Budapesti hotel a világ legjobb luxusszállodái között

Majd’ hárommillió utas véleményét összesítve kiderült, melyek a világ legjobb luxusszállodái. Egy budapesti hotel is bekerült a top10-be.

Immár harmadik alkalommal hozta világra a luxushotelekről szóló jelentését a ReviewPro nevű társaság. A cég 2,713.414 online vendégértékelést gyűjtött össze a 2015-ös évből, ezeket értékelték ki, és ennek alapján állították össze a világ legjobb egyéni luxusszállodáinak és luxushotelmárkáinak listáját.

Az összefoglaló készítői hangsúlyozták, hogy a globális utazók 89%-a fontosnak tartja az online véleményeket, és akár egyetlen negatív vélemény is elég ahhoz, hogy valaki úgy döntsön, hogy inkább egy versenytárs szállodát választ.

A ReviewPro szerint minden egyes visszajelzést, akár pozitív, akár negatív, úgy kell tekinteni, mint az ügyfélszolgálatra beérkező hívást. Az értékelés 2,690 szállodát érintett, amelyek 159 luxusmárkához tartoznak, a vizsgálat azonban nem terjedt ki a luxus apartmanhotelekre.

A szállodamárkákat két csoportba osztották, a húsz egységnél nagyobb hálózatokat, illetve az annál kevesebb taggal rendelkezőket külön-külön vizsgálták. A vizsgálat során összesítették 175 online utazási iroda (OTA) honlapján és utazói véleményoldalon megjelent értékeléseket. Az összesítés végén átlagolták a véleményeket, így minden egyes szállodáról és szállodamárkáról kialakult egy ún. Globális Vélemény Index (GVI). Csak olyan hotelek esetében vették figyelembe az eredményeket, ahol legalább 100 véleményt tudtak összegyűjteni.

A vendégek elégedettsége alapján a legjobban teljesítő nagy luxusszállodamárka a Four Seasons lett 93,2%-os GVI-vel, míg a 20-nál kevesebb egységet tömörítő kis márkák esetében a Library Hotel Collection vitte el a prímet 96.1%-os GVI-vel. A top 25 nagy márkák között több olyan is akad, amelynek hazánkban is működik egysége, ilyen a Four Seasons, a The Ritz-Carlton, Kempinski Hotels és az InterContinental Hotels Group.

Az önálló luxushotelek között a Belmond Palacio Nazarenas és a Spicers Peak Lodge került az élre, egészen elképesztő, 98.1%-os GVI-val. Ezen a listán az előkelő hatodik helyen szerepel a budapesti Aria Hotel 97,5%-os teljesítménnyel. A szálloda 2015 tavaszán nyitott, ebben a cikkünkben olvashat a helyről bővebben. 

A tanulmány azt is megállapította, hogy a top 25 kis luxushotel márka esetében az átlagos vendégelégedettség jelentős mértékben, több mint egy százalékkal nőtt az előző évihez képest (92,2%-ról 93,7%-ra). A nagy márkák esetében nem történt változás, és az átlagos elégedettség is alacsonyabb, 90,1%-os volt.

A luxushotelpiac Kínában nőtt a leggyorsabban, ott 46%-kal nőtt a hotelértékekések száma, míg az amerikai szállodák esetében 13%-kal kevesebb vendégvélemény született. A vendégértékelések 26%-a a TripAdvisorról származott, míg a booking.com-ról jóformán ugyanennyit (25%) vettek figyelembe. A harmadik helyen már nem a Facebook, hanem a Ctrip áll.

A top100 értékelt luxushotel közül a legtöbb Kínában található (23), második helyen a Maldív-szigetek (11), harmadikon az Egyesült Királyság (6) áll.

A hoteleket szolgáltatási színvonal, ár, elhelyezkedés és tisztaság alapján is rangsorolták. A fent már említett budapesti Aria Hotel a szolgáltatási színvonala alapján szintén a hatodik helyre került, míg a budapesti Four Seasons Gresham Palace az elhelyezkedése miatt került be a legjobb 20 közé.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?