Aki üdül, annak nincs akadály

Nem éppen üdülős nemzet a magyar: egy év alatt mindössze 17%-unk jutott el néhány napra pihenni. Úgy tűnik azonban, hogy a hitel nem akadály: a lakáshitellel rendelkezőkre például kétszer annyira jellemző, hogy voltak üdülni, mint azokra, akiknek a vállát nem nyomja ilyen teher – derült ki a TGI riport alapján a Szallas.hu által feldolgozott statisztikai adatokból.

em rettenti meg a többséget a hitel, attól még költenek néhány napos kikapcsolódásokra – legalábbis ezt mutatják a Millward Brown TGI riportja alapján a Szallas.hu által feldolgozott statisztikai adatok. A legkevésbé gátló tényező a diákhitel: akiknek van, azokra több mint kétszer inkább jellemző, hogy voltak üdülni, mint azok esetében, akiknek nincsen diákhitele. Közel kétszer annyira jellemző az üdülés a személygépkocsi-hitellel, a lízinggel és a lakáshitellel, míg másfélszer az áruvásárlási hitellel rendelkezők körében, mint azoknál, akik nem törlesztenek ilyesmit.

A manapság sokat emlegetett devizahitelnél már kisebb a különbség, de a devizahitelesek között így is 26 százalék azok aránya, akik üdültek, míg az ilyen konstrukcióval nem élők esetében 21 százalék. Egyedül a személyi hitel esetében nem tapasztalható lényegi különbség.

„Nehéz megmagyarázni ezt a józan észnek némileg ellentmondó eredményt, azonban arról lehet szó, hogy azok, akik nem vesznek fel hitelt, egyébként is jobban megfontolják, mire költik a pénzüket és hajlamosak a takarékosságra is. Ezzel szemben például a ’karácsonyi LCD tévé hitelesek’ üdüléssel kapcsolatban is jobban elengedik magukat, vagy azok, akik nagyobb összeget, például lakáshitelt törlesztenek, nem akarnak évtizedekig várni egy kis kikapcsolódásra” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője.

Feláldozzuk a hétvégét, hogy nyaralhassunk?

Érdekesség, hogy akik a felmérést megelőző 1 évben a hétvégét is jellemzően munkával töltötték, azokra másfélszer annyira jellemző, hogy voltak üdülni (30%), mint azok esetében, akik inkább otthon pihentek vagy a ház körüli teendőket látták el (19%).

Egyébként is kevesen élünk a hosszabb kikapcsolódás lehetőségével: 12 hónap leforgása alatt csupán a válaszadók 17 százaléka töltötte így szabadidejét, s akik el is jutottak üdülni, azok is jellemzően (70%) csupán egyetlen alkalommal.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.