Nő az átlagár és a bevétel is a minősített szállodáknál

A HOTELSTARS európai rendszer hazai tapasztalatai azt mutatják, hogy a minősített hotelek vendégelégedettségi mutatói emelkedtek és nőtt a visszatérő vendégek aránya. A fejlesztéseket követően növelni tudták az átlagárukat, ezáltal a bevételeiket is.

A Szállodaszövetség tájékoztatása szerint újabb szállodák minősítéséről döntött a Hotelstars Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjegy Bíráló Bizottsága.

Az első minősítési periódus (2010-2014) lezárultával jó ütemben történik a szállodák újraminősítése, így számos hotel - immár második - minősítésére is sor került, melyek már korábban is megszerezték a Hotelstars minősítést. A Nemzetgazdasági Minisztérium, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara képviselőiből álló Bíráló Bizottság legutóbbi ülésein az alábbi szállodáknak adományozott HOTELSTARS védjegyet:

Új minősítések:

Gosztola Gyöngye Wellness Hotel Gosztola 3*

Hotel Kitty Miskolctapolca 3*

König Hotel Pécs 3*

Levendula Hotel Algyő 3*superior

Liget Hotel Szombathely 3*

Újraminősített szállodák:

Amadeus Hotel Budapest 3*

Árpád Hotel Tatabánya 3*

Bo18 Hotel***Superior

Budapest 3*superior

Boscolo Budapest Hotel Budapest 5*superior

Danubius Health Spa Resort Aqua Hévíz 4*

Danubius Health Spa Resort Bük Bük 4*

Danubius Health Spa Resort Hévíz Hévíz 4*superior

ETO PARK HOTEL**** Business & Stadium Győr 4*superior

Gróf Degenfeld Kastélyszálló Tarcal 4*

Hableány Hotel Tiszafüred 3*

Hotel Ginkgo Hódmezővásárhely 4*

Hotel Három Gúnár és Rendezvényház Kecskemét 4*

Hotel König Nagykanizsa 4*

Hotel Kumilla Szigetvár 3*

Hotel Magyar Király Székesfehérvár 4*

Hotel Silverine Lake Resort****superior

Balatonfüred 4*superior

Hotel Victoria Budapest 4*

Hubertus - Hof Hotel és Étterem Balatonfenyves 3*

Liget Hotel Szolnok 3*

Opera Garden Hotel & Apartments Budapest 4*

Orchidea Hotel Lipót Lipót 4*

Sarlóspuszta Club Hotel Tatárszentgyörgy 3*superior

Sóház Hotel és Apartmanszálloda Szolnok 3*

Spirit Hotel Thermal Spa***** Sárvár 5*superior

Velence Resort & Spa Velence 4*superior

Veronika Hotel Tiszaújváros Tiszaújváros 4*

Villa Hotel Kristal Budapest 3*

Wellness Hotel Gyula Gyula 4*superior

Wellness Hotel Katalin****superior

Gyenesdiás 4*superior

A magyarországi szállodákból jelenleg 328 rendelkezik minősítéssel, mely a hazai szállodai kapacitás több, mint 40%-át fedi le. Mint ismeretes, a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége a 2012. június 12-én kötött megállapodás szerint a HOTELSTARS harmonizált európai minősítő rendszert - Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjeggyé emelve - alkalmazzák a hazai szállodák minősítésére.

Azok a minősített hotelek, melyek erőfeszítéseket tettek a színvonal javításáért, vendégelégedettségi mutatóik emelkedéséről számoltak be és nőtt a visszatérő vendégeik aránya. A fejlesztéseket követően növelni tudták az átlagárukat, ezáltal a bevételeiket is. A csillagot szerzett szállodák átlátható módon adnak biztonságot a vendégnek az elvárható minőség meghatározásában.

A Szállodaszövetség felhívja azon szállodák figyelmét, melyek minősítése hamarosan lejár, hogy időben kezdjék el a megújítást annak érdekében, hogy a minősítési folyamat a védjegyhasználati szerződés érvényességéig befejeződhessen, mert a szálloda a védjegyet a határnapot követően semmilyen formában nem használhatja. A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával 2016.tavaszán az osztálybasorolási rendszer ismertségének növelése érdekében egy fogyasztói kampányt indít be, ezzel is segítve a vendégek tudatos szállodaválasztását.

Forrás: MSZÉSZ

Forrás: Vendég & Hotel


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?