Közvetlen járattal Belgrádba

Tanulságos volt az a tanulmányút, amelyet az Air Serbia magyarországi képviselete, az Aviareps és a Szerb Idegenforgalmi Hivatal szervezett a minap a szerb fővárosba, Belgrádba. Egyebek mellett azért, mert kiderült, mennyire keveset tudunk déli szomszédunkról.

Tulajdonképp két tanulmányútról beszélhetünk, az elsőn utazási irodák munkatársai, a másikon újságírók vettek részt. Rögtön az út elején fény derült arra, hogy a meghívottak többsége életében először jár a szerb fővárosban, és maximum a háború szó jut róla eszébe. Pedig, amint azt magunk is tapasztaltuk, Belgrád megér egy hétvégét, különösen most, hogy az Air Serbia (JU) március végén indult járata révén a hét minden napján eljuthatunk a szerb fővárosba, alig egyórás repülőúttal.

A csoportot kísérő Ásványi Ildikótól, az Aviareps munkatársától azt is megtudtuk, hogy a Balkán több nagyvárosába is kínál kényelmes átszállási lehetőséget és a versenyképes árakat a légitársaság. Ezen úti célok közé tartozik Szkopje, Tivat, Szarajevó, Athén, Thesszaloniki, Szófia, Várna és Podgorica, ahová autóval igencsak macerás eljutni, a Malév megszűnése óta pedig jó részük csak bécsi kitérővel volt elérhető.

Budapest és Belgrád között 66 üléses ATR72-es repülőgép közlekedik, a légitársaság flottájában 8 darab A319-es és 2 Airbus A320-as van még. Az Air Serbia repülőgépein kifejezetten nagy, 80-82 centiméteres az ülések közötti sortávolság, míg például a Germanwings és az Easyjet 73 centiméteres, a Wizzair 74 centis, a Pegasus 74-76 centis, a Ryanair 76 centis sortávval dolgozik.

Amint arról korábban beszámoltunk, az Air Serbiában tavaly 49%-os tulajdonrészt vásárolt az Etihad Airways, míg a többségi tulajdon megmaradt a szerb állam kezében. Az Etihad már integrálta azon légitársaságok törzsutasprogramjait, amelyekben tulajdonrészt szerzett korábban, így Air Serbia-pontokat lehet gyűjteni Etihad-, Etihad Regional- és Air Seychelles-járatokon és még tucatnyi partner légitársaság járatain.

Belgrádból naponta két járat van Bécsbe, Athénba, Moszkvába és Abu Dhabiba. Az utóbbiba naponta egy Air Serbia-gép és egy Etihad-gép is közlekedik, a magyar utasok mindkettővel utazhatnak.

Az Air Serbia-Etihad code-share megállapodása a magyar piacon jelenleg csak bizonyos úti célokra vonatkozik, Abu Dhabi mellett konkrétan Kuvaitra, Muscatra és Seychellesre. Ugyanakkor érdemes ausztrál úti célok esetén is igénybe venni az Air Serbia belgrádi járatát, mivel speciális JU-tarifával foglalható Belgrádból Sydney, Perth, Melbourne és Brisbane. Sydney esetében ez az ár jobb, mint az Etihad ára.

Fontos tudni, hogy ebben az esetben külön jegyet kell venni a Budapest-Belgrád és a Belgrád-Sydney szakaszokra. Ha elég ügyes a check-ines kolléga, akkor a poggyászt fel tudja adni végig, sőt a beszállókártyát is ki tudja nyomtatni a Belgrád utána szakaszokra. Ha ez nem történik meg, a check-in Belgrádban a következő járatra a tranzit zónában is megoldható, ezért nem kell az utasnak kimennie a terminálba. Itt oldhatja meg a poggyász feladását is a BEGAUHSYD járatára is.

Belgrád látnivalóiról, a Kalemegdánról, az Ada Ciganliján található, 7,5 kilométer hosszú városi vízisport központról, a kék zászlós strandról, Zimonyról, a kiváló éttermekről és bárokról és a Karadordevic-dinasztiáról egy későbbi cikkünkben olvashatnak majd.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.