A SZÉP kártya a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma

Több mint 14 százalékkal kevesebb vállalat ad idén béren kívüli juttatást dolgozóinak, mint a tavalyi évben – derül ki az OTP Pénztárszolgáltató megrendelésére készült kutatás reprezentatív eredményeiből. A visszaesés elsődleges oka a pénzügyi keretek szűkössége. Ezt bizonyítja, hogy az egy munkavállalóra jutó béren kívüli juttatások összege átlagosan hét százalékkal csökkent, 177 714-ről 166 000 forintra.

Az OTP Pénztárszolgáltató megrendelésére készült kutatás ­– amely a legalább 100 alkalmazottat foglalkoztató cégek cafeteria-juttatásait vizsgálta – reprezentatív eredményeiből kiderült: a béren kívüli juttatások piaca jelentősen visszaesett. Míg 2011-ben a cégek 87,3 százaléka biztosított valamilyen kedvezményes adózású cafeteria-elemet, addig 2012-ben ez az arány 75,1 százalékra esett vissza.
Az eredmények szerint a visszaesésnek elsődlegesen pénzügyi okai voltak, ugyanis azon válaszadók közül, akik nem nyújtanak semmilyen béren kívüli juttatást, 59 százalék mondta azt, hogy a döntésük hátterében anyagi okok állnak. Az erőforrások hiányát igazolja, hogy 2011-ben mindössze a cégek 11 százaléka szabott 60 ezer forintos, vagy annál alacsonyabb éves cafeteria-határt. 2012-ben ez az arány már több mint 22 százalék. Vagyis az idei évben kevesebb cég, kisebb összeget szán béren kívüli juttatásokra.
Ami a preferenciákat illeti: A legnépszerűbb cafeteria-elemnek bizonyuló Erzsébet utalvány mögött a Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP kártya) lett a második a rangsorban. Ahol elérhető, ott a munkavállalók 92 százaléka kérte az új étkezési utalványt, míg a SZÉP kártya legalább egy alszámláját a dolgozók 67 százaléka részesítette előnyben. Harmadik helyen az önkéntes egészségpénztári juttatás található, amelyet a megkérdezett vállalatok alkalmazottainak 66 százaléka választott.

„Rendkívüli eredménynek tartjuk, hogy egy csökkenő piacon is sikerrel vezettük be az OTP Széchenyi Pihenőkártyát. Úgy véljük, a tény, hogy a SZÉP kártya lett a második legnépszerűbb béren kívüli juttatási forma, alátámasztja a bevezetéskor megfogalmazott pozitív várakozásainkat” – vélekedett a kutatás eredményeiről Tölgyesi András az OTP Pénztárszolgáltató értékesítési és marketing igazgatója. - „A kutatás elkészítésével a fő célunk az volt, hogy még jobban megismerjük a magyarországi cafeteria-piacot, hiszen küldetésünknek tekintjük, hogy munkáltatói partnereinket és munkavállalói ügyfeleinket a lehető leghatékonyabban szolgáljuk ki. A szakértelemben hiszünk, abban, hogy ügyfeleink is igénylik és értékelik a professzionalizmust. Eddigi munkánk fontos eredményének tekintjük, hogy a magyar piacon egyedüliként a hat legnépszerűbb juttatás közül ötöt biztosítunk az OTP Pénztárszolgáltató cafeteria portfóliójában.” (Sajtóközlemény)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?