Online szavazáson tarolt a bikali Puchner Kastélyszálló

Idén harmadik alkalommal állította össze a magyarországi szállások toplistáját az Utazok.hu cégcsoport. A lista és a hozzá kapcsolódó Aranycsengő-díj több mint 50 ezer belföldi utazó szavazata alapján született meg.

Az Utazok.hu becslése alapján a mintegy 60 milliárd forintos teljes hazai szállásdíjbevétel felét az online szállásközvetítők generálják, ami jelentősen hozzájárul a magyar turisztikai piac évi várható 8-10%-os növekedéséhez.

Az idei szavazatok alapján a legjobb hazai szálláshely a bikali Puchner Kastélyszálló és Reneszánsz Élménybirtok lett, amely jól mutatja a különleges élményt kereső utazók számának növekedését.

„Évről évre nő az online szállásközvetítők szerepe a belföldi turisztikai piac növekedésében. A trend idén sem változik, így a 8-10 százalékos várható növekedés nagy részét ez a szegmens fogja generálni” – nyilatkozta Szennay András, az Utazok.hu csoport ügyvezető igazgatója. – A hazai felhasználók is bátran és tudatosan használják ki az online foglalás előnyeit és kényelmi szolgáltatásait. A növekedésre még mindig van lehetőség, hisz tapasztalatunk alapján sokan csak informálódnak a neten, de a foglalást vagy fizetést még közvetlenül intézik.”

Aranycsengő-díj 2015

Az Aranycsengő-díjat az Utazok.hu alapította 2013-ban. Az idén harmadszor megjelenő lista az egyetlen hazai összeállítás, amelynek összeállításába nem szól bele szakmai zsűri, hanem közvetlenül az utazók véleményét tükrözi – idén több mint ötvenezer szavazat érkezett a szálláshelyekre. Az Aranycsengő-díjat a fődíj mellett öt kategóriában osztják ki. Az idei győztesek:

• A legjobb szállás az utazók véleménye alapján a bikali Puchner Kastélyszálló és Reneszánsz Élménybirtok lett, a tavalyi győztes Hotel Kapitány Wellness és a mátraházi Residence Ózon superior Conference & Wellness Hotel előtt.

Kategóriák

• A legromantikusabb szálláshely a párban utazók szavazatai alapján az egerszalóki Mesés Shiraz Wellness&Tréning Hotel lett.

• Az év családbarát szálláshelye címet idén (ahogy tavaly is) a sümegi Hotel Kapitány Wellness nyerte el.

• Az idősebb generáció által leginkább kedvelt szálláshely az egri Hotel Eger&Park lett.

• a legbarátságosabb kategória nyertese a sárvári Spirit Hotel Thermal Spa.

• a legjobb ár-érték arányú kategória nyertese a tengelici Hotel Orchidea.

A 2015-ös teljes és kategóriák szerint tízes listák ide kattintva érhetők el.


Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában

Változás a Mellow Mood Csoport egyik vezetői pozíciójában 

Bayer Bence másfél év kihagyás után visszatért a Mellow Mood Hotels-hez.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában

Páratlan művészeti élmény ebben a pesti szállodában 

Mától látogatható Fischer Judit Mundane Romance c. egyéni kiállítása a Hilton legújabb budapesti szállodájában.
A Marriott-nál  indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként

A Marriott-nál indul a LevelUp! program - a hazai szállodaipar egyedülálló kezdeményezéseként 

A Marriott cégcsoport megelégelte azt a problémát, ami gyakran előtérbe kerül üzemelésük során: ez pedig a vendéglátóipari területen mindenki számára ismerős szakemberhiány.
Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek

Jelentős segítség érkezik állami szintről a bajba jutott visegrádi hotelnek 

A súlyos mértékű tűzkárt szenvedett, több mint 100 főt foglalkoztató, 4 csillagos szálloda Hotel Silvanus helyreállításához az MTÜ 60 millió forinttal járul hozzá.
Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak

Tarcalon találkoztak a magyar kastélyszállodások, hamarosan Olaszországba indulnak 

A kastélyszállodások Tarcalon, az Andrássy Kúriában tartották éves közgyűlésüket április 15-én, hétfőn.
Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand

Bemutatkozott a BOTANIQ Collection prémium turisztikai brand 

Igencsak látványos rendezvény keretében, április 11-én, a Pesti Vigadóban debütált az új brand. Ahol az is kiderült, mit rejtenek a "titkos kertek"?
Díjeső a TRIBE budapesti tagjának

Díjeső a TRIBE budapesti tagjának  

Három kategóriában is díjazták a WING által fejlesztett TRIBE Hotel Budapest Stadiumot a LIV Hospitality Design Awards-on.
Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe

Világszerte szárnyal a hotelipar topszegmens területe 

A nemzetközi tanácsadó cég elemzése szerint kiemelkedő évet zárt a globális hotelpiac.
Indul a Marriott saját képzési programja

Indul a Marriott saját képzési programja 

LevelUp! elnevezéssel innovatív képzés indul a vendéglátóipari szakemberhiány pótlására a Marriott cégcsoport kezdeményezésére.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?