A Budapest Airport vegye meg a házamat!

Ugyanazon a napon, amikor a Budapest Airport bejelentette XVII. kerületi zajszigetelési munkáinak befejeztét, a XVII. kerület polgármestere lakossági fórumot hívott össze. Az ott élők mielőbbi beavatkozást várnak, legalább a hatályos jogszabályok betartását, de leginkább további repülési korlátozásokat követelnek a fel-és leszálló gépek zaját illetően. De egyesek odáig mentek, hogy a BUD vásárolja meg szerintük elértéktelenedett ingatlanjukat.

A fórumon jelen volt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Gépjármű-közlekedési és Vasúti Szabályozási Főosztályának szakértője és vezető főtanácsosa, a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légyügyi Hivatalának repülésvédelmi felügyelője, környezetvédelmi felügyelője és a légiközlekedési zaj és környezetvédelmi felügyelője, a Budapest Airpot Zrt. részéről a környezetvédelemért felelős igazgató, a környezetvédelmi fejlesztési vezető, közkapcsolati szakértő, valamint a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. részéről a légiforgalmi főosztályvezető és a környezetvédelmi és munkabiztonsági csoportvezető.

Riz Levente, Rákosmente polgármestere nyitó beszédében elmondta, hogy a legnagyobb problémát a kettes kifutópálya zaja jelenti. Az önkormányzat honlapján olvasható közlemény szerint az 1980-as években jogszabálysértő módon építették a pályát, hiszen az akkori rendelet 5 km-es védőtávot írt elő, ehhez képest csak 1,6 km-re esik Rákoshegytől. A lakosság már a 80-as években tiltakozott, a sikeres felháborodásnak köszönhetően 1984 és 1997 között átmenetileg megszüntették a kettes kifutópálya használatát. 1998-ban azonban a korlátozás megszűnt, majd a 2004-es kormányrendeletben szabályozták a használat módját – tette hozzá a polgármester. 

Riz Levente a lakosokkal egyetértésben elmondta, hogy folyamatosan megsértik az előírásokat, hiszen nemcsak reggel 8 és 22 óra között használják a kettes kifutópályát, hanem éjszaka és hétvégén is, ami a pihenésben zavarja az ott élőket.  A polgármester emellett kifogásolta, hogy nem vetnek ki légi közlekedési bírságot, ezt például a tiltott időszakban való repüléskor lehetne alkalmazni. Ezzel kapcsolatban azt mondta, hogy az így keletkező összeget a kárban szenvedő lakosok használhatnák fel. Ahelyett, hogy ez így történne a légitársaságok által fizetett zajvédelmi díjat a Budapest Airport kapja meg zajvédelmi célokra - állítja. Az érdekesség szerinte az, hogy a 3-400 millió forintos bevételnek nincs nyoma a térségben. Riz hozzátette, hogy ebből az önkormányzatok szeretnének részesedni és a pénzt, zajszintet csökkentő beruházásokra fordítani.

A lakosok sorra tették fel kérdéseiket, melyekre azonnali egyértelmű választ vártak. Házaik elértéktelenedtek - panaszolták, és többen is sürgették, hogy Budapest Airport vásárolja meg azokat, hogy a kapott pénzből új ingatlanhoz juthassanak.

A fórumon a legtöbb kérdés Szarvas Gáborhoz a Budapest Airport Zrt. környezetvédelemért felelős igazgatójához szólt, aki elmondta, hogy tisztában vannak a rájuk háruló felelősséggel és igyekeznek csökkenteni a zajterhelést. Emellett felvetődött a lehetőség, hogy Riz Levente polgármester és a Budapest Airport Zrt. összeül és közösen megvizsgálják annak a lehetőségeit, hogy a reptér megvásárolhatná-e azon telkeket, melyeket a lakók eladnának. Rákosmente Önkormányzata és Rákoshegy lakói közösen próbálnak megoldást találni az ügy mihamarabbi pozitív lezárásához.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.