Felfutóban a mobil szállásfoglalók aránya

Jelenleg az online szállásfoglalások 8-9 százaléka érkezik mobilról, de folyamatosan növekszik azoknak az aránya, akik okostelefonon keresnek szállást. Nekik készült az az új mobil applikáció, amely kilistázza és utazás közben is könnyedén foglalhatóvá teszi a legközelebbi szabad helyeket.

A Szallas.hu statisztikái szerint két év alatt 16-szorosára nőtt a mobilon szállást keresők aránya. Az okostelefonról érkező foglalások száma az elmúlt egy évben csaknem megduplázódott: míg 2011-ben a tranzakciók 5 százaléka származott mobil forgalomból, addig jelenleg 9 százalék. „Felmérések alapján már az internetezők egyharmadának van okostelefonja, becslések szerint pedig 2014-re több mobilinternet-előfizetés lesz, mint vezetékes – mondta Rácz István, a Szallas.hu csoport marketing vezetője. – Egyre több embernek van tehát módja arra, hogy egy étteremben várakozva, vonaton ülve vagy akár a vízparton napozva keressen szállást, és a statisztikáink szerint kezdünk is élni a lehetőséggel.”

A Szallas.hu ezért fogott bele egy olyan mobil applikáció fejlesztésébe, amely az okostelefonról, táblagépekről történő szállásfoglalást könnyíti meg. Az alkalmazással akár az ország egész területén kereshetünk, de listázhatjuk csak a közelünkben lévő szabad szobákat és apartmanokat is. A foglaláskor nem kell előleget fizetni, elég a helyszínen rendezni a számlát, ami leegyszerűsíti és felgyorsítja a folyamatot.

Az applikáció androidos eszközökön és iPhone-okon egyaránt elérhető. Rácz István ugyanakkor elmondta, hogy az alkalmazás fejlesztése nem áll meg, többek között napi „last minute” akciókkal szeretnék majd meglepni a felhasználókat. „A portálhoz is készül mobil verzió, de az alkalmazást fontosabbnak tartottuk, mert az okostelefon menüjéből elérhető szolgáltatás hasznosabb lehet utazás közben, mint egy weboldal” – tette hozzá a szakember.

Mobil látogatók – ki mit vesz?

A portál adatai szerint az okostelefonon szállást keresők többsége (55 százaléka) androidos eszközzel rendelkezik, iPhone-ról vagy iPadről a mobil forgalom 40 százaléka érkezik. A Symbian és a Windows operációs rendszert használó telefonok elhanyagolható arányban szerepelnek a Szallas.hu látogatóinál. Érdekesség, hogy az Apple termékekről érkező foglalások átlagos értéke 82 százalékkal magasabb volt, mint a többi mobil platformról érkezőknél – a jelenséget valószínűleg az magyarázza, hogy míg egy átlagos okostelefon ma már nem kiváltság, az iPadet még mindig a magasabb jövedelemmel rendelkezők vásárolják.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?