Visszafordítható látogatók

A weboldalak látogatóinak 50 százaléka visszafordul, elhagyja a kosarát, azaz nem fejezi be azt a folyamatot, amit elkezdett. Visszacsalogatni nagyon nehéz őket, pedig vannak már erre is kiváló megoldások. Hogy milyen eszközöket kínál az online marketing a látogatók visszacsábítására, arról Gombos Zsolttal, az Online Marketing Akadémia alapító trénerével beszélgettünk. (X)

Tudjuk azt, hogy mekkora ma azoknak a száma, akik nem térnek vissza egy weboldalra?

Kiindulhatunk abból, hogy egy átlagos weboldalnak kb. 50 százalékos a visszafordulási aránya. Ez azt jelenti, hogy az érkező oldalon kívül (ami lehet akár a nyitóoldal, akár egy aloldal is) mást nem néz meg a látogató, hanem elhagyja az oldalt, azaz visszafordul. Ennek az 50 százaléknak átlagosan kétharmada soha nem talál vissza az oldalra, tehát marad az össz látogatószám egyhatoda, akikben bízhatunk, hogy egyszer talán újra megnézi a honlapunkat. Ezek közül azonban nagyon kevés a tudatos visszatérő, a többség csak újra rátalál az oldalra. Ez pedig probléma, amin van lehetőségünk javítani a megfelelő online marketinggel. 

Melyek lehetnek azok az okok, amiért elhagyják a weboldalt, felhagynak a vásárlással? 

Az oldal elhagyása, és a vásárlás megszakítása (habár az eredmény ugyanaz, a látogató nem vásárol) két külön dolog. Az utóbbi a fontosabb, ugyanis azt jelenti, hogy a látogató, már kiválasztotta a terméket, képletesen szólva „nyitott pénztárcával a pénztárnál állt sorba”, amikor úgy döntött mégsem vásárol.

Ha az analitika alapján a számok azt mutatják, hogy sok az ilyen megszakítás - úgynevezett kosárelhagyás -, akkor a vásárlás folyamatát mindenképpen érdemes megvizsgálni ergonómiailag. Lehetséges ugyanis, hogy nem egyértelmű a folyamat, nem jól működik az űrlap, túl sok adatot kérünk be, vagy van valamilyen elbizonytalanító/elterelő tényező a vásárlás folyamatában.

Sokat segít ezen a megfelelően átgondolt, megtervezett és letesztelt felület, és persze a tartalommarketing is. Ha kevesebb az impulzuslátogató, és több a szándékosan és tudatosan bennünket választó vásárló, akkor ezek a számok is jelentősen javulni fognak. Ehhez azonban integrált, aktív és hosszútávon is folyamatos kommunikációra van szükség, hogy a megfelelő bizalom és kötődés kialakulhasson.

Hogyan lehet a korábbi látogatókat, vásárlókat visszaszerezni?

Korábban erre csak egyfajta lehetőségünk volt, nevezetesen ha valamilyen adatot a feliratkozáskor elkértünk a látogatótól: név, email cím, telefonszám stb. Ez már egy ősrégi, de a mai napig működő modell, mégis a legtöbb weboldal nem használja. Ezen kívül ma már vannak olyan megoldások is, amihez nem kell ennyire a látogató aktív részvétele: anélkül tudjuk ugyanis követni és újra elérni, hogy ő bármilyen adatot megadott volna magáról a honlapunk böngészése közben. Azzal, hogy nézelődik a weblapunkon, később hirdetésekkel az AdWords és a Facebook rendszerében újracélozható, és akár személyre szabott üzenetekkel visszacsábítható honlapunk adott aloldalára.

Melyek a legelterjedtebb és leghasznosabb marketingeszközök a retargetinghez?

Az egykori látogatók visszacsábítására jelenleg három elterjedt eszköz létezik. Erre a célra a legtöbben az e-mailezést használják, ezután következik a már több mint öt éve elérhető AdWords remarketing, és a legújabb megoldás, a Facebook egyéni közönségekre való célzási lehetősége. Ez utóbbi még nem nevezhető elterjedtnek, kevesen használják, pedig eszméletlen részletességgel tudunk alaposan mikroszegmentált csoportokat létrehozni, és újracélzásra használni. Érdemes beletanulni!

Hogyan segíthet a látogatók visszaszerzésében az e-mail marketing?

Ha egy cégnek van egy jó és aktív, folyamatosan karbantartott email adatbázisa az már eddig is komoly versenyelőnynek számított az online kommunikációban. Azonban az elmúlt 1-1,5 évben ennek jelentősége még jobban felértékelődött, mert ezek az e-mailcímek a kapcsolattartáson kívül egyéb eszközökön célzásokra is használhatóak. Ezért a releváns e-mailcímek megszerzése talán még fontosabbá vált az elmúlt időszakban.

Persze nem elegendő megszerezni az emailt, hanem a feliratkozóval meghatározott időszakonként kommunikálni is kell. Fontos azonban, hogy rettentően unalmas a feliratkozónak, ha a kommunikáció rólunk, a cégről szól, hiszen az őt a legkevésbé sem érdekli.

Ezért a leveleinkben ne magunkról írjunk, ne a termékeinkről, ne cégünkről, hanem csakis róla, a potenciális ügyfélről. Ismerjük meg őt minél jobban, és kommunikáljunk vele minél inkább személyre szabottan. Erre ma már minden eszköz a rendelkezésünkre áll, csak meg kell tanulni és használni kell őket.

Retargetingről, a vásárlók, látogatók visszacsábításáról további érdekes és gyakorlati tanácsot hallhat 2014. október 2-án Gombos Zsolt előadásában a III. E-mail marketing konferencián >>>

Gombos Zsolt
Az Online Marketing Akadémia alapítója és trénere. Az OMA innovatív nagyvállalatok számára személyre szabott belső képzéseket tart online marketing témában, valamint élő, tantermi tréningek formájában képzi a fejlődni vágyó marketingeseket, és értékesítőket. Zsolt több, mint tíz éve foglalkozik internetes megoldásokkal, és eddig több, mint ezer emberrel osztotta már meg tudását a saját tréningjein, szemináriumain. Célja, hogy minden nappal több olyan vállalat legyen Magyarországon, akik online szerzik az ügyfeleiket, és az automatizált online megoldásokat sikerrel alkalmazzák.

(X)


Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.
Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet!

Jöhetnek az ötletek, hogy mivel dobjuk fel Budapestet! 

Jó hír a vállalkozó kedvű, városukat szerető budapestieknek: 2024-ben ismét lesz Budapest Tuning ötletpályázat!
Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick

Túrázni hívja a fiatalokat a Valmart és a Pick 

A PICK tavaszi kampánya arra buzdítja az embereket, hogy mozduljanak ki a négy fal közül
Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait

Alkoholtilalom és a bulihajók száműzése - a főváros rendezné a pesti rakpart gondjait 

A fővárosi önkormányzat kitiltaná a hajók nagy részét a pesti rakpartról.
Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen

Két napig hajnalig nyitva a Szentendrei Skanzen 

Új zenei és művészeti fesztivállal bővül a Szabadtéri Néprajzi Múzeum programkínálata.
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival

Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival 

A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.