Elveszett az útlevél? Nem gond!

Az utazási szakmában dolgozóknak fel kell készülniük a legváratlanabb eseményekre, gyakran kell megoldaniuk megoldhatatlannak tűnő problémákat. A minap az egyik körutazásokat szervező hazai irodának adott komoly feladatot egy eltűnt útlevél.

„Február 12-én délután indult a csoportunk Burmába, erre az egyik utasunk 11-én délelőtt telefonált, hogy nem találja az útlevelét” – kezdi a nem mindennapi történetet Haris Ernő, a Haris Travel ügyvezetője.

„Rögtön elirányítottuk a Visegrádi utcába, hogy kérjen második útlevelet azonnali kiállításra. Így február 12-én reggelre megvolt az új útlevél. Igen ám, de az érvényes burmai vízum az eltűnt útlevélre volt érvényes. Új burmai vízumot pedig az új útlevélbe csak a kiállítás után lehet kérni, aminek az ügyintézése legalább egy nap. Tehát hiába készült el az új útlevél délelőtt, akkor sem engedné fel a repülőgépre az illetőt a légitársaság, mert a jegyen szereplő célállomás Rangoon, Burma korábbi fővárosa, és oda nincs érvényes vízuma.

Volt azonban annyi szerencséje az utasnak, hogy egy tranzitéjszakát Dohában töltött a csoport, mi pedig ezzel kaptunk egy kis időt, hogy megoldjuk a problémát. 12-én délelőtt átírattuk az illető repülőjegyét Rangoon helyett Bangkokba – a légitársaság, a Qatar Airways szerencsére rugalmasan kezelte az ügyet. Így az utas végül az eredeti időpont szerint, 12-én elutazhatott – Thaiföldre, mert oda nem kell vízum. Utasunk így ott töltötte a tranzit éjszakát. Mi közben február 12-én reggel, az új útlevél adatainak birtokában gyorsan megigényeltük az új burmai vízumot, ez meg is érkezett február 13-án. A vízumot azonnal továbbítottuk Thaiföldre, és vettünk egy külön repülőjegyet az utasnak a Bangkok-Rangoon útvonalra, és 14-én reggel az utas elrepülhetett az új vízum birtokában. Végül is ugyanakkor érkezett meg Rangoonba, amikor a csoport is landolt a dohai tranzitszállás után."

Miután minden rendben lezajlott, az utas bevallotta, hogy az útlevél elvesztése után nem is remélte, hogy egyáltalán el tud utazni. Furcsa módon ezt mégsem köszönte meg a Haris Travel utazási irodának.

„A hazaérkezés óta már eltelt egy hét, de utastársunk eddig nem jelentkezett, hogy a több mint 400 dollárra rúgó pluszköltségeket - az új vízum, a bangkoki szállás és a transzferek díját valamint a Bangkok-Rangoon repülőjegyet – kifizesse. Az ügyintézésért nem számolunk el egy fillért sem, mert ezt csak szakmai szeretetből lehet megtenni” – zárta a történetet Haris Ernő.

Máltán tűzijáték festi az eget

A színpompás tűzijáték előadások idén április 20. és 30. között öt helyszínen kerülnek megrendezésre.
Megszűnik a határellenőrzés Románia repülőterein

Emellett a határrendészet mobil egységei továbbra is végezhetnek bejelentetlen ellenőrzéseket.
Rekord számú magyar munkavállaló az osztrák turizmusban

Fenntarthatóság állt az idei bécsi Ferien Messe fókuszában.
Köln már most focilázban ég

Kölnben játszik a magyar csapat a futball EB-n. És mi lehet ott a 90 percen túl?
Visszaállítják a határellenőrzést az EB idején a németek

Minden németországi határátkelőnél ellenőrzést tartanak a nyári futball Európa-bajnokság ideje alatt, jelentették be a hivatalos szervek.
Osztrák kisokos áramszünet esetén

A körlevélből megtudható, hogy mi a teendő és a helyes követendő eljárás egy teljes és tartós áramszünet következtében kialakult helyzetben.
Hamarosan összekötik az M30-ast az A2 osztrák autópályával

Újabb szakasza készült el az S7-es gyorsforgalmi útnak Ausztriában.
Ha nyár, akkor Ausztria -  vulkánok, kristályok, császári látnivalók

Ha nyár, akkor Ausztria - vulkánok, kristályok, császári látnivalók

Akik idén nyáron különleges élményeket keresnek, legjobb, ha nem is mennek messzire.
Czeiszing Miklós: Nyárra érdemes északi úti célt választani, hogy a hőség, a szárazság ne zavarja a pihenést

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) magyarországi képviseletének vezetőjével a Klasszis Klub március 21-ei adásában beszélgettünk.
A hely, ahol a hegyi doktor rendel

A családi ház, illetve a rendelő, ahol a "Der Bergdoktor", azaz "A hegyi doktor újra rendel" forgatása zajlik immár 17 éve, valóban olyan, mint a filmeken.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.