Drasztikusan nőhet Németország turizmusa

A németországi beutazás a következő években továbbra is erőteljes növekedésnek néz elébe: a következő évtized végéig realista előrejelzésnek minősül a mostani 67,8 millió (2013-as adatok) külföldi vendégéjszaka növekedése 121,5 millióra (kempingek nélkül) – ez pedig majd 80 százalékos növekedésnek felel meg.

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) november közepén megtartott igazgatási tanácsi különülésén mutatta be az ennek megfelelő előrejelzését, amely különböző verziók mérlegelésén alapszik.

„A DZT különlegesen sikeres munkát végez Németország nemzetközi marketingjénél. A most elkészített előrejelzéssel a DZT kidolgozott magának egy biztos alapot arra nézve, hogy folyamatosan továbbfejlessze eddigi stratégiáját – magyarázza Klaus Laepple, a DZT igazgatási tanácsának elnöke. – A piackutatási eredmények alátámasztják a DZT irányvonalát, és körvonalazzák a jövőbeli marketingtevékenységekhez szükséges befektetéseket”.

Petra Hedorfer, a DZT igazgatósági elnöke elmondta: „Eddigi 2010-es előrejelzésünk az 1995–2009 közötti vendégéjszakaszám-fejlődésből indult ki, és 2020-ra egy 80 milliós lehetséges külföldi vendégéjszaka-volumennel kalkulált. Az elemzőink a 2030-as évre az UNWTO számítási modelljeihez hasonlóan további erőteljes növekedést jeleznek: az évi 3,5 százalékos növekedésre alapozva a németországi beutazás elérheti a 121,5 millió külföldi vendégéjszakát.”

A különböző adatforrások elemzése

Az előrejelzés tartalmazza számos különböző semleges forrás teljesítménymutatóit (Key Performance Indicators – KPI). A Szövetségi Statisztikai Hivatal a „Németországi Turizmus fejlődése 1995–2012 között” adatai az előrejelzés egyharmadát teszik ki, a többi rész ezen kívül az „Európai szállásstaitsztika 2002–2012” adataiból, az UNWTO és a WTTC világturisztikai előrejelzéséből, a küldőpiacok gazdasági fejlődésének analitikájából, illetve a külföldi piacok kereskedelmi repülőforgalmának fejlődéséből áll.

Három előrejelzési modell

Az így kiszámított küldőpiaci előrejelzési számok három modell alapját alkotják: a „low-alacsony” verzió 104 millió külföldi vendégéjszakát mutat 2030-ra, a „high-magas” verzió 134 milliót. A kettő között van az „average-átlagos” verzió 121,5 millió vendégéjszakával, amelyet a DZT az UNWTO számítási módszeréhez hasonlóan előnyben részesít. „Ez a modell erőteljesebb és gyengébb növekedési évek váltakozását feltételezi, így elébe megy a folyamatos növekedési dinamikához kötődő elvárásoknak” – magyarázza Petra Hedorfer.

A nemzetközi turisztikai fejlődés a németországi beutazás alapja

Az elkövetkező években Európa az előre jelzett átlagban 3,3 százalékos növekedési rátájával és kereken 73 százalékos piaci részesedésével 2030-ban is Németország legfontosabb küldőpiaca marad világviszonylatban. Jelentős növekedés és a piaci rész növekedése várható a nagy potenciállal rendelkező piacokon, mint Délkelet-Ázsia, Dél-Amerika, illetve a Közép-Keleten. Az európai küldőpiacok összesen 37,3 millióval több vendégéjszakát generálhatnak – a növekedés minden régióban lehetséges. A tengeren túli piacokon a DZT 16,1 milliós vendégéjszakaszám-növekedést tart reálisnak, ezzel a piaci rész 23,1 százalékról 26,2 százalékra növekedne. Az előrejelzés szerint a legnagyobb fejlődést Kína (plusz 3,2 millió vendégéjszaka), a Golf-öböl arab államai (plusz 2,0 millió vendégéjszaka) és az Amerikai Egyesült Államok (plusz 1,9 százalék) mutathatják, míg a BRIC-államok összesen 10,1 milliós vendégéjszakaszám-növekedést produkálhatnak 2030-ig.


Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.
Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye

Moderonak indult, Meleaként nyílt meg Sárvár új ötcsillagos, tóparti szálláshelye 

Amelyet egy meghívásnak köszönhetően mi is kipróbálhattunk.
KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest 

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.