Látogatóbarát fejlesztés a Szigligeti várban

Szigliget Község Önkormányzata sikeresen pályázott a Szigligeti vár látogatóbarát fejlesztésére, amelynek keretében 302 millió forint támogatásban részesültek. A beruházás fő célja a szezonalitás csökkentése, a látogatószám növelése, továbbá az épített örökség fenntartása. A Szigligeti vár a fejlesztés hatására függetleníteni tudja magát az időjárás hatásaitól, ezáltal egész évben folyamatosan látogatható turisztikai célpontot jelent majd a térségbe látogatók számára.

„Turisztikai attrakciók és szolgáltatások fejlesztése” címmel pályázati felhívás jelent meg az Új Széchenyi Terv keretében. A konstrukció alapvető célja a hazai turizmus szektor és ezen keresztül a teljes magyar gazdaság versenyképességének erősítése, a turizmusból származó jövedelmek növelése és munkahelyek teremtése. Szigliget Község Önkormányzata a pályázati kiírás célkitűzéseivel összhangban állította össze pályázati anyagát, melyben olyan beruházás megvalósítására igényeltek támogatást, amely lehetővé teszi a turistavonzó szolgáltatások megvalósítását a várban és csökkenthetik a térségre jellemző szezonális ingadozás mértékét és a területi koncentrációt.

A vár állagának fenntartása, turisztikai szempontú fejlesztése az elmúlt évek során folyamatos volt, azonban turisztikai szolgáltatások nélkül a főszezonon kívül a látogatószám alacsony. A projekt célja, hogy a szezonalitás megszűntetésével a vár kiemelt turisztikai célponttá fejlődjön, egész éves nyitva tartással.

A bővítés során új falak, tetők, tornyok kerülnek megépítésre, amelyek pontosabb képet adnak majd a vár egykori állapotáról. Emellett új kiállítóhelyek jönnek létre – kápolna és kovácsműhely kerül kialakításra, továbbá a korra jellemző egyéb kiegészítők – konyhai eszközök, ágyúk – segítségével betekintést nyerhetnek a látogatók a vár mindennapjaiba.

Az esélyegyenlőség biztosítása érdekében a mozgáskorlátozottak számára az ún. „Tanítóházban” interaktív kiállítótér kerül megvalósításra, ahol a várban elhelyezett kamerák által sugárzott képet tekinthetik meg a látogatók.

Szigliget Község Önkormányzatának küldetése a kor igényeit figyelembe vevő fejlesztések nyomán, hogy a Szigligeti vár a kulturális- és örökségturizmus egyik meghatározó célpontjává és a kultúra jelentős helyszínévé váljon mind a hazai, mind külföldi látogatók körében.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?