A magyarok kétharmada nyaralás közben sem teljesen szabad

Nem jár le a szolgálat a munkaidő végével: a magyar munkavállalók többségének még a szabadsága alatt is rendelkezésre kell állnia, ha céges ügyben keresik, bár a megkérdezettek fele egyáltalán nem örül annak, ha az irodán kívül munkával kell foglalkoznia, derült ki a Randstad Workmonitor legfrissebb adataiból.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre csökken a magyar dolgozók privát tere: míg 3 évvel ezelőtt minden harmadik beosztottnak kellett 0-24 órában rendelkezésre állnia, mostanra a munkavállalók kétharmada nem rendelkezik szabadideje felett. A Randstad Workmonitor legfrissebb adatai szerint az alkalmazottak többségétől elvárja a főnöke, hogy szabadidejében is elérhető legyen. Bár jellemzően nem szívesen teszik, mégis minden második munkavállaló aláveti főnöke akaratának a magánélet szentségét, és az irodán kívül is azonnal válaszol a céges levelekre és hívásokra.

Szabadság alatt is a főnök ébreszt?

A nyaralás alatt sem kapcsolódhatunk ki: a munkaadók nemcsak hétköznapokon, hanem gyakran még a szabadság alatt is elvárják, hogy az alkalmazottaik elérhetőek legyenek. Szabadidejüknek ezt a részét ugyanakkor nehezebben áldozzák fel a dolgozók: a Randstad felmérésének résztvevői közül csupán minden harmadik enged a nyomásnak, a munkavállalók kétharmada egyszerűen figyelmen kívül hagyja a céges hívásokat és e-maileket, és szigorúan nyaralással tölti a szabadságát. Pedig megkeresésekből ilyenkor sincs hiány: négy nyaralóból hármat a szabadsága alatt is keresik hivatalos ügyben, ráadásul mióta a dolgozók többségének a zsebében ott lapul a céges telefon, ez a nyomás csak fokozódik.

Világszintű a magyar munkavállalók lelkiismeretessége

Nem kell félteni a munkavállalókat sem, akik a felborult munka-magánélet egyensúlyt az irodában próbálják helyretenni. Míg a három évvel ezelőtti Randstad Workmonitor kutatásban tízből négy alkalmazott vallotta be, hogy időnként munkaidőben is a magánügyeit intézi, az idei felmérésben már minden második munkavállaló ismerte be ugyanezt. Bár ez az arány magasnak tűnhet, a magyar munkaadók mégis büszkék lehetnek lelkiismeretes beosztottaikra, nálunk ugyanis csak a japánok, lengyelek és görögök ügyelnek jobban arra, hogy munkaidejükben szigorúan céges ügyeket intézzenek.

Íme, a Randstad felméréséhez kapcsolódó infografika:



A felmérés hátteréről:

A Randstad Workmonitor egy 34 országra kiterjedő felmérés, amely elsősorban a munkavállalói attitűdöket vizsgálja. A negyedévente végzett kutatás egy-egy speciális témakör mellett a globális és helyi munkaerő-piaci trendeket is monitorozza. A 2015 második negyedévére vonatkozó statisztikák alapjául szolgáló adatokat 2015. április 17. és május 4. között vették fel. A felmérés során Magyarországon több mint 400, legalább heti 24 órában fizetett alkalmazottként dolgozó, 18-65 éves munkavállaló válaszolt a kérdésekre.
A sajtóközleményben idézett 2012-es adatok a Randstad Workmonitor 2012. első negyedéves kutatásból származnak, amelyben 3645, legalább heti 24 órában fizetett alkalmazottként dolgozó, 18-65 éves magyar munkavállaló vett részt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.