttatják a gazdaságot. Csak a Sziget programjaira érkező külföldieknek több mint 300 ezer vendégéjszakát köszönhettünk. A fesztiválok népszerűségének növekedését az utóbbi évtizedekben a kulturális turizmus egyik fontos megatrendjeként tartják számon Európában. Az Európai Bizottság 2016-os Eurobarometer felmérése szerint 2015-ben az európai utazók 9 százaléka nevezte meg a fesztiválokat és más rendezvényeket legfőbb utazási motivációként, 2008-ban ez még csak 5 százalék volt. A magyarokat az európai átlagnál is jobban vonzza egy-egy nagyrendezvény látogatása: a megkérdezettek 11 százaléka említette a legfontosabb utazási célok között.

Az aktív turizmus és az Y-generáció egyik fő kapcsolódási területe a fesztiválturizmus. Éppen ezért ez az, amire az Utazás kiállítás is fókuszál majd. A márciusi rendezvényen a legnépszerűbb fesztiválok mellett megjelennek majd a feltörekvő budapesti és vidéki rendezvények is.

Győrtől Moszkváig

A 2017-es Utazás kiállítás belföldi díszvendége Győr lesz. A város azért is különleges, mert 2017-ben először itt lobban fel az olimpiai láng. Ekkor kezdődik Magyarország első olimpiai eseménye, az Európai Ifjúsági Olimpiai Fesztivál (EYOF). Az egy hetes eseményre 3600 fiatal sportoló érkezik Európa 50 országából, akik 10 sportágban versengenek az olimpiai érmekért. A megyeszékhelyen tavaszra jelentős sportinfrastruktúra-fejlesztések is elkészülnek, amelyek elősegítik a turizmus fejlődését is.

Kína után Oroszország lesz a kiállítás külföldi díszvendége. Az orosz turisták számára nem ismeretlen Magyarország. Budapest, Hévíz és a dunántúli fürdők eddig is kedvelt célpontok voltak, ám jelentős kiaknázatlan lehetőségek vannak a gasztronómiai és borturizmus fejlesztésében. „Fel kell mérnünk, hogyan mutassuk be az orosz piac igényei szerint hatékonyabban a turisztikai kínálatot, azt az élményt, amely az orosz turisták különböző csoportjaira vár. Ez egy érett piac, az egész világ itt toporog, hogy a kieső, kevésbé biztonságos célországok helyett kiszakítson egy szeletet az orosz kiutazó tortából” – jelentette ki néhány nappal ezelőtt Moszkvában Bierneth Gusztáv turisztikai kormánybiztos, aki gyümölcsöző tárgyalásokat folytatott az orosz féllel a kiállítás díszvendégségéről. Az Utazás kiállításon nemcsak a magyar turisztikai szolgáltatóknak lesz alkalmuk bemutatkozni az orosz utazásszervezőknek, de a hazai nagyközönség is ízelítőt kaphat Oroszország gazdag turisztikai, kulturális és gasztronómiai kínálatából.


Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.
Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák

Különleges túraútvonalon láthatóak a Kékvándor fotográfiák 

Túraútvonal-szerű kiállításon tekinthetők meg Burger Barna az Országos Kéktúrán készült fotográfiái a Természettudományi Múzeumban
Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez

Sok munkavállaló ragaszkodik az otthoni munkavégzéshez 

A nagyobb rugalmasságra már a pandémia idején is volt igény.
Kertek a turizmusban,  turizmus a kertekben

Kertek a turizmusban, turizmus a kertekben 

Kétnapos, "Kertörökség a turizmusban" címmel konferencia vette kezdetét szerdán, a Petőfi Irodalmi Múzeumban.
Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat

Szezonnyitó kedvezmények várják hétvégén a bringásokat 

Több mint 80 kerékpárosbarát szolgáltató készül akcióval hétvégén a Föld napjára. 
Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került

Az Év Tájházvezetője díj Újbarokra került 

Az Év Tájházvezetője elismerést és a Tájházak és Szabadtéri Múzeumok Szövetsége életműdíjat adták át Szentendrén, a Skanzenben.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.