Egyre több a kártya, de nem nagyon használják

Április végén átlépte a félmilliót a kiadott Széchenyi Pihenőkártyák száma. Bár a szálláshelyek 43%-ánál már elfogadják a kártyákat, egyelőre elenyésző az ezzel történő fizetés – derült ki a Szallas.hu adataiból.

A Nemzetgazdasági Minisztérium tájékoztatása szerint április végéig összesen 534 ezer SZÉP kártyát bocsátottak ki, az elfogadóhelyi szerződések száma pedig egy hónap alatt negyven százalékkal, 21 ezerre nőtt.

A belföldi üdülésre, meleg étkezésre, szórakozásra és egészségmegőrzésre egy évben legfeljebb 450 ezer forintot kaphat SZÉP kártyájára a munkavállaló, melynek felét, 225 ezer forintot csoportosíthat át szálláshelyekre és belföldi utazásokra. Ennek ellenére a Szallas.hu adatai azt mutatják, hogy ezt a lehetőséget még kevesen használják ki: 2012 áprilisáig bezárólag a vendégek a belföldi szállásfoglalások csupán 7 százalékánál választották ezt a fizetési módot.

Bár az üdülési csekk 2011 októberétől már bérjellegű kifizetésnek minősül, így a SZÉP kártya a munkáltatók számára is kedvezőbb, még mindig minden tizedik foglalást üdülési csekkel egyenlítettek ki – igaz, ez több mint a felére csökkent 2011 hasonló időszakához képest (22%).

A hotelek kétharmada fogad el SZÉP kártyát

A SZÉP kártya ugyan kedvezőbb az elfogadóhelyi jutalék tekintetében is, korábban negatívumként merült fel, hogy kártyaleolvasó híján a szállások csak egy kis része, elsősorban a nagyobb hotelek tudják majd elfogadni. Úgy tűnik, az aggodalom alaptalan volt, hiszen a Szallas.hu adatai szerint a panziók több mint fele, a vendégházak és az apartmanok 37 százaléka is nyitott már erre a finanszírozási formára. Igaz, valóban dominálnak a hotelek, hiszen háromból kettőben elfogadják a SZÉP kártyát.

„Bár az első négy hónapban viszonylag kevesen használtak SZÉP kártyát belföldi szállásfoglaláskor, ahogy egyre inkább elterjed, ezen a téren is várható a fellendülés. A kutatásunk alapján a megkérdezettek ötöde tervezi, hogy a jövőben ezt a fizetési módot választja” – mondta Rácz István, a Szallas.hu csoport marketing vezetője.

A Szallas.hu statisztikájának háttere

A Szallas.hu Magyarország piacvezető szálláskereső oldalaként havonta mintegy 500 000 látogatóval rendelkezik (szezontól függően). Az első négy hónapra vonatkozó statisztikák a 2011-ben és 2012-ben január 1. és április 30. között rögzített foglalás alapján készültek. Bár a minta nem reprezentatív, jól tükrözi a belföldi szállásokra vonatkozó online foglalási tendenciákat.

A jövőbeni SZÉP kártyával való fizetésre vonatkozó adat a Szallas.hu 2012. február 24. és március 2. között végzett online kérdőíves kutatásából származik. Az 1049 fő részvételével lebonyolított kutatás a legfontosabb tendenciákat tárta fel, de nem tekinthető reprezentatívnak a magyar lakosságra nézve.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.