Nem lettek kizárva!

Nem felel meg a valóságnak az Fn.hu „Csúcséttermeket zártak ki a Torkos Csütörtökből” címmel, március 8-án megjelentetett cikke, tájékoztatta a TurizmusOnline-t a Magyar Turizmus Zrt.

A FN.hu-n olvasható cikk  valótlanul állítja, hogy idén kizárás történt a Torkos Csütörtök akcióból. Azok az éttermek, amelyek ellen jogos panasz merült fel a tavalyi akciót követően, idén nem is jelezték részvételi szándékukat az akcióban.

A Magyar Turizmus Zrt. fontosnak tartja, hogy az akció szabályainak valamennyi jelentkező megfeleljen. A szabályok minden, az akcióhoz csatlakozni kívánó vendéglátóhelyre egyformán vonatkoznak, ezek alól egyetlen vendéglátóhely sem kaphat felmentést, illetve egyetlen vendéglátóhely esetében sem alkalmazható könnyítés, tekintettel arra, hogy ez a megkülönböztetés nem lenne igazságos a többi résztvevő vendéglátóhely szempontjából.

A Magyar Turizmus Zrt. idén valóban levelezést folytatott a Costes étterem ügyvezetőjével az idei Torkos Csütörtök akcióban való részvételről. Tekintettel azonban arra, hogy a Costes a szabályoktól több ponton is eltérően kívánt volna részt venni az akcióban, amihez az MT Zrt. nem tudott hozzájárulni, a Costes úgy döntött, hogy nem csatlakozik a Torkos Csütörtök akcióhoz.

Természetesen minden vendéglátóhely maga dönti el szabadon, hogy kíván-e élni a Torkos Csütörtök nyújtotta promóciós lehetőségekkel, valamint, hogy fel szeretné-e használni ezt a marketingeszközt a vendéglátóhelye népszerűsítésére, véli a Magyar Turizmus Zrt.

A cikkben szereplő másik étteremmel kapcsolatban valóban vendégpanasz érkezett a tavalyi akciót követően, amelyből kiderült, hogy a vendéglátóhely nem tartotta be az akció szabályait. Az ezzel kapcsolatos levelezésben az étterem képviselője ezt el is ismerte és úgy döntött, hogy a továbbiakban nem kívánnak a Torkos Csütörtök akcióban részt venni.

A Magyar Turizmus Zrt. minden Torkos Csütörtök akciót követően felmérést készít az akció eredményeiről. A tavalyi felmérésből kiderült, hogy: Az étteremtulajdonosok többsége kedvező forgalmi adatokról és a vendégek pozitív visszajelzéseiről számolt be. A korábbi évekhez hasonlóan, minden 100 étteremből 81 jóval kedvezőbb, további 15 kedvezőbb vendégforgalomról adott számot, mint ahogy ez egy – átlagos – februári napon várható. A realizált bevételek tekintetében – a nyújtott kedvezmények ellenére is – pozitívan nyilatkoztak: az éttermek 47,4%-a számára a bevételek jóval kedvezőbben, további 40,8%-a számára kedvezőbben alakultak 2010. február 18-án, mint általában egy februári hétköznapon.


Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.
Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen

Csak most került az italpiacra - már nyert is egy rangos nemzetközi versenyen 

Merész döntés volt a versenyre nevezni egy piacra került új termékkel - de bejött.
Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc

Ezt a várost is meghódította a gyorsétteremlánc  

Második éttermét nyitja a BURGER KING Zalában.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?