Idén tovább erősödhet a belföldi turizmus

10 százalékkal bővült tavaly a belföldi turizmus, az idén 9 százalékos növekedés várható a Szallas.hu adatai alapján. 

Tavaly többször utaztunk el rövidebb időre, a szálláshely árának kiegyenlítése során pedig harmadával gyakrabban került elő a SZÉP-kártya, mint 2013-ban. A Szallas.hu évértékeléséből az is kiderült, hogy augusztus 11. volt az a nap, amikor Magyarország nyaralni ment. A legnagyobb hazai szállásfoglaló portál adatai szerint 2014-ben tizedével bővült a belföldi vendégforgalom, és 2015-ben is 9 százalékos növekedés várható.

A tavalyi évre sem lehet panaszuk a szállásadóknak, a belföldi vendégforgalom növekedése 2014-ben sem torpant meg. „A tavalyi év elején még 6 százalékos bővülést prognosztizáltunk, de most az adatokat elemezve úgy tűnik, hogy ezt is sikerült túlszárnyalni: tíz százalékkal nőtt a belföldi vendégforgalom, ami részben a SZÉP-kártya további terjedésének köszönhető” – mondta Szigetvári József, a Szallas.hu ügyvezetője.

Ugyan a SZÉP-kártyával történő szállásfoglalások átlagértéke 2 százalékkal csökkent 2014-ben, de 34 százalékkal gyakrabban fizettek így a vendégek 2013-hoz képest.

Az eltöltött éjszakák számában ugyanakkor nem volt jelentős változás, inkább többször utaztunk el rövidebb időre: a foglalások közel kétharmada a tavalyi évben is 1, illetve 2 éjszakára szólt. A szálláshelyek júliusban és augusztusban voltak csúcsra járatva, ez a két hónap a teljes belföldi forgalom 45 százalékát adta, de nagyon erős volt még az októberi időszak is.

A szálláshelytípusok tekintetében 2014-ben tovább nőtt az apartmanok és vendégházak népszerűsége, a hotelek körében viszont csak a 4-5 csillagos szállodák tudták növelni részesedésüket a teljes forgalomból. „Jól látható, hogy az apartmanok között erősödik a verseny, ami a színvonalat is emeli, s ezzel egyre vonzóbbá válnak a családos, kisgyermekes utazók körében. A hotelek egyre szélesebb körű szolgáltatásokat, programokat kínálnak, nem pusztán szálláshelyet” – ismertette a tavalyi év főbb trendjeit Szigetvári József.

Belföldi toplista

Két év után először nem Siófok, hanem Budapest végzett a legnépszerűbb belföldi utazási célpontok toplistájának élén. Az ezüstérmes Siófok után Hajdúszoboszló, Eger, illetve Balatonfüred következik. „A régiók tekintetében a Tisza-tó fejlődése jól kimutatható, de minden település vonzó, ha történik valami, egy fesztivál például könnyen telt házat okozhat a szállásokon” – mondta a portál ügyvezetője.

A legtöbb szálláshelyet tavaly Pest megyében adták ki, a második helyen Somogy megye, a harmadikon pedig Heves megye végzett. „A szállásadók és a magyar úthálózat számára a legnagyobb kihívást egyébként augusztus 11. hozta, adataink szerint a legtöbben ezen a napon kezdték meg nyaralásukat. A Szallas.hu számára július 15. bizonyult piros betűs napnak, ekkor rekordösszegű, 70 millió forintnyi megrendelés érkezett a vendégek részéről” – mondta Szigetvári József. Idén is bővülhet a forgalom Tavaly már minden 8. magyar a Szallas.hu-n foglalta le belföldi nyaralását. A cég 2014-ben 30 százalékkal növelte partnerei számát, így 8418 szállásadóval működött együtt.

Áremelés várható az idén

„2015-re 9 százalékkal fog bővülni a belföldi turizmus. Ezt részben az átlagárak várható emelkedése adja: az évről évre javuló kihasználtság miatt a szálláshelyeknek idén már lesz lehetőségük a drágításra” – tette hozzá Szigetvári József. A Szallas.hu szakembere szerint az online foglalások aránya idén elérheti a 60 százalékot, melyből egyre inkább kiveszi a részét az idősebb korosztály is. Ezen belül a mobileszközök további előretörése várható, 2014-ben a mobilról, illetve tabletről foglalt szálláshelyek aránya közel 500 százalékkal nőtt.

Top 10 belföldi utazási célpont 2014-ben (Zárójelben a 2013-as helyezések)

1. Budapest (3.)

2. Siófok (1.)

3. Hajdúszoboszló (2.)

4. Eger (4.)

5. Balatonfüred (5.)

6. Pécs (-)

7. Szeged (8.)

8. Gyula (6.)

9. Sopron (10.)

10. Miskolctapolca (-)

Forrás: Szallas.hu


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.