Francia randevú Ausztriában

Május elején negyedik alkalommal hívott randevúra közép-európai tour-operátorokat a Francia Turisztikai Hivatal, az Atout France Bécsbe. A workshopon több mint ötven francia szolgáltatóval tárgyalhattak a régió országaiból érkező vendégek.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei eseményre tizenkét ország 110 tour-operátora és egy tucat új­ságíró kapott meghívást, a magyar delegáció 23 főből állt. A rendezvényen idén először lengyel utaztatók is képviseltették magukat. Corinne Foulqiuer, az Atout France Ausztriáért és Közép-Európáért felelős igaz­gatója nyitóbeszédében elmondta, 2014-ben 83,7 millió külföldi turistát fogadott Franciaország, akiknek köszönhetően az ország turizmusból származó bevétele 42,7 milliárd euróra nőtt. A turizmus a francia GDP 7,4%- át adja. Az országban számos fejlesztés történt, új attrakciók nyíltak meg, és az idei évben is számtalan élmény dús kulturális programmal, kreatív eseményekkel várja a turistákat.

A megnyitón Pascal Teixeira da Silva, Franciaország ausztriai nagykövete emlé­keztetett, hogy hazája az elmúlt években mindent megtett a turizmus előremozdítá­sáért. Néhány ilyen momentum: a vízum­igénylőknek már nem szükséges előre le­foglalt szállással rendelkezniük ahhoz, hogy turistaként az országba érkezzenek. A pári­zsi nemzetközi repülőterek és a város között a taxik fix áron közlekednek, és a gyorsabb haladásuk érdekében külön taxisávot kap­tak. Terveik szerint egyre több területen lehetnek a jövőben vasárnap is nyitva az üzletek, és különös figyelmet fordítanak a közbiztonságra.

KEDÉLYES ÜZLETKÖTÉS

 

A megnyitót követően megindultak a tárgya­lások a közép-európai és a francia partnerek között. Francia oldalról regionális turisztikai hivatalok, kulturális látványosságok, be­utaztatók, szálláshelyek, túraszervezők, közlekedési vállalatok képviselői mutatták be kínálatukat, beszéltek újdonságaikról, ajánlataikról az egy-egy tárgyalásra rendel­kezésre álló húszperces időintervallumban. A workshop első napját hangulatos foga­dás zárta, amelyen a francia ételek és borok mellett a vendégek a szerencsejátékokba is belekóstolhattak, elleshették a provence-i Tapenade készítésének rejtélyeit, és tesz­telhették szaglásuk élességét is.

Egy rövidke, humoros színdarabba szinte mindent beletömörítettek, amiért érdemes felkeresni Franciaországot. A záródalban francia hírességeket énekeltek meg Marie Curie-től Louis de Funes-ig.

VÍZUMKÖNNYÍTÉS ÁZSIÁBAN

Franciaország turisztikai teljesítményéről, tavaly nyílt attrakcióiról és az idei évben tervezett átadásokról a workshop másnap­ján hallhattak részleteket a sajtó képviselői Corinne Foulqiuer-től. Az igazgató elmondta, tavaly a világ minden részéről összesen 83,7 millió turistát fogadtak. A távoli országokból érkező (főként latin-amerikai és ázsiai) ven­dégek számában erőteljes, 8,7%-os emelke­dés volt tapasztalható, míg a fejlett, európai piacokról érkező vendégek száma 1,7%-kal mérséklődött. Ázsiából több mint 60%-kal több vendéget fogadott tavaly Franciaország, mint egy évvel korábban, főként a vízum­könnyítésnek köszönhetően. A vízumigénylé­sek száma Indiában 38, míg Kínában 65%-kal nőtt. Ami örvendetes tény, hogy az átlagos tartózkodási idő 2%-kal emelkedett tavaly Franciaországban, és a turizmusból szár­mazó bevételek is nőttek. A tavalyi adatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, 2013-ban az ország turizmusból származó bevétele 42,7 milliárd euró volt. A rubel gyengülésének hatására tavaly csökkent az orosz vendégek száma. A japán vendégek egy része a gyenge jenárfolyam és a biztonsági aggályok miatt maradt el. Az euró dollárral és angol fonttal szembeni gyengülése azonban jótékonyan hatott a brit és amerikai turisták számának növekedésére. A közép-európai piac szintén fontos Franciaország számára, ahonnan év­ről évre kismértékben növekedik a beutazók száma. (Lásd táblázat.)

A MICE-turizmus is jelentős szerepet játszik Franciaország életében, évente átla­gosan 1100 kiállítást és vásárt szerveznek országszerte, a szektor 120 000 munkahelyet teremt és 2,33 milliárd eurós bevételt generál. Az ICCA ranglistáján 2014-ben Párizs újra az első helyet szerezte meg legnépszerűbb nemzetközi kongresszusi úti célként.

 MÚZEUMOK ÉS ÖTCSILLAGOSOK

 

A franciaországi kulturális látnivalók sora tavaly tovább bővült. 2014 egyik legnagyobb eseménye a párizsi Foundation Louis Vuitton ultramodern épületének átadása volt, amely a kortárs művészet bemutatótere, számos nagyszerű kiállítás várja itt az érdeklődőket. Szintén a tavalyi évben nyílt meg a Picasso Múzeum, az épületen széles körű felújítást hajtottak végre, amellyel megduplázták a kiállítóteret. A múzeumban számos olyan műalkotás is látható, amely korábban nem volt kiállítva. Már az idei évkezdet nagy át­adása volt a párizsi Filharmónia épülete, amely nem csupán koncerteknek ad he­lyet, hanem éttermeknek, könyvtárnak és kiállításoknak is. Kulturális eseményekben sem lesz hiány: 2015-ben a Loire-völgyben koncertekkel és rendezvényekkel ünneplik I. Ferenc francia király uralkodásának 500. évfordulóját, aki többek között Leonardo da Vinci és Giovanni da Verrazano patrónusa is volt. Az idei évben érdemes lesz felkeresni Mont Saint-Michelt is. Az évente 2,3 millió tu­ristát fogadó, 1979 óta a világörökség részét képező sziget, tízévnyi helyreállítási munkála­tot követően, immár újra eredeti állapotában látogatható. Szállodaátadásokban sem lesz hiány. Tavaly nyílt meg Párizsban, az Arc de Triomphe szomszédságában az ötcsillagos Hotel Peninsula, amelynek épületét művészi aprólékossággal állították helyre a francia mesteremberek. Idén is több szállodanyitás várható, az év végére újabb ötcsillagos házzal bővül a párizsi kínálat, amikor teljes körű fel­újítását követően újra megnyitja kapuit a Ritz Paris. Franciaország közel 17 700 szállodája közül mindenki megtalálhatja az igényeinek megfelelő szálláshelyet, a gasztronómiai élményt pedig az ország 147 000 étterme garantálja, amelyek közül 609 Michelin-csil­laggal büszkélkedhet. A csillagos éttermek közül 87 Párizsban található.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.