Minden 4. szállásfoglalás mobilról érkezik

Kiugróan jó negyedévet tudhat maga mögött a belföldi turizmus, s úgy tűnik, hogy a nyári szezon sem okoz majd csalódást – a Szallas.hu adatai szerint már most akadnak a 100%-os foglaltságot közelítő időszakok. A magyarok körében az elkövetkezendő hónapokban Siófok lesz a leggyakoribb választás, a szállásfoglalást pedig már minden 4. esetben mobileszközről intézik.

2015 második negyedévében trendfordulóhoz érkezett a belföldi turizmus: ugyan továbbra is az 1, illetve 2 éjszakás kikapcsolódás volt a leggyakoribb választás a magyarok körében, de három év után idén először nőtt a 3 vagy annál több éjszakára vonatkozó foglalások aránya a Szallas.hu friss adatai szerint. Nemcsak hosszabb időre utaztak, de ezzel együtt többet is költöttek a magyarok, az átlagos foglalási érték például 50 százalékkal, 49 054 forintra nőtt. „A kiugróan jó negyedévben szerepe lehet annak is, hogy a SZÉP-kártyákra még 2013-ban feltöltött összegeket május 31-ig kellett felhasználni, amit alátámaszt, hogy az előző év hasonló időszakához képest közel másfélszeresére, 57 ezer forintra nőtt a SZÉP-kártyával történő fizetések átlagos értéke. Mindezeket figyelembe véve a turisztikai szektor – elemzésünk alapján mintegy 8,5 százalékos bővüléssel – ismét nagyszerű negyedévet tudhat maga mögött” – mondta Varga Zoltán, a Szallas.hu ügyvezetője.

 

Budapest, Siófok, Eger a top 3-ban

A belföldi utazók körében a legnépszerűbb továbbra is az apartman kategória (28%), amit a panzió (19%), majd a vendégház követett (18%). Minden 10. szállásfoglalást gyermekkel rendelkező család indította, s nem túl gyakran, de van, hogy a házi kedvenc is utazik – ez nagyjából minden 50. esetre igaz. A II. negyedévben sorrendben Budapest, Siófok, Eger, Balatonfüred, illetve Pécs fogadta a legtöbb vendéget, a belföldi utazók pedig legnagyobb arányban Budapestet, Debrecent, Szegedet, Győrt, illetve Pécset hagyták rövidebb időre a hátuk mögött. A Szallas.hu adatai szerint már minden 4. vendég mobileszköz – mobiltelefon vagy tablet – segítségével intézi szálláshelye kiválasztását. Alig van már szabad szállás az államalapítás ünnepén A következő hónapok már a vízparti kikapcsolódásról szólnak; a belföldi célpontok tekintetében Siófok veszi át a vezetést, de a legnépszerűbb városok 90 százaléka valamilyen vízparti vagy nevezetes fürdőt felvonultató település. „A külföldi szállásfoglalások esetében a horvátországi úti célok a legvonzóbbak a magyarok körében. Nemzetközivé válásunk mérföldköveként az utóbbi hónapban pedig már egészen különleges foglalásokat is regisztráltunk: egy horvát család például rajtunk keresztül intézte vietnámi nyaralását” – tette hozzá Varga Zoltán.

A belföldi nyári turisztikai szezon idén is az államalapítás ünnepének környékén zárul.

A Szallas.hu előfoglalási adatai alapján az augusztus 20-ai napot is magába foglaló időszakra a szálláshelyek telítettsége már most megközelíti a 100 százalékot. A magyarokra egyre inkább jellemző, hogy előre gondolkodnak, és rendkívül körültekintően választanak. Az időtartam, a hely és a szálláshely kategóriájának megválasztása után átlagosan 5 szálláshelyet tekintünk át és olvassuk el a vonatkozó vendégvéleményeket, mielőtt a foglalás gombra kattintunk. Az ellátás tekintetében az öngondoskodás a legnépszerűbb; a belföldi foglalások 60 százalékában nem igényelnek ellátást, 24 százalékban csak reggelit, 15 százalékban félpanziót kérnek, és mindössze 1 százalék tartalmaz teljes ellátást.

A 10 legnépszerűbb település az elkövetkezendő 3 hónapban (2015. július 1. – szeptember 30.)

1. Siófok

2. Hajdúszoboszló

3. Balatonfüred

4. Eger

5. Balatonlelle

6. Zamárdi

7. Gyula

8. Budapest

9. Szeged

10. Zalakaros

A 10 legnépszerűbb település az év második 3 hónapjában (2015. április 1. – június 30.)
(Zárójelben a tavalyi év hasonló időszakának helyezései.)

1. Budapest (1.)

2. Siófok (2.)

3. Eger (4.)

4. Balatonfüred (7.)

5. Pécs (9.)

6. Hajdúszoboszló (3.)

7. Szeged (6.)

8. Gyula (5.)

9. Sopron (10).

10. Miskolctapolca (8.)

Forrás: Szallas.hu

Forrás: Vendég&Hotel Online


Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje

Különleges megoldással készült a pesti ötcsillagos ház új kampányfilmje 

Építészeti vizualizációval készült a Crowne Plaza Budapest új kampányfilmje.
Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában

Megfizethető szálloda magyaroktól magyaroknak - megnyílt a Lifestyle Hotel a Mátrában 

Elképzeléseik szerint öt éven belül tizenöt-húsz hazai és külföldi egységgel rendelkező hazai szállodalánccá bővülnek.
Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója

Ez a szállodalánc az ország legvonzóbb munkaadója 

A HoReCa-szektoron belül.
Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében

Ötcsillagos luxushotel Opatija szívében 

Opatija központjában várja vendégeit az arisztokratikus hangulatú topszálláshely, a Hotel Milenij.
Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel

Harmadszorra is Európa legjobb szállodái között a Maison Bistro & Hotel 

Az elismerés újabb gyümölcse a kompromisszumot nem ismerő, minőségi, profi szolgáltatásnak és kiváló vendéglátásnak.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be

A Hotel Clark nem akármilyen elismerést zsebelt be 

A TripAdvisor idei győztesei közt ott találjuk a Lánchíd budai-hídfőjénél, a Vár tövében található hotelt.
Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?