Hegynek ütközött a Germanwings gépe Dél-Franciaországban

A 4U9525 járatszámú gép Barcelonából Düsselordorfba tartott; túlélők nincsenek.

A francia Alpokban járt szerencsétlenül a Germanwings járata Barcelonnette és Digne között, a franciaországi Méolans-Revel településen, a gép Barcelonából Düsselordorfba tartott. Az Airbus A-320-as gépen 144 utas és 6 fő személyzet tartózkodott - írja a BBC a francia légi közlekedési forrásokra és a francia rendőrség információira hivatkozva. Az utasok hovatartozás szerinti megoszlását pontosan még nem tudni, annyi azonban bizonyos, hogy 45 fő spanyol, 67 német utas volt, valamint török állampolgárok is utaztak a gépen. És lett volna még egy svéd labdarúgó csapat, de ők a hosszú düsseldorfi átszállási idő miatt más, szintén Barcelonából induló Germanwings járatokat választottak. Nem hivatalos információk szerint magyar utas nem tartózkodott a gépen. A Germanwings kedden délután tartott sajtótájékoztatót, ahol sok újdonság nem derült ki, legfeljebb további találgatásokra adott okot. Újságírói kérdésben merült fel, hogy az utasok közt egy gimnáziumi osztály is lehetett. A Die Welt információi szerint valóban utazott a gépen egy 16 fős diákcsoport, aki egy csereprogram keretében töltöttek egy hetet Barcelonában.

A szerencsétlenség helyszíne nagyon nehezen közelíthető meg. A baleset 3000 méter körüli hegyekben történt, ahol népszerű síterepek is találhatók. A keresést nehezítik az igen nehéz terepviszonyok; a környék leginkább helikopterrel közelíthető meg. A gép roncsait már megtalálták, csak törmelékek maradtak utána. Szintén meglett a két feketedoboz egyike, melynek kielemzését már szerdán megkezdik a hatóságok. 600 fős mentő- és rendőralakulatok keresik a roncsokat a helyszínen, de a meteorológia előrejelzések szerint kutya idő vár rájuk.

A baleset okáról egyőlere csak találgatások láttak napvilágot. Szóba jött még a terrortámadás lehetősége, de ezt egyelőre kizárták. A France 24 csatornának nyilatkozó repülésbiztonsági szakértő, Michel Nesterenko szerint akár egy a gép testén keletkezett kis lyuk miatt nyomáscsökkenés is állhat a háttérben. Ennek során akár a pilóták is elveszíthették az eszméletüket, miközben a gép egyenletesen, irányváltás nélkül süllyedt bele a hegyekbe. Az A320-as alig érte el 38 ezer lábas utazási magasságát, amikor a többb mint 3 000/perc mértékű süllyedésbe kezdett. Ez zuhanásnak kevés, süllyedésnek erős. A süllyedés 6 800 lábnál abbamaradt, de a radarról végleg eltűnt az ennél a pontnál alig két kilométerre álló hegyen. 

Információk szerint a gép kapitánya 10 éve repült a típussal, 6 000 repült órával a zsebében. Ugyanakkor a gép a maga 24 évével a flotta egyik legöregebbje volt. Hétfő reggel volt egy kisebb malőr az orrfutó ajtajával, amit Lufhansa-szóvivő elmondása szerint megoldottak. 2013-ban esett át az időzített ellenőrzésen, illetve a keddi düsseldorfi felszállást megelőzően is elvégezték a gép rutinellenőrzését. 

Franciaországban a Concorde balesete óta nem történt súlyos légi katasztrófa.



 



Forrás: BBC


SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.
Leáll a máltai légitársaság

Leáll a máltai légitársaság 

A leállás magyarországi járatpárokat is érint.
A KLM újraindítja izraeli járatait

A KLM újraindítja izraeli járatait 

A légitársaság szerint a körülmények kellően javultak a szolgáltatások újraindításához.
IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében

IATA : új szempontok a biztonságosabb földi kiszolgálás érdekében 

A hangsúly három fő területen van: a biztonság javítása, a globális szabványok bevezetése és a fenntarthatóság előmozdítása.
Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma

Wizz Air: ugrásszerűen megnőtt a Skandináv térségbe utazók száma 

Egyre többen választják nyaralásuk célpontjának a hűvösebb Skandináv térséget.
Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka

Beköszöntött a Nagy Vonatozás korszaka 

A vonatozás virágkorát éli, és egy friss kutatás szerint az európai utazók közül a következőkben még többen veszik majd igénybe ezt a szolgáltatási formát.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.